Pirelli prezentuje nowe opony Powergy do użytku codziennego, stworzone z naciskiem na bezpieczeństwo i wytrzymałość, na czym zyskują i kierowcy, i środowisko naturalne.
Są to opony przeznaczone do nowoczesnych crossoverów, SUV-ów, sedanów i minivanów. Przy ich tworzeniu wykorzystano najnowsze technologie symulacji komputerowej opracowane przez firmę Pirelli. Opony dostępne będą do końca roku w 55 rozmiarach, od 17 do 20 cali i z indeksami prędkości od H do Y.
Zobacz relacje:
Stworzone z myślą o kierowcy i o środowisku
Nowe opony Powergy firmy Pirelli zapewniają świetną skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, czego dowodem jest przyznana im klasa przyczepności „A”. Pozwalają tym samym zachować pełną kontrolę nad pojazdem nawet przy złych warunkach pogodowych. Projektantom opon przyświecała również troska o środowisko. Niski opór toczenia przekłada się na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym na niższe emisje i zredukowany hałas toczenia. Jak wskazuje etykieta opony, opony cechują się minimalnym poziomem zewnętrznego hałasu toczenia i wysoką klasą (B) w zakresie oporu toczenia. Klasyfikacja ta oznacza większy komfort jazdy dla kierowcy przy mniejszym wpływie na środowisko naturalne.
Projektowanie wirtualne – realne osiągi
Osiągi opon Powergy wypracowano dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii rzeczywistości wirtualnej. Pozwoliły one na optymalizację bieżnika i profilu oraz maksymalizację powierzchni styku z nawierzchnią. Powierzchnia przylegania jest idealnie zrównoważona – charakteryzuje się równomiernym rozkładem nacisku, co skraca drogę hamowania i zapewnia pełną kontrolę nad samochodem oraz precyzję sterowania. Cechy te wynikają z zastosowania specyficznych związków polimerowych, usprawniających hamowanie na mokrej nawierzchni i zwiększających żywotność opon.
Bieżnik charakteryzuje się wzdłużnymi żłobieniami z przecinającymi je ukośnymi kanalikami. Taka struktura zapewnia doskonałe odprowadzanie wody i zapobiega aquaplaningowi, czym zwiększa bezpieczną jazdę na mokrej nawierzchni. Rezultaty te osiągnięto również dzięki analizie danych z symulatora statycznego w ośrodku badawczo-rozwojowym Pirelli w Mediolanie, a także końcowym testom drogowym mającym na celu weryfikację osiągów nowych opon. Znacznie skrócono dzięki temu czas pracy nad oponami: cały proces zajął zaledwie półtora roku pomimo utrudnień związanych z pandemią COVID-19. Odbył się on z wykorzystaniem mniejszej liczby fizycznych prototypów, co także stanowi korzyść dla środowiska. Osiągnięcia zespołu badawczo-rozwojowego Pirelli posłużą do tworzenia kolejnych opon z wykorzystaniem technologii Powergy.