Kolejnym efektem współpracy pomiędzy firmami Pirelli i grupą BMW są opony ultra- high performance (UHP), opracowane specjalnie z myślą o nowym modelu M8.
Indywidualna wersja ogumienia P Zero jest wynikiem testów: jest precyzyjnie spasowana z zawieszeniem i charakterystyką wariantów samochodu, który marka sprzedaje jako coupé i kabriolet.
Zobacz także:
Nowe homologowane opony dla BMW zostały w widoczny sposób oznaczone na ścianie bocznej i mają następujące wymiary: P Zero 275/35 ZR 20 (oś przednia) i P Zero 285/35 ZR 20 (oś tylna).
W porównaniu do wyjściowych P Zero, wariant homologowany dla BMW zapewnia lepsze osiągi pod względem czasu okrążenia, prowadzenia na suchej nawierzchni, prowadzenia na mokrej nawierzchni, spójności struktury, skuteczności hamowania, odprowadzania wody, masy własnej, komfortu, hałasu i przebiegu. Dzięki tym właściwościom w znaczący sposób przyczyniają się do zwiększenia potencjału auta.
Nowe wersje BMW M8 Coupé, M8 Competition Coupé, M8 Cabriolet i M8 Competition Cabriolet są jeszcze mocniejszymi i bardziej luksusowymi wersjami tego sportowego samochodu o świetnych osiągach.
M8 są napędzane silnikiem benzynowym V8 biturbo o pojemności 4,4 litra. Moc nominalna wersji Competition została natomiast podniesiona do 460 kW / 625 KM. Maksymalna prędkość wszystkich modeli wynosi 250 km/h.
Aby dostosować charakterystykę opon P Zero do właściwości jezdnych nowych modeli BMW, inżynierowie Pirelli zmodyfikowali wzór bieżnika opony, między innymi w celu obniżenia poziomu hałasu powstającego w trakcie jazdy. Zwiększyli również przyczepność zarówno w suchych, jak i mokrych warunkach.
Aby osiągnąć możliwie najlepszy rozkład masy pomiędzy przednią i tylną osią pojazdu, inżynierowie zastosowali różne konstrukcje warstw w kordzie przedniej i tylnej opony. Przednia opona ma symetryczną strukturę osnowy, a w tylnej zastosowano asymetryczną strukturę. Podsumowując, homologowane P Zero zaprojektowano tak, aby mogły wyciągnąć maksymalne osiągi z nowego BMW.