Jest już dostępna opona Pirelli Diablo Rosso Corsa II – motocyklowa nowość na najwyższym, światowym poziomie, łącząca charakterystykę opony drogowej i torowej.
Włoska marka wykorzystała doświadczenia z mistrzostw świata FIM World Superbike Championship do stworzenia opon o zróżnicowanych mieszankach gumy – trzech dla tylnej osi i dwóch dla przedniej.
Zobacz także:
Zapewniają one stabilność, długie przebiegi, przyczepność oraz sportowe osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Wykorzystując swoje piętnastoletnie doświadczenie w roli oficjalnego dostawcy opon we wszystkich klasach mistrzostw świata FIM Superbike, Pirelli postawiło na najwyższej klasy technologie i patenty opracowane z myślą o wyścigach. Opona Diablo Rosso Corsa II to innowacyjny produkt wywodzący się z wyścigów, a zaprojektowany z myślą o użytkowaniu na drogach i torach.
Od czasu wprowadzenia na rynek oryginalnego Diablo Rosso Corsa w 2010 roku, motocykle i potrzeby motocyklistów ewoluowały. Obecnie szukają oni sportowych osiągów połączonych ze wszechstronnością, nie tylko na torze, ale również na drodze. Przeciętna moc i moment obrotowy motocykla znacząco wzrosły, a wprowadzenie zaawansowanych systemów wspierających pokonywanie zakrętów, jak kontrola trakcji i ABS, umożliwia pełniejsze wykorzystanie motocykla większej liczbę kierowców, którzy mogą osiągać jeszcze większe kąty przechyłu.
W związku z tym Pirelli przyjęła nowe hasło, które towarzyszy promocji nowego produktu „Domykaj opony”. Aby spełnić te wymagania, inżynierowie Pirelli musieli opracować nowe rozwiązanie technologiczne, wykorzystujące różne mieszanki, precyzyjnie ustawione wzdłuż profilu opony. W ten sposób udało im się zwiększyć przyczepność przedniej opony podczas kładzenia się w zakręcie i hamowania oraz przyczepność tylnej opony – zarówno w środku zakrętu, jak i na wyjściu z niego.
Rezultatem jest opona zapewniająca pewność, poczucie bezpieczeństwa na drodze w każdych warunkach, z wydajnością i wydłużonym przebiegiem oraz osiągami w jeździe sportowej na torze.
Diablo Rosso Corsa II to pierwsza w historii wieloskładnikowa opona Pirelli do motocykli, która wykorzystuje dwa związki zastosowane w trzech strefach opony przedniej i trzy związki zastosowane w pięciu strefach opony tylnej, tak aby stworzyć idealną kombinację dla nowoczesnych motocykli. Profile, nowa struktura pochodząca z wyścigów i nowy bieżnik sprawiają, że opona ta jest rozwiązaniem dla kierowców, którzy chcą mieć świetną oponę uliczną, która sprawdzi się również na torze wyścigowym.
Od 2004 roku marka Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon dla serii Mistrzostw Świata FIM Superbike World Championship. Jednym z największych wyzwań dla inżynierów było stworzenie rozwiązań, które współgrają motocyklami wszystkich producentów. Dzięki temu udało się spełnić założenie konstruktorów, które można podsumować hasłem: “Sprzedajemy to, na czym się ścigamy i ścigamy się na tym, co sprzedajemy”.
Diablo Rosso Corsa jest przeznaczona dla motocyklistów jeżdżących na maszynach o średnich i wysokich osiągach, którzy oczekują od opony szybkiego tempa rozgrzewania, sportowej zwinności, przyczepności i nie zmieniającej się wydajności.
Ogumienie należące do gamy Pirelli Supersport, jako odmiana Racing Street, plasuje się pomiędzy Diablo Supercorsa SP a Rosso III. W porównaniu z dedykowaną do jazdy wyczynowej na torze Diablo Supercorsa SP, nowa opona jest bardziej uniwersalna. Rosso Corsa II produkowana jest w siedmiu rozmiarach: jednym dla opony przedniej oraz sześciu dla tylnej.