Graficznie zilustrowana historia 147 lat działalności firmy Pirelli, charakteryzującej się rozwiązaniami i technologiami, w zakresie produktów, kultury korporacyjnej i komunikacji, ujrzała światło dzienne.
Pięć odcinków „Pirelli an Italian in the world” stanowi swoisty „profil firmy”, który został zaprezentowany za pośrednictwem dedykowanej platformy na stronie www.pirelli.com.
Zobacz także:
Format wykorzystuje style i techniki, które obejmują ilustracje, archiwalne zdjęcia i dynamiczne grafiki, oferując widzowi interaktywny dostęp do dodatkowych treści podczas oglądania.
Projekt, mający na celu upowszechnienie wśród odwiedzających stronę informacji o najważniejszych etapach historii Pirelli bazuje na materiałach z archiwów Fondazione Pirelli. Całość historii została oparta na materiałach ze zbiorów znajdujących się w książce profesora Carlo Bellavite Pellegriniego „Pirelli. Innovation and Passion”, opublikowanej przez wydawnictwo Il Mulino.
W ciągu trwającego około dwudziestu minut pięcioodcinkowego dokumentu, widzowie poznają historię marki Pirelli, od 1872 roku, kiedy to firma powstała w Mediolanie jako „G.B. Pirelli & C.”, aż po dzień dzisiejszy.
147-letnia historia bogata w wyjątkowe postacie, unikalne technologie i pionierskiego ducha. Dziedzictwo firmy doczekało się uznania na całym świecie, dzięki pełnej tradycji i kultury strukturze korporacyjnej, która łączy społeczeństwo z przemysłem. Te elementy uczyniły z Pirelli prawdziwy symbol modernizacji kraju, charakteryzujący się wartościami solidarności społecznej i wiary w postęp.
W pierwszym odcinku, The Future’s Rubber, Giovanni Battista Pirelli – założyciel firmy, spogląda zza okna fabryki w Sevesetto i zadaje sobie pytanie o to, co doprowadza tłum do buntu, w maju 1898 roku, gdy rozwścieczony tłum ludzi przemierza ulice Mediolanu. Te myśli i refleksje inspirują historię firmy.
Drugi epizod historii marki rozpoczyna się w latach 30-tych dwudziestego wieku. Widzimy syna Giovanniego Battisty – Alberto, który dziedziczy przedsiębiorczą i kulturową spuściznę po ojcu. Alberto Pirelli w epizodzie A Brand is Born, wprowadza Pirelli w świat produkcji opon i stawia pierwsze kroki w kierunku internacjonalizacji firmy.
Pirelli rozwija się do połowy XX wieku (lata 1932 – 1967), kiedy to firma musi znaleźć dla siebie nowe formy komunikacji. Potrzebuje języka, który jest bezpośredni i natychmiast rozpoznawalny. W kolejnym odcinku Rubber goes pop, w historii pojawi się pierwsza edycja Kalendarza Pirelli z 1963 r. oraz debiut innowacyjnego produktu, które zrewolucjonizował przemysł motoryzacyjny – opony o nazwie Cinturato.
W odcinku From the Road to the Information Highway, Pirelli przekracza próg nowego tysiąclecia, zajmując się wyzwaniami technologicznymi, odnowioną strategią koncernu i wprowadzeniem na rynek najwyższej jakości produktów z serii P Zero.
W ostatniej odsłonie serii The Journey Continues, która obejmuje okres od 2000 r. do dziś, firma przechodzi reorganizację, dzięki zaangażowaniu nowych akcjonariuszy oraz koncentracji na potrzebach konsumentów, stale dąży do rozwijania technologii i zdobywa coraz silniejszą pozycję marki na rynku.
Pięć epizodów, w innowacyjny sposób opisujących rozwój marki Pirelli, który jest ściśle powiązany ze strukturą gospodarczą i społeczną, wieloma trudnymi latami, zmianami i licznymi celami, które udało się osiągnąć. Poznaj Pirelli, nie tracąc z oczu pasji i ambicji przyświecającej jej założycielowi.