Pirelli wyposażyło swoje opony w technologię Elect. Spełnienia ona specyficzne wymagania techniczne pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug- in.
Włoska marka opracowała nowe wersje ogumienia przez wraz z wiodącymi producentami samochodów.
Zobacz także:
Niski opór toczenia przekładający się na większy zasięg, zmniejszony hałas drogowy zapewniający najwyższy komfort, przyczepność, pozwalająca natychmiastowo w pełni wykorzystać moc podczas szybkiego startu oraz specjalna konstrukcja zaprojektowana tak, aby sprostać masie pojazdu wyposażonego w akumulatory. Są to kluczowe cechy nowych opon.
Wyróżnia oznaczenie Elect umieszczone na ich boku. Po raz pierwszy zostało ono zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku, by dziś być już dostępne jako oryginalne wyposażenie najnowocześniejszych samochodów poruszających się po drogach.
P ZERO ELECT DO MODELU PORSCHE TAYCAN
Inżynierowie marki opracowali specjalną oponę P Zero z technologią Elect dla Porsche Taycan, która pozwala w pełni wykorzystać niezwykłe osiągi tego samochodu. Powstała ona zgodnie z filozofią perfect fit (ogumienia zaprojektowanego specjalnie do samochodu, w którym jest montowane), co skutkuje mieszanką, konstrukcją i wzorem bieżnika stworzonymi specjalnie z myślą o modelu nowego auta elektrycznego.
Zapewnia ona niski opór toczenia, aby zmaksymalizować zasięg samochodu oraz zredukować hałas drogowy i zwiększyć komfort w kabinie. Przy dużej mocy i natychmiastowo dostępnym momencie obrotowym w Taycanie, konieczne było także zapewnienie maksymalnej przyczepności w celu zwiększenia jego właściwości jezdnych.
Teraz każdy, kto wybiera Taycanem, może być pewny, że posiada opony, pozwalające w pełni czerpać korzyści z napędu elektrycznego nowego modelu.
NA NAJTRUDNIEJSZE ZIMOWE WARUNKI
Na sezon zimowy, Pirelli stworzyło specjalne wersje Elect opon Winter Sottozero 3, Scorpion Winter i P Zero Winter. Ten ostatni model jest dostępny dla Porsche Taycan w rozmiarach 19 i 20 cali. Opony zimowe polecane są do samochodów elektrycznych i hybrydowych pokonujących spore odległości w warunkach zimowych oraz, gdy ich kierowcy wymagają jak najlepszych osiągów nawet w najtrudniejszych warunkach
Gdy jesień przechodzi w zimę, a temperatura spada poniżej siedmiu stopni Celsjusza, opony letnie nie są już w stanie osiągać najlepszych wyników. Dzięki bardziej miękkiej mieszance, która działa dobrze nawet przy temperaturach spadających poniżej zera i przy ograniczonej przyczepności nawierzchni, opony zimowe zapewniają trzymanie się drogi, trakcję i pewne hamowanie.