Opona to jedyny element samochodu, który ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią. Odgrywa kluczową rolę nie tylko w kwestii prowadzenia, osiągów, przenoszenia mocy, ale przede wszystkim bezpieczeństwa.
Pirelli od lat pracuje nie tylko nad tym, aby oferowane przez nią opony były jak najlepsze.
Zobacz także:
Bezpieczne opony to takie, które zachowują pełnię swoich właściwości w każdych warunkach, wykorzystują do maksimum możliwości auta oraz jego systemów bezpieczeństwa i sprawiają, że samochód jest przewidywalny dla kierowcy w każdej sytuacji. Pirelli współpracuje z producentami pojazdów w celu homologowania opon. Wdrażanie nowych rozwiązań powoduje, żę firma oferuje coraz to nowocześniejsze i bardziej dopracowane produkty.
Świetnym przykładem jest z pewnością ostatnia odsłona modelu Cinturato P7. To poprawiona pod każdym względem opona, w której droga hamowania została zredukowana o około 5 proc. w porównaniu do poprzedniego modelu, w takim samym rozmiarze. Testy wykazały, że nowe wcielenie ogumienia zapewnia o około 4 proc. mniejsze zużycie paliwa.
Pirelli skupia się na udoskonalaniu technologii Run Flat, która pozwala na utrzymanie stabilności pojazdu oraz pełnej kontroli nawet po znacznym spadku ciśnienia. W oponie tego typu ścianki boczne są wzmocnione, aby mogły wytrzymać poprzeczne i wzdłużne przeciążenia po przebiciu.
CYBER OPONA I ŁĄCZNOŚĆ 5G
Pirelli pracuje nad oponą wykorzystującą sieć 5G do przesyłania informacji dotyczących nawierzchni. „Cyber- opona” wyposażona w wewnętrzny czujnik, już w niedalekiej przyszłości dostarczy autu dane dotyczące przejechanych kilometrów, obciążenia dynamicznego, sytuacji potencjalnego zagrożenia na drodze spowodowanej obecnością wody, lodu i innych czynników wpływających na przyczepność.
Informacje te umożliwią odpowiednie dostosowanie systemów sterowania auta i asystujących kierowcy, znacznie poprawiając poziom bezpieczeństwa, komfortu i osiągów. Co więcej, zebrane w ten sposób informacje zostaną udostępnione innym samochodom w zasięgu sieci. Firma jest w stanie umieścić oponę w szerszym kontekście komunikacyjnym, który obejmuje wejście w ekosystem transportu drogowego, przyczyniając się do rozwoju rozwiązań i usług dla przyszłej mobilności i systemów autonomicznej jazdy.
WSPARCIE GLOBALNYCH INICJATYW
Marka wspiera między innymi inicjatywę FIA Action for Road Safety, mającą na celu zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków drogowych. Kampania #3500LIVES ma na celu uzmysłowić kierowcom, że każdego dnia na drogach ginie średnio 3500 osób.
Pirelli angażuje się również w lokalne przedsięwzięcia propagujące bezpieczną jazdę. Jednym z nich jest akcja Bezpieczni za kółkiem prowadzona przez ambasadora marki w Polsce – Kajetana Kajetanowicza. Seria filmów, poradników, komunikacja w mediach społecznościowych, a wszystko po to, aby podnieść świadomość kierowców oraz ich wiedzę z zakresu bezpieczeństwa.
W dobie pandemii Covid-19, firma szybko i zdecydowanie zareagowała na konieczność wsparcia badań nad wirusem. Decyzją zarządu zawieszono prace nad produkcją kultowego kalendarza Pirelli na 2021 rok, a uwolnioną w ten sposób kwotę 100 tys. euro firma przekazała na zwalczanie skutków związanych z pandemią koronawirusa.
„Zatrzymanie prac nad Kalendarzem Pirelli miało miejsce już wcześniej, w 1967 r., a do kolejnego doszło między 1975 – 1983 r. Niespotykana sytuacja kryzysowa związana z Covid-19 zmusiła nas do tego, by ten sam krok podjąć dzisiaj. Wrócimy do projektu, gdy nadejdzie właściwy czas, wraz z ludźmi, którzy dziś nad nim pracowali – powiedział Marco Tronchetti Provera, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny Pirelli.