Specjalna wersja opon Pirelli P Zero została zaprojektowana dla nowego modelu Alfa Romeo Tonale, który jest pierwszym seryjnym samochodem elektrycznym włoskiego producenta.
Dostępne w rozmiarze 235/40R20 96V XL, opony P Zero zostały wybrane na ogumienie na pierwszy montaż dla wielu wersji silnikowych modelu Tonale: Hybrid, Plug-in Hybrid Q4 oraz diesel.
Zobacz także:
SPORTOWE DNA OPON P ZERO I MODELU TONALE
Opony P Zero dla nowej Alfa Romeo Tonale zostały opracowane, by podkreślić sportowy charakter samochodu i zapewnić mu maksymalne osiągi na suchej i mokrej nawierzchni. Synergia między oponami i autem to nadrzędny cel strategii Perfect Fit marki Pirelli, a oznaczenie AR na boku P Zero potwierdza, że opony zostały opracowane specjalnie dla modelu Tonale.
OD KONCEPTU DO MODELU PRODUKCYJNEGO
Opracowanie Pirelli P Zero dla Alfy Romeo Tonale wymagało współpracy między zespołami dwóch mediolańskich marek, począwszy od modelu koncepcyjnego Tonale zaprezentowanego na Salonie Samochodowym w Genewie w 2019 roku. Przebieg prac rozwojowych nad docelowymi oponami produkcyjnymi wymagał wnikliwych analiz i prac projektowych, w tym działań w wirtualnym środowisku stanowiących centralny punkt strategii rozwoju Pirelli, które zakończyły się homologacją osiągów opon w trakcie testów przeprowadzonych na torze Stellantis Balocco i należącym do Pirelli ośrodku testowym Vizzola Ticino. Dzięki tej skomplikowanej drodze powstały całkowicie włoskie opony, zaprojektowane w centrum badawczo-rozwojowym w Mediolanie i produkowane w zakładzie Settimo Torinese – jednym z najbardziej zaawansowanych zakładów produkcyjnych grupy Pirelli.
STULETNIA WSPÓŁPRACA MAREK
Najnowsza współpraca między Pirelli i Alfa Romeo to nowy rozdział w długotrwałej kooperacji między tymi dwiema firmami, która rozpoczęła się mniej więcej sto lat temu wraz z pojawieniem się pierwszych samochodów i rozwojem wyścigów motorsportowych. Pirelli Superflex Cord była oponą zamontowaną w Alfie Romeo GT Tipo P2, która w 1925 roku wygrała pierwsze Samochodowe Mistrzostwa Świata, z takimi kierowcami jak Antonio Ascari, Giuseppe Campari oraz Gastone Brilli Peri, który wygrał decydujący wyścig na torze Monza. Osiągi i sportowy charakter zawsze łączyły Pirelli i Alfę Romeo, niezależnie czy jest to tor wyścigowy, czy publiczne drogi.