Pod szyldem “Piotr i Paweł po drodze” powstaje nowy format sklepów typu convenience. Z wygodnych zakupów spożywczych przy okazji wizyty na stacji benzynowej będzie można skorzystać na stacjach BP.
Oferta skierowana jest nie tylko do kierowców, ale również innych osób ceniących wygodę. Nowy format, stworzony w ramach współpracy, jest propozycją kompleksowej oferty dla podróżujących osób.
Zobacz także:
Pierwsza pilotowa placówka nowej sieci rozpoczęła działalność na stacji Reduta w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 144 C, dwie kolejne zostaną uruchomione w ciągu 2-3 tygodni w Krakowie i Poznaniu. Całodobowe sklepy “Piotr i Paweł po drodze” będą działać na powierzchni 140 – 150 mkw.
Wspólna oferta partnerów będzie liczyć około 3000 indeksów, poszerzona w stosunku do standardowej oferty stacji paliwowej o wiele produktów typu on the go takich jak: napoje, przekąski, dania gotowe, ale także wędliny, nabiał i innego rodzaju produkty kupowane podczas codziennych zakupów. Klienci znajdą na półkach także szeroki wybór artykułów wysokiej jakości marki własnej “Piotr i Paweł”.
– Współpraca z “Piotrem i Pawłem” wpisuje się w długofalową strategię naszej marki. Konsekwentnie staramy się spełniać oczekiwania naszych Klientów, również w zakresie oferty spożywczej, stawiając na jej jakość i adekwatność – uzasadnia powstanie nowego formatu sklepów Piotr Pyrich, Dyrektor Generalny BP Europa SE, oddział w Polsce.
– Skupiliśmy się na zaspokojeniu potrzeb Klientów, którzy żyją dynamicznie, szukają wygodnych rozwiązań, często są zabiegani i w drodze. Sklep, w tym również strefa bistro, zyskał nowy wygląd, a my mamy nadzieję, że Klienci docenią zarówno ofertę ‘na później’, jak i ‘na teraz’ – dodaje Joanna Lutosławska – Rogóż, Kierownik Projektu w BP.
Globalne trendy rynkowe i konsumenckie oraz obserwacja zmieniających się potrzeb klientów wskazują na wzrost popularności żywności convenience związany ze zmiana stylu życia współczesnego konsumenta oczekującego wygodnej oferty w postaci produktów szybkich i łatwych w przygotowaniu. Coraz częściej szukamy wygodnego stylu życia. Rośnie popularność dań gotowych, sałatek, koktajli warzywno – owocowych.
BP ma duże międzynarodowe doświadczenie w prowadzeniu sklepów convenience. W Wielkiej Brytanii od lat współpracuje z Marks&Spencer, w Niemczech z Rewe pod szyldami „Rewe to go”, w Holandii z Albert Heijn. W Polsce firma BP szukała partnera, który będzie gwarantował wysoką jakość i świeżość produktów. Dodatkowo dla marki istotna była oferta dostosowana do potrzeb klientów stacji, którzy szukają nie tylko przekąsek w Wild Bean Cafe, ale równie dobrych dań do wzięcia do domu. Stąd decyzja o współpracy z „Piotrem i Pawłem”.
Tym, co wyróżnia jednak nowy projekt, jest fakt, że firma BP nie udostępnia jedynie powierzchni handlowej “Piotrowi i Pawłowi”, lecz wspólnie z polską marką pracowała nad całością konceptu sklepów.
Asortyment w wydzielonej strefie stacji pozwala konsumentom zaplanować i zabrać do domu prosty posiłek na każdą porę dnia. Duża część zaproponowanego na stacji asortymentu to marka „Piotr i Paweł Zawsze Jakość” wyróżniająca się jakością i dobrą ceną.
– Nasze produkty na stacjach BP to doskonała jakościowo alternatywa dla produktów markowych, choć w niższej cenie. Dzięki rozpoczętej współpracy mamy doskonałą okazję zaoferować Konsumentom jeszcze większą dostępność naszej sieci oraz produktów – tłumaczy Piotr Woś, prezes sieci.
– Znaczenie sklepów przy stacjach paliw rośnie. Coraz więcej osób robi codzienne zakupy w tym kanale. Wbrew powszechnie obowiązującym mitom, klientów przekonuje głównie szeroki asortyment i atrakcyjne promocje, a także to, że stacje są zawsze po drodze i otwarte non-stop. Chcemy wyjść tym trendom naprzeciw – tłumaczy ideę projektu Piotr Drządzewski, szef projektu ze strony “Piotr i Paweł”.
Nowy format sklepów będzie działał tylko przy wybranych stacjach BP. To, w jakim tempie sieć będzie się rozwijać, zależy od tego, jak wypadną testy. Jeśli koncept się obroni, realne jest uruchomienie nawet 150 takich placówek w ciągu najbliższych dwóch lat.