Najnowszy, sportowy projekt marki Volkswagen ma już swoją nazwę: I.D. R Pikes Peak to pierwszy prototypowy samochód z wyłącznie elektrycznym napędem.
24 czerwca 2018 roku weźmie on udział w znanym i prestiżowym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb w Kolorado w USA.
Zobacz także:
Elektryczny samochód sportowy z napędem na cztery koła łączy rolę ambasadora elektrycznych aut z rodziny I.D. z najbardziej sportowymi samochodami z gamy Volkswagena – modelami spod znaku R. Stanowi on jednocześnie pierwszy krok do przyszłej jeszcze bardziej intensywnej współpracy Volkswagen R GmbH i Volkswagen Motosport.
Marka zamierza oferować na światowym rynku do 2025 roku ponad 20 nowych pojazdów z napędem elektrycznym. Rozpoczęcie produkcji pierwszego seryjnego modelu rodziny I.D. zaplanowano na koniec 2019 roku w fabryce w Zwickau w Saksonii.
– Prezentując rodzinę I.D. chcemy, by Volkswagen zajął czołowe miejsce w dziedzinie elektro- mobilności. I.D. R Pikes Peak i jego udział w najsłynniejszym wyścigu górskim świata mają pod tym względem nie tylko znaczenie symboliczne, ale jest to też bardzo cenny i wymagający sprawdzian dający duże doświadczenie w dziedzinie rozwoju aut elektrycznych w ogóle – stwierdził Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju.
Międzynarodowy wyścig górski Pikes Peak – przez znawców zwany też „Race to the Clouds” – odbywa się od 1916 roku w pobliżu Colorado Springs w Rocky Mountains. Jego 19,99-kilometrowa trasa prowadzi od startu na wysokości 2 800 metrów do szczytu znajdującego się 4 302 m nad poziomem morza.
Po raz ostatni Volkswagen brał udział w tym wyścigu w 1987 roku wystawiając spektakularnego Golfa z dwoma silnikami (każdy napędzał jedną oś), który osiągał imponującą moc 652 KM. Niewiele wtedy brakowało, żeby samochód ten odniósł zwycięstwo.
– Nadszedł więc najwyższy czas na rewanż. I.D. R Pikes Peak jest dla nas niezwykle emocjonującym wyzwaniem, które da nam szansę pokazać co samochody elektryczne mogą osiągnąć w sporcie. Cały zespół skupiony wokół kierowcy Romaina Dumasa jest niezwykle zdeterminowany, żeby ustanowić nowy rekord w dziedzinie samochodów elektrycznych – stwierdził Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motosport.
Rekordowy czas w klasie elektrycznych prototypów wynosi w tej chwili 8.57,118 min. i został ustanowiony w 2016 roku przez Nowozelandczyka Rhysa Millena (e0PP100).