PIKES PEAK 2013: OPONY MICHELIN DLA PEUGEOT LOEBA

Pikes 1_Peak_2

W niedzielę 30 czerwca 2013 r. w Kolorado w USA odbędzie się Pikes Peak International Hill Climb najsłynniejszy samochodowy wyścig górski. W zawodach weźmie udział dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata Sebastien Loeb.

Wystartuje on w Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Kierowca będzie się ścigał na oponach Michelin (31/71-18), które zostały opracowane specjalnie na ten wyścig. „Wyścig do chmur”, jak często określane są te zawody, to 156 zakrętów na odcinku zaledwie 20 kilometrów, co oznacza niezwykłe wyzwanie dla opon.


Zobacz także:
SPORT
DWA NOWE MITSUBISHI W WYŚCIGU PIKES PEAK 2013
PEUGEOT I SEBASTIEN LOEB W PIKES PEAK 2013
POZNALIŚMY DANE TECHNICZNE 208 T16


Nawierzchnia i poziom wilgotności powietrza są zmienne, a różnica wysokości pomiędzy startem i metą wynosi ponad 1 800 metrów. Wszystkie te czynniki powodują, że standardowe opony wyścigowe nie pozwalają na uzyskanie dobrych wyników.

Pikes 3_Peak_1Na niedzielne zawody Michelin przygotował opony łączące zaawansowane technologie wykorzystywane w oponach dla różnych klas sportów motorowych – wyścigów długodystansowych, serii Super GT i rajdów WRC. Opony Michelin zostały zaprojektowane tak, aby zachowując wysoki poziom bezpieczeństwa i wysokie osiągi, odpowiadać jednocześnie na potrzeby kierowcy i jego samochodu startujących w wyścigu.

– Opony jakie opracowaliśmy dla Peugeot 208 T16 Pikes Peak o mocy 875 KM i rozbudowanej aerodynamice wykorzystują całe doświadczenie Michelin w sportach motorowych. Wspólnie z naszymi partnerami zdecydowaliśmy się wyposażyć samochód, za którego kierownicą zasiądzie Sebastien Loeb, w opony 31/71-18, czyli rozmiar, który będzie wykorzystywany w sezonie 2014 przez samochody LMP1 (Le Mans Prototype) w wyścigach długodystansowych. Projektując oponę, wzięliśmy pod uwagę dużą liczbę zakrętów na każdy kilometr trasy, która jest trzy razy większa niż na typowym torze wyścigowym. Niezwykle ważne było też, aby opona jak najszybciej uzyskiwała optymalną temperaturę i mogła sprostać nieprzerwanym sekwencjom przyśpieszania i ostrego hamowania oraz częstym i nagłym zmianom kierunku jazdy – mówi Pascal Couasnon, szef sportów motorowych Michelin.

Opony na amerykańskie zawody zostały wyprodukowane w należącej do Michelin fabryce Cataroux w Clermont-Ferrand we Francji.

Pikes 2_Peak_3