PIKES PEAK 2013: ELEKTRYCZNE MITSUBISHI NA PODIUM

i-MiEV 1_Evo_pix_2

Nie milkną echa 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC)> Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym.

Pojazdy poprowadzili utalentowany zwycięzca dwóch edycji Rajdu Dakar Hiroshi Masuoka oraz sześciokrotny motocyklowy triumfator PPIHC Greg Tracy. Tuż przed startem obu Mitsubishi MiEV Evolution II pogoda się załamała i nad legendarnym torem przeszła gwałtowna ulewa.


Zobacz także:
SPORT
PIKES PEAK 2013: NOWY REKORD – PEUGEOT, LOEB, MICHELIN
PIKES PEAK 2013: OPONY MICHELIN DLA PEUGEOT LOEBA
DWA NOWE MITSUBISHI W WYŚCIGU PIKES PEAK 2013
PEUGEOT I SEBASTIEN LOEB W PIKES PEAK 2013
POZNALIŚMY DANE TECHNICZNE 208 T16


Tuż przed startem Grega Tracy zmiana aury zmusiła zespół do zmiany ogumienia na mniej sportowe, ale zapewniające lepszą przyczepność. Obaj kierowcy Mitsubishi musieli zmagać się z mokrym torem oraz w wyższych partiach trasy, również z pogorszoną widocznością, co przełożyło się na wyniki. Masuoka zanotował czas 10.21,866, a Tracy 10.23,649.

Jednak nawet tak trudne warunki atmosferyczne nie przeszkodziły zawodnikom w pobiciu zeszłorocznego rekordu w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym (10.30,850), który Masuoka uzyskał jadąc Mitsubishi i-MiEV Evolution po suchym torze i w optymalnych warunkach.

i-MiEV 3_Evo

– Tuż przed startem musieliśmy zmienić ogumienie, bo tor był mokry. Jednak nawet na zmienionych oponach samochód mocno ślizgał się na drodze. Sukcesem jest to, że mimo naprawdę zdradliwych warunków, oba pojazdy bezpiecznie zameldowały się na mecie. Nie będę jednak ukrywał, że w tym roku przyjechaliśmy tu wygrać i uzyskane lokaty są sporym rozczarowaniem. Mimo trudnych warunków, nie można całej winy zrzucać na pogodę. Musimy przeanalizować nasz występ, wyeliminować niedociągnięcia i w przyszłości postarać się o lepszy wynik – powiedział Hiroshi Masuoka, kapitan zespołu.

Dla motocyklisty Grega Tracy był to pierwszy występ na Pikes Peak za kierownicą samochodu. Mimo iż Tracy nie krył rozczarowania wynikiem, podkreślał przed jak trudnym zadaniem stanął na starcie:

MiEV Evolution II PPIHC Drivers

– Przyjechałem tu po zwycięstwo i jestem bardzo rozczarowany moją końcową lokatą. Ponieważ tuż przed naszym startem nad torem przeszła ulewa, warunki jazdy były skrajnie trudne, co oznacza, że powinniśmy się cieszyć, iż w ogóle udało nam się bezpiecznie dotrzeć do mety. Podczas treningów poprzedzających właściwy start pogoda była idealna i ani razu nie mieliśmy szansy zmierzyć się z mokrym torem na Pikes Peak. A ponieważ Mitsubishi MiEV Evolution II tak świetnie spisywało się na suchym torze, chciałbym móc wrócić tu za rok i powalczyć o zwycięstwo – powiedział Tracy.

Mitsubishi MiEV Evolution II to zupełnie nowa konstrukcja, która posiada niezwykle nowoczesny napęd czterosilnikowy (po dwa z przodu i z tyłu), akumulatory litowo-jonowe najnowszej generacji wyprodukowane przez firmę Lithium Energy Japan, zoptymalizowaną elektryczną wersję systemu aktywnej kontroli napędu na cztery koła (S-AWC) oraz nadwozie opracowane w tunelach aerodynamicznych i wykonane z włókien węglowych.

I-Miev 5_la