Żarówki halogenowe Philips RacingVision sprawdziły się w motosporcie. Ze względu na to, że zapewniają świetna widoczność były masowo montowane w “rajdówkach”.
Ich nowa generacja, o jeszcze wyższych parametrach użytkowych, trafiła właśnie do sprzedaży na polskim rynku.
Zobacz także:
Współzawodnictwo sportowe to przede wszystkim rywalizacja o osiągnięcie jak najlepszego wyniku. W rajdach czy wyścigach samochodowych przekłada się to na czas, a tym samym wysoką prędkość. W takich warunkach zawodnik musi mieć zapewnioną maksymalną widoczność. Im lepsza, tym więcej czasu na podjęcie decyzji i uniknięcie błędu. Stąd też montowane światła odznaczają się parametrami, które przy użyciu na drodze publicznej oślepiałyby innych kierowców.
A jednak konstruktorom żarówek halogenowych marki Philips udało się osiągnąć konsensus tych cech.
– Praw fizyki nie można zmienić, ale postęp technologiczny pozwala na precyzyjniejsze ich wykorzystanie. W żarówce RacingVision osiągnęliśmy jaśniejsze do 150 procent – w porównaniu do wymaganego prawem minimum – światło. Dłuższa wiązka i jaśniejsza barwa pomaga o wiele wcześniej dostrzec i ocenić sytuację na drodze. I tak jak w motorsporcie podjąć odpowiednią decyzję, co bezpośrednio wiąże się z poprawą bezpieczeństwa. Te atuty zostały już docenione przez kierowców, dowodem na to jest przyznawane co roku wyróżnienie Best Buy – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.
Konstruktorzy nie poprzestali jednak na tym osiągnięciu. Kontynuują poszukiwania sposobów ulepszenia tych parametrów w żarówkach halogenowych, które wciąż pozostają najpopularniejszym źródłem światła w pojazdach mechanicznych. Efektem tych prac jest nowa generacja Philips RacingVision GT200.
Oznaczenie to jest skrótem od Grand Tourer (lub włoskiego odpowiednika Gran Turismo), którymi określa się samochody o ponadprzeciętnych osiągach. Z kolei liczba to procent wydajności wiązki w odniesieniu do przepisów. W praktyce to dodatkowe 80 metrów oświetlonej drogi.
– Konstrukcja żarówki RacingVision GT200 wydaje się być niezmieniona, ale jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach wykonania jej elementów. Począwszy od przeprojektowanego żarnika, poprzez specjalnie opracowaną mieszankę gazów po wysokiej jakości szkło kwarcowe Diamond Precision. Ale to nie wszystko, równie ważną częścią jest sposób jego pokrycia. W tym przypadku nie ma jednak uniwersalnego rozwiązania, dla H4 lepszą metodą była metoda sitodruku, dla H7 powlekanie gradientowe. Ale osiągnięty efekt na drodze jest ten sam – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.
Żarówki Philips RacingVision GT200 dostępne są jako H4 i H7. Pomimo zachowania tej samej, co poprzednia generacja, temperatury barwowej 3500 K nadal pozostają najjaśniejszym na rynku halogenem z homologacją do użytku na drogach publicznych. Żywotność nowych H4 określono do 400 godzin, zaś H7 do 250 godzin ciągłego świecenia.