PHILIPS: PREMIEROWA JESIEŃ W OFERCIE AUTOMOTIVE MARKI

W połowie września powinna tradycyjnie rozpocząć się kolejna edycja targów motoryzacyjnych Automechanika we Frankfurcie nad Menem.

Od lat to najważniejsze miejsce w branży automotive do zaprezentowania przez branżę swoich nowości.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Z oczywistych przyczyn wydarzenie to zostało odwołane, co jednak nie zmieniło planów Philips. Na polskim rynku debiutują właśnie nowe wersje żarówek halogenowych i retrofitów LED, lamp warsztatowych oraz oczyszczacza powietrza w kabinie samochodu.

Od ponad stu lat marka aktywnie uczestniczy w rozwoju źródeł światła do pojazdów mechanicznych. W tym segmencie do dziś, zarówno na pierwszy montaż jak i aftermarket, niezmiennie dominują żarówki halogenowe. Chociaż co do zasady, ich zastosowanie się nie zmienia, to od strony parametrów użytkowych są systematycznie modyfikowane. Niezmiennie głównym celem pozostaje zapewnienie kierowcy maksymalnie dużego i wyraźnego oświetlenia drogi.

W gamie żarówek halogenowych Philips pojawiły się trzy nowe modele:
* WhiteVision ultra (H1, H3, H11, HB3, HB4, HIR2 oraz PSX24W, W5W i H6W) – wyróżniają się jasnym światłem o temperaturze barwowej rzędu 4200K i o 60 procent wydajniejszą, w porównaniu do wymaganego prawem minimum, wiązką światła, żywotność na przykładzie typu H4 wynosi do 540, a dla H7 – 350 godzin ciągłego świecenia;
* X-tremeVision Pro150 (H1, H11, HB3, HB4, HIR2 i W5W) – cechuje się temperaturą barwową rzędu 3400K, zastosowaniem szkła kwarcowego z filtrem UV i wydajniejszą o 150 proc. wiązką światła (co przekłada się na dłuższy o 70 metrów zasięg), żywotność dla H4 została określona na 540, a dla H7 – 450 godzin;
* RacingVision GT200 (H4 i H7), to mające genezę w sportach motorowych źródło światła z homologacją do użytku na drogach publicznych, w nowej formule zwiększono efektywność wiązki światła do 200 proc. (dodatkowe 80 metrów oświetlenia drogi) i żywotność H4 do 400 godzin, zaś H7 do 250 godzin przy jednoczesnym zachowaniu temperatury barwowej 3500K.

Od kilku lat Philips pracuje nad rozwinięciem technologii retrofitów LED. Z dużym prawdopodobieństwem to źródło światła zastąpi na aftermarkecie żarówki halogenowe. Poza zdecydowanie wyższymi parametrami użytkowymi ich zaletą jest możliwość bezpośredniego montażu w gnieździe reflektora samochodu. W tym przypadku mamy do czynienia z zupełnie nowym produktem, który przed dopuszczeniem do użytku na drogach publicznych musi przejść szereg procedur homologacyjnych.

Philips nie poprzestaje na biernym oczekiwaniu i wprowadza do sprzedaży (użytek na drogach zamkniętych, typu tor wyścigowy czy off-road) kolejną generację retrofitów LED (kompatybilność z instalacją 12/24V):
* Ultinon Pro5000 – wyróżniają się jednoczęściową budową, co zapewnia uniwersalne dopasowanie do reflektora, zastosowane w nich diody LED stosowane są przez producentów samochodów, emitują one wydajniejszą o 160 proc. (do wymaganego prawem minimum) wiązkę światła o temperaturze barwowej 5800K;
* Ultinon PRO9000 – cechują się najwyższej jakości diodami Lumileds TopContact, przy tej samej temperaturze barwowej 5800K, osiągnięto wydajniejszą aż o 250 proc. wiązkę światła.

Uzupełnieniem tych retrofitów jest dostępny od kilku tygodni na rynku model Ultinon Essential. Wszystkie dostępne są jako: H1, H3, H4, H7, H8/H11/H16 (Fog) i H11 oraz HIR2 i HB3/4.

W branży automotive marka znana jest także z gamy lamp warsztatowych. Obecnie oferta liczy ponad 20 modeli, które łączy zastosowanie najefektywniejszego źródła światła w pracy mechanika, jakim są diody LED. Ich białe, zbliżone do dziennego światło, jest neutralne dla ludzkiego oka i zapobiega uczuciu zmęczenia wzroku.

Philips rozszerzył ich gamę o dwa modele:
* HL22M – to typ lampy czołówki z komfortowym mocowaniem na głowie, co gwarantuje podążanie wiązki światła za wzrokiem użytkownika. Źródłem światła jest zestaw diod LED o temperaturze 6500K, z płynną regulacją w zakresie 150-300 lm i trzema trybami pracy eco, boost i SOS. Od teraz sterowanie jej pracą możliwe jest za pomocą gestu dłoni, a ładowanie poprzez port USB;
* CBH52 – to lampa do mocowania pod maską silnika. W tym modelu ułatwiają to wysuwane z dwóch stron ramiona z gumową warstwą ochronną. Efektywne oświetlenie zapewniają 32 diody LUXEON LED o temperaturze barwowej 5800K, których moc można regulować w zakresie 500 – 900 – 1200 lm. Przy pracy można korzystać z trybu bezprzewodowego lub podłączenia do sieci 230V.

Uzupełnieniem asortymentu Philips dla kierowców są oczyszczacze powietrza w samochodzie. W przeciwieństwie do typowych filtrów kabinowych montowanych w układzie wentylacji, wyłapują one zanieczyszczenia przedostające się do wnętrza podczas otwierania czy zamykania drzwi i okien, jak też na odzieży i obuwiu. To rozwiązanie doceniają nie tylko alergicy, ale i osoby korzystające na co dzień z samochodu w ruchu miejskim.

Philips wprowadza do oferty nowy model oczyszczacza. GoPure 5212 – to niewielkie i przenośne urządzenie podłączane do samochodowej instalacji 12V z dwoma regulowanymi trybami pracy. Wewnątrz znajduje się wymienny filtr złożony z trzech warstw. Pierwsza wyłapuje większe cząsteczki (PM 10), druga HESA toksyczne gazy i chemikalia (PM 2,5), trzecia HEPA bakterie i wirusy (PM 1). Urządzenie pracuje z wydajnością 16 m3/h (PM 2,5).

Wszystkie nowe produkty Philips na rynku automotive dostępne są w Polsce od września.