W kontekście prawidłowego oświetlenia pojazdu najczęściej mówi się o samochodach osobowych. Nie mniej ważne są ciężarówki i autobusy, które generują duży odsetek ruchu na drodze.
Pojazdy powyżej masy 3,5 tony nie mają takiego przyspieszenia i osiągów jak samochody osobowe, więc zdawać by się mogło, że łatwo je dostrzec przez innych uczestników.
Zobacz także:
Kierowca siedząc wysoko ma też zapewnioną doskonałą widoczność i bez trudu dostrzeże i zareaguje na każde niebezpieczeństwo. To błędne założenia, bo taki pojazd ze względu na swoją masę całkowitą ma zdecydowanie dłuższą drogę hamowania, a do tego kolizja z nim podlega niezmiennym prawom fizyki. Warto więc inwestować w wysokiej jakości oświetlenie, zarówno do reflektorów głównych i tylnych, jak i świateł pomocniczych.
– Od ponad stu lat marka Philips rozwija konstrukcje żarówek do samochodów osobowych i motocykli. W latach 90. ubiegłego wieku wprowadziliśmy do masowej produkcji pierwsze na świecie lampy ksenonowe, które znacząco poprawiły widoczność zarówno pojazdu na drodze, jak i pole widzenia kierowcy. Te bogate doświadczenia przekładamy również na produkcję oświetlenia do pojazdów ciężarowych i autobusów oraz tych, w których stosowane jest napięcie 24V. Wszystkie nasze propozycje wyróżniają się nie tylko właściwościami świetlnymi, ale też wysoką trwałością. Przy optymalizacji kosztów eksploatacji pojazdów ma to niebagatelne znaczenie – mówi Piotr Wajszczyk, Dyrektor Sprzedaży na Europę Centralną w Lumileds Poland.
Oferta Philips do pojazdów ciężarowych obejmuje trzy pozycje. Wszystkie charakteryzują się wysoką odpornością na wstrząsy i wibracje, na jakie narażone są pojazdy ciężarowe i autobusy w trakcie eksploatacji. Wyprodukowano je z zachowaniem tych samych parametrów, co produkty przeznaczone na pierwszy montaż. Bańka żarówki wykonana została ze szkła kwarcowego.
Żarówki halogenowe MasterDuty (typ H1, H3, H4, H7 i H11) charakteryzują się temperaturą barwową 3250K i żywotnością 500 godzin ciągłego świecenia. Taką samą temperaturę mają żarówki halogenowe MasterLife (typ H1, H3, H4, H7 i H11), przy czym są to produkty o dłuższej – nawet czterokrotnie – żywotności.
Ostatnią pozycją w ofercie są lampy ksenonowe do pojazdów ciężarowych Philips MasterDuty BlueVision (H3, H4 i H7). Wyższa temperatura barwowa (3700 K) zbliżona jest do białego światła neutralnego dla oka ludzkiego. W tym przypadku mamy jeszcze niebieską poświatę, co docenią także ci kierowcy, którzy chcą połączyć wysoką sprawność oświetlenia z efektownym wyglądem. A takich osób wśród truckerów nie brakuje.
Użytkownicy pojazdów ciężarowych oraz autobusów mogą wybierać także żarówki Philips 24V przeznaczone do świateł krótkich i dziennych, lamp tylnych i pomocnych oraz oświetlenia wnętrza kabiny.
– W zawodzie kierowcy działające oświetlenie pojazdu, to nie tylko kwestie bezpieczeństwa na drodze, ale też możliwość sprawnej realizacji zleconej pracy. Stąd też dużą popularnością w ofercie Philips cieszą się zestawy żarówek zapasowych. Nasze produkty sprzedawane są zarówno na sztuki, jak i w kompletach. Przy wymianie żarówek w światłach głównych, podobnie jak przy samochodach osobowych, zalecamy zrobić to parami – dodaje Piotr Wajszczyk.