Nowy Peugeot 508 to zupełnie nowa konstrukcja: niska i bardziej kompaktowa, także nowa sylwetka: agresywna i muskularna oraz spektakularne wnętrze z nową wersją i-Cockpit.
Jego znakomite zachowanie na drodze, nowe silniki, szeroki wachlarz zaawansowanych rozwiązań technologicznych i skok jakościowy w stosunku do poprzedniej generacji sprawiają, że jest przykładem coraz wyższej klasy samochodów marki.
Zobacz także:
– Nareszcie możemy pokazać nasz nowy model 508. Po sukcesie naszych najnowszych wielkich premier i ofensywie w segmencie SUV-ów z 2008, 3008 i 5008, chcieliśmy stworzyć wizję dużego sedana Peugeot na miarę naszych ambicji. Samochodu zdolnego konkurować z najlepszymi, który wstrząsnąłby rynkiem. A w przypadku samochodów z segmentu D mówimy o najlepszych światowych producentach. Nowy Peugeot 508 bardziej niż kiedykolwiek wyraża nasze pragnienie realizowane od wielu lat – uczynienia marki Peugeot najlepszym producentem klasy Premium na rynku aut popularnych – powiedział Jean- Philippe Imparato, dyrektor generalny marki.
Gama w Polsce
Po sukcesie sprzedaży limitowanej serii First Edition, nowy Peugeot 508 jest dostępny w Polsce w sprzedaży w pełnej gamie, składającej się z 4 wersji wyposażenia, oraz pięciu jednostek napędowych.
Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka wysokoprężna BlueHDi o mocy 130 KM połączona z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active, która zawiera już bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (Pakiet Safety 5), czujniki parkowania, 8” ekran dotykowy, tempomat, system bezkluczykowego uruchomienia auta. Cena: 123 900 zł.
Dodatkowo w wersji Active z silnikiem PureTech 180 KM EAT8 w standardzie występuje zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control.
Silnik PureTech 180 KM EAT8 to jednostka, która otwiera gamę silników benzynowych. Inżynierowie nie zdecydowali się na wprowadzenie do gamy modelu 508 podstawowego 3-cylindrowego silnika PureTech o mocy 130 KM, ze względu na brak potencjalnych klientów w tym segmencie aut, którzy chcieliby wybrać jednostkę o pojemności 1,2, nawet pomimo doświadczeń z gamy SUV (szczególnie 3008 i 5008), gdzie ta jednostka cieszy się dużym zainteresowaniem.
Gama wersji mainstream dopełniona jest poprzez wersje pozycjonowane blisko konkurencji premium – GT Line i GT, które swoimi wykończeniami, mocnymi silnikami i bogatym wyposażeniem ukazują w pełni agresywny i komfortowy charakter koncepcji nowego Peugeot 508.
W czwartym kwartale 2019 r. planowane jest rozszerzenie gamy silnikowej o jednostkę typu Plug-in Hybrid (PHEV) o mocy co najmniej 220 KM.
Nowe auto w pigułce
– nowa konstrukcja zbudowana na platformie EMP2, która bez wątpienia jest jedną z najlepszych obecnie platform na rynku;
– niska sylwetka (różnica 6 cm w porównaniu do 508 poprzedniej generacji) i bardziej kompaktowa długość nadwozia (krótsza od poprzedniej o 8 cm);
– bezramkowe drzwi (wyjątek w tym segmencie), grubsze szyby, idealne wyciszenie dzięki zastosowaniu specjalnych podwójnych uszczelek;
– charakterystyczne tylne światła w technologii Full LED 3D, przejęte bezpośrednio z najnowszych samochodów koncepcyjnych producenta, począwszy od modelu Quartz, oraz przednie światła Full LED przejęte z samochodu koncepcyjnego Instinct;
– logo lwa pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski nawiązujący do historycznych poprzedników: 504 i 504 coupé;
– spektakularne wnętrze z nową wersją i-Cockpit czyli innowacyjną koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica, duży 10-calowy pojemnościowy ekran dotykowy HD w formacie 8/3 (od poziomu Allure) oraz umieszczony na wysokości wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3 cala;
Silniki:
– silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji;
– adaptacyjne zawieszenie o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji – Active Suspension Control;
– automatyczna skrzynia biegów EAT8 z impulsowym sterowaniem elektrycznym, o 8 przełożeniach;
– system Night Vision;
– asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop&Go);
– system Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe.