Peugeot zaprezentował Hypercar 9X8 – prototyp samochodu wyścigowego następnej generacji, który ma zadebiutować w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych FIA (WEC) w 2022 roku.
Wydajny energetycznie, napędzany silnikiem hybrydowym i wyposażony w napęd na wszystkie koła Peugeot 9X8 jest częścią opracowanej przez Peugeot strategii Neo-Performance. Stworzono ją, by oferować najwyższe osiągi zarówno w samochodach seryjnych jak i wyścigowych.
Zobacz także:
Zadbano też o to, by samochody miały niską emisję spalin i były przyjazne dla środowiska. Model 9X8 zawdzięcza swoje powstanie połączeniu sił dwóch zespołów – inżynieryjnego Peugeot Sport i designerskiego Peugeot Design. Model zapoczątkowuje nową epokę w świecie wyścigów samochodowych, której symbolem jest bardzo płynna, pozbawiona tylnego spojlera linia nadwozia, jednoznacznie kojarząca się z marką.
Peugeot 9X8 – nowy bolid marki przeznaczony do wyścigów długodystansowych. W tej dyscyplinie zastąpi modele Peugeot 905 i Peugeot 908, zwycięzców 24-godzinnego wyścigu Le Mans odpowiednio w latach 1992 i 1993 oraz w roku 2009. Jako następca swoich znakomitych poprzedników Peugeot 9X8 ma za zadanie utrwalić pozycję producenta w sportach samochodowych, na którą zapracowało wiele łatwo rozpoznawalnych modeli o wysokich osiągach i silnej identyfikacji wizualnej.
Model 9X8 jest projektem marki, który powstał na bazie koncepcji Neo-Performance. To połączenie kwintesencji modelu sportowego, technologicznego know-how wykorzystanego w modelu seryjnym, wysokiej efektywności energetycznej i perfekcyjnej stylistyki.
Ścisła współpraca między zespołami designerów i inżynierów z Peugeot i Peugeot Sport miała decydujące znaczenie w poszukiwaniu nowych rozwiązań aerodynamicznych i stylistycznych oraz zaprojektowaniu oryginalnej linii nadwozia. Wiele miesięcy trwała intensywna współpraca, zanim inżynierzy z działu rozwoju pod kierownictwem Oliviera Jansonniego, dyrektora technicznego Peugeot Sport, oraz designerzy pod kierownictwem Matthiasa Hossanna, dyrektora ds. designu Peugeot, zaprezentowali główne założenia i koncepcję aerodynamiczną Peugeot 9X8.
Taki sposób działania jest konsekwencją nowego regulaminu Le Mans Hypercar (LMH), wprowadzonego przez FIA i ACO w miejsce regulaminu królującej dotąd kategorii LMP1. Daje on większą swobodę w profilowaniu powierzchni aerodynamicznych, zachęca do radykalnie nowego sposobu myślenia i projektowania innowacyjnych samochodów, stwarzając zarazem większe pole do popisu dla designerów. Inżynierowie i designerzy natychmiast wykorzystali okazję, by radykalnie zmienić procesy twórcze, zerwać z dotychczasowymi kanonami i stworzyć model Peugeot, który otwiera nowy rozdział w historii hipersamochodów.