PEUGEOT: WYPRODUKOWANO 10 TYSIĘCY MODELU 208 GTi

208 GTi - 205jpg

W niespełna rok po debiucie rynkowym, bramy fabryki w Poissy opuścił dziesięciotysięczny egzemplarz modelu Peugeot 208 GTi, opatrzony etykietą „Origine France Garantie” (Gwarancja produkcji we Francji).

W tym roku marka koncern obchodzi trzydziestolecie powstania modelu 205 GTi, w związku z czym dziesięciotysięczny egzemplarz 208 GTi ilustruje odrodzenie się legendy oraz sukces firmy w realizacji strategii zakładającej zaoferowanie w segmencie B bardziej ekskluzywnych produktów.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2012 roku, 208 GTi stanowi ukoronowanie gamy modelu 208. Elegancki i sportowy reprezentant segmentu B jest produkowany wyłącznie w w Poissy na potrzeby wszystkich rynków. Aż 76 proc. podzespołów tego modelu powstaje we Francji, dlatego w październiku 2013 roku model został opatrzony etykietą „Origine France Garantie”.

Wprowadzony na rynek pod koniec marca 2013 roku, Peugeot osiągnął cel sprzedażowy określony na pierwszy pełny rok obecności na rynku już po zaledwie ośmiu miesiącach, zyskując uznanie w Europie, a głównie we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Dobre wyniki sprzedaży odnotowano również w Japonii, Argentynie i Meksyku. Model stanowił w 2013 roku 3 proc. sprzedaży całej serii 208 na świecie, a obecnie zajmuje drugie miejsce wśród najchętniej kupowanych sportowych aut segmentu B w Europie.

Peugeot zajmuje szczególne miejsce w historii sportów motorowych. Źródłem napędu 208 GTi jest silnik 1.6 THP o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, który współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną o ciasno zestopniowanych przełożeniach. Auto oferuje świetne przyspieszenie, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund. Emisja CO2 wynosi przy tym jedynie 139 gramów na kilometr.

208 GTi jest nowoczesną interpretacją legendarnego GTi i z nosi chromowany logotyp umieszczony na czerwonym tle, który został podkreślony chromowaną dolną listwą bocznych szyb.