PEUGEOT: WERSJE 308 GT ORAZ 308 SW GT JUŻ W SALONACH

pe_308gt-1

Do polskich salonów trafia właśnie Peugeot 308 GT oraz 308 SW GT z dynamicznym silnikiem 1.6 e- THP o mocy 205 KM. Ceny modelu rozpoczynają się od 99 900 złotych.

Jak się wydaje, cena jest wyważona biorąc pod uwagę osiągi oraz proponowane wyposażenie. Wersje GT z Lwem na masce cieszą się od zawsze dużym zainteresowaniem.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Niepowtarzalność 308 GT natychmiast rzuca się w oczy. Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach 308 GT został wyposażony w najlepsze w swej klasie reflektory składające się z 62 elementów LED. Wyróżnikiem są również ekskluzywne kierunkowskazy. Ich dynamiczne, sekwencyjne działanie podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu. Kierunkowskazy są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika.

308 GT charakteryzuje czystość formy aerodynamicznej. Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.

Z tyłu auto posiada imponującą bryłę, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT. Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie – o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.

pe_308gt-2

Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. O potężnych podzespołach mechanicznych świadczą aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej.

Fundamentalne znaczenie w sportowym samochodzie ma idealna pozycja kierowcy, którą zapewniają ergonomiczne rozwiązania Peugeot i-Cockpit. Kierowca może dostosować wysokość i wysunięcie kompaktowej kierownicy, wyróżniającej się perforowanym skórzanym wykończeniem i logotypem GT. Znajdujący się w polu widzenia zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy. Po przekręceniu zapłonu, pojawia się komunikat powitalny GT, a duży ekran dotykowy prezentuje nowy interfejs Redline utrzymany w tonacji czerwono-czarnej.

Dynamiczne osiągi

Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6. Stosunek mocy do masy wynosi zaledwie 5,85 kg/km w wersji z silnikiem benzynowym (dostępnym w Polsce). Auto potrzebuje 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h.

Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285 Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr./min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100 km.

Aby osiągnąć takie wyniki czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania:
– turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika;
– bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania;
– zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT);
– system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich.

pe_308gt-4

Zmniejszono masę pojazdu o 7 kg. Wynik ten został osiągnięty poprzez ograniczenie grubości korpusu silnika oraz zmniejszenie do niezbędnego minimum wykorzystania osprzętu dzięki precyzyjnemu sterowaniu.

Zawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają doskonałą kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu. Przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone odpowiednio o 20 i 10 proc., aby zapewnić optymalne pokonywanie zakrętów.

Sprawny układ hamulcowy zapewnia centralna jednostka Bosch 9CE rozdzielająca hamowanie pomiędzy cztery tarcze. Z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm utrzymuje pływający zacisk z tłokami 60 mm. Z tyłu tarcze mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW.

Kierowca może całkowicie wyłączyć ESP.

Polska gama GT obejmuje:
– GT 205 z silnikiem 1,6 litra THP 205 S&S z sześciostopniową manualną skrzynią biegów: 130 g CO2/km and 5,6 l/100 km w wersji hatchback, 134 g CO2/km and 5,8 l/100 km w wersji SW.

Wyjątkowe wrażenia z jazdy

Kierowca siedzący przed zestawem przyrządów Peugeot i-Cockpit ma wrażenie pełnej integracji z samochodem i znajduje się w centrum doznań dzięki kompaktowej kierownicy oraz wyświetlaczom w polu widzenia drogi Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo Pakiet Sport oferowany w standardzie (w przypadku obydwu silników – również tego niedostępnego w Polsce).

pe_308gt-3

Zestaw ten ucieszy entuzjastów sportowej jazdy:
– głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika;
– instrumenty podświetlane na czerwono;
– panel instrumentów wyświetla informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym;
– sztywniejsze i zapewniające lepsze wyczucie wspomaganie kierownicy;
– szybciej reagujący pedału gazu.

Kierowca może wyłączyć ustawienia Pakietu Sport wybierając bardziej komfortowy styl jazdy za pomocą przycisku w centralnej konsoli.

Aby w pełni wykorzystać swój niepowtarzalny charakter, GT oferuje różnorodne systemy wspomagania jazdy. Pakiet Aktywny Tempomat, wyposażony m.in. w radar znajdujący się z przodu, obejmuje trzy systemy:
– Aktywny tempomat: tempomat, który automatycznie utrzymuje prędkość samochodu dostosowując ją do prędkości jadących z przodu pojazdów. Kierowca ma możliwość wyłączenia funkcji;
– układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji: sygnał świetlny i dźwiękowy informujący kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji;
– system automatycznego hamowania awaryjnego (AFU): automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków.

Całość współpracujące z system kontroli martwego pola, wbudowane w boczne lusterka lampy LED ostrzegają kierowcę o pojeździe znajdującym się w martwym polu widzenia. System Park Assist stanowi aktywną pomoc w parkowaniu równoległym lub prostopadłym.

Ze względów bezpieczeństwa Peugeot 308 GT jest również wyposażony w alarm chroniący przed próbami podniesienia pojazdu.

DANE TECHNICZNE
– silnik: 1,6 e-THP 205 KM S&S,
– pojemność skokowa (cm3): 1598;
– moc maksymalna w kW (KM) przy obr./min.: 151 (205) / 6000;
– maks. moment obrotowy Nm przy obr./min.: 285 / 1750;
– skrzynia biegów: manualne, 6 przełożeń;
– maksymalna prędkość km/h: 235;
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h (sek.): 7,5 (7,6 SW);
– zużycie paliwa (GT – SW GT, l / 100 km): 7,4 – 7,6 (miasto), 4,6 – 4,8 (poza miastem), 5,6 – 5,8 (średnie);
– emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km): 130 (134 SW);
– pojemność zbiornika paliwa ( w litrach): 53.
– wymiary (dł. x szr. x wys. w mm): 4253 (4585 SW) x 2043 x 1447 (1457 SW).