Podczas drugiej konferencji motoryzacyjnej TNS Polska „Dokąd jedzie Pan Y? Nowa jakość, nowe relacje, nowe szanse wzrostu”, zostały wręczone Klucze Jakości – nagrody za najlepszą obsługę klienta w Autoryzowanych Stacjach Obsługi, przyznane na podstawie badania TNS Garage Quality Check 2014.
Najlepsze wyniki uzyskały firmy francuskie. Złoty Klucz Jakości przyznany został Renault Polska, Srebrny – Peugeot Polska. Wyróżnienie otrzymały też KIA Polska i Ford Polska.
Zobacz także:
Ranking powstał na podstawie badania przeprowadzonego w okresie luty – sierpień 2014 roku. Zrealizowano wówczas 140 audytów w serwisach 14 najpopularniejszych marek motoryzacyjnych, po 10 dla każdej z nich. W projekcie poddano ocenie trzy formy kontaktu klienta z autoryzowaną stacją obsługi. Oprócz badania jakości obsługi w samym serwisie, wzięto pod uwagę także jakość rozmów telefonicznych umawiających na wizytę, a także tych prowadzonych drogą elektroniczną. Badaniu towarzyszyły dyskusje grupowe z klientami serwisów badanych marek, w których ocenili oni ważność poszczególnych etapów obsługi klienta.
Projekt to jedyne tego typu opracowanie dostępne na rynku polskim zrealizowane na tak dużą skalę i tak szczegółowo opisujące branżę oraz stosowane standardy obsługi. W ramach badania ocenie poddano główne obszary rozbite na szczegółowe aspekty procesu obsługi klienta.
– Obsługa Klienta jest dla nas jedną z najważniejszych kwestii, dlatego bardzo cieszymy się z tego wyróżnienia. Wyniki badania potwierdzają, że Renault oferuje klientom usługi najlepszej jakości – powiedział Tomasz Latała- Golisz, dyrektor wykonawczy Renault w Polsce, który odebrał statuetkę Złotego Klucza Jakości.
Peugeot Polska zajął drugą lokatę w rankingu i został uhonorowany Srebrnym Kluczem. To drugie podium w 2. edycji rankingu.
Statuetkę Srebrnego Klucza Jakości 2014 odebrała Agnieszka Brzezińska, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży Części Zamiennych i Usług, Peugeot Polska.
– To wyróżnienie to rezultat wspólnego wysiłku całej naszej sieci dealerskiej, od pracowników serwisów obsługujących klientów, po ich przełożonych. To, co udało się osiągnąć jest wynikiem systematycznej pracy z naszymi klientami każdego dnia. Stawiamy duży nacisk na jakość obsługi, a klucz jakości dla Peugeot Polska drugi rok z rzędu świadczy o ofensywie jakościowej naszych usług – powiedziała Agnieszka Brzezińska.
TNS Garage Quality Check 2014 to niezależny Audyt Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO przeprowadzony przez zespół badań rynku motoryzacyjnego w TNS Polska.