PEUGEOT: SPORTOWY 208 GTi JUŻ W SPRZEDAŻY

P 0_TC011

Peugeot zapisał się w historii sportów motorowych dzięki sukcesom swoich modeli w rajdach i wyścigach. Obecnie przyszła kolej na nowy model 208 GTi, który właśnie stał się dostępny w salonach sprzedaży na naszym rynku.

Można go zamówić u dealerów Peugeot w całej Polsce. Cena 208 GTi w Polsce to 82 800 złotych.


Zobacz także:
PREMIERY


– Następca legendarnego Peugeot 205 GTi to samochód wyjątkowy w naszej gamie – zachowując funkcjonalność cieszącego się niezwykłą popularnością wśród klientów „standardowego” modelu 208, nawiązuje jednocześnie do bogatej tradycji marki w sportach motorowych, zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy między innymi dzięki znanemu z Peugeot RCZ o mocy 200 KM. Przy niewielkiej masie własnej zapewnia to niesamowite osiągi! Ale Peugeot 208 GTi to także auto stylowe – oryginalne sportowe dodatki w kolorze czerwonym zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie, podkreślają wyjątkowy charakter tego modelu – mówi Sophie Passard, Dyrektor Marki Peugeot w Polsce.

Turbodoładowany benzynowy silnik 1,6 THP o mocy 200 KM z maksymalnym momentem obrotowym 275 Nm, w połączeniu z manualną skrzynią biegów o krótkich, sześciu przełożeniach, zapewnia osiągi godne prawdziwego GTi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,8 sek. oraz prędkość maksymalną 230 km/h. Na pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego auto potrzebuje 27 sekund. Imponująca jest również elastyczność jednostki napędowej – na piątym biegu auto przyspiesza od 80 do 120 km/h w czasie poniżej 7 sekund.

 

 

Osiągi Peugeot 208 GTi to również zasługa niższej masy własnej pojazdu. Samochód waży 1 160 kilogramów, dzięki czemu emituje zaledwie 139 gramów CO2 na kilometr.

Dzięki szerszemu rozstawowi kół (przód: +10 mm, tył: +20 mm) trzydrzwiowa sylwetka 208 GTi zdaje się być przyklejona do drogi. Poszerzone nadkola i wydatne progi zdradzają sportowy potencjał samochodu. Wrażenie, zarówno w dzień jak i w nocy, robi przednie oświetlenie z nowymi reflektorami halogenowymi. W ich obudowach ukryto kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, które skupione wokół świateł drogowych swym wyglądem przypominają tęczówki kocich oczu. Górna część wlotu powietrza dzięki jasnym chromowanym wstawkom przywodzi na myśl sportową flagę z szachownicą. Trapezoidalne końcówki wydechu wykończono chromem.

Kabina stylistycznie nawiązuje do kolorystyki nadwozia. Począwszy od listew progowych z wytłoczonym logo Peugeot, każdy element wnętrza przypomina o sportowym charakterze modelu 208 GTi. Kompozycję kolorystyczną zbudowano tu na połączeniu czerwieni, czerni oraz matowego chromu. Wszelkie obszycia wykonano w stylu GTi, czyli w wyrazistym czerwonym kolorze. Fotele obszyto skórą Nappa oraz tkaniną Caro ze wstawkami z czerwonego materiału. Deskę rozdzielczą wzbogacono o czerwone przeszycia.

 

 

Peugeot 208 GTi posiada również nowoczesne rozwiązania technologiczne wspomagające kierowcę, jak na przykład system Park Assist. Manewry są wykonywane automatycznie – po włączeniu systemu kierowca ma do wyboru wjazd na miejsce parkingowe po lewej lub prawej stronie drogi.

Dynamicznie zestrojone zawieszenie, specjalnie skalibrowane amortyzatory, wzmocniona przednia i tylna belka, a dodatkowo zwrotność i zwinność 208 GTi pozwalają na bardzo precyzyjne pokonywanie zakrętów, nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Również i koła zostały dobrane specjalnie do tego modelu – standardowo jest on oferowany na 17-calowych, szaro-srebrnych dwukolorowych aluminowych felgach Carbon Storm z oponami 205/45 R17.

Podstawowe wyposażenie 208 GTi na rynek polski, poza bogatym pakietem oryginalnych sportowych dodatków stylistycznych, obejmuje między innymi automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 6 poduszek powietrznych, system ESP z możliwością pełnej dezaktywacji, regulator i ogranicznik prędkości oraz Multimedialny Ekran Dotykowy.

Dane techniczne i wymiary zamieszczamy poniżej w galerii.