PEUGEOT: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA NOWEGO, ELEKTRYCZNEGO E-408

PEUGEOT E-408 rozszerza gamę samochodów elektrycznych marki PEUGEOT obejmującą 12 elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.

W ślad za oficjalną premierą modelu PEUGEOT E-408, która odbyła się 2 października br., marka PEUGEOT rozpoczyna zbieranie zamówień na polskim rynku na ten w 100% elektryczny model.


Zobacz także:

SUBARU: PREMIERA NOWEGO FORESTERA E-BOXER NA EUROPEJSKIM RYNKU
 

PREMIERY


 

Nowy PEUGEOT E-408 przenosi strategię elektryfikacji na wyższy poziom dzięki bezemisyjnemu układowi napędowemu o mocy 157 kW/210 KM w połączeniu z akumulatorem NMC o pojemności użytecznej 58,2 kWh.

Uzupełnia on ofertę już dostępnej gamy modelowej PEUGEOT 408, w skład której wchodzą wersja z zelektryfikowanym układem napędowym typu plug-in: PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8, oraz wersja z napędem hybrydowym 48 V HYBRID 136 e-DCS6, która dołączyła do oferty na początku bieżącego roku.

Unikatowa i dynamiczna sylwetka typu fastback

Innowacyjna i unikatowa sylwetka typu fastback idealnie pasuje do nowoczesnego charakteru nowego PEUGEOT E-408. Platforma, na bazie której powstał samochód, umożliwia pełną elektryfikację bez uszczerbku dla stylu, dynamiki lub komfortu wnętrza.

PEUGEOT E-408, o długości nadwozia 4,69 m i szerokości 1,85 m (ze złożonymi lusterkami bocznymi), zbudowany jest na wielonapędowej platformie modułowej E-EMP2 (Efficient Modular Platform), wyróżniającej się rozstawem osi wynoszącym 2,79 m. Duże wymiary pozwalają na zainstalowanie akumulatora w podwoziu samochodu, pod podłogą między kołami, oszczędzając w ten sposób przestrzeń w kabinie i obniżając środek ciężkości PEUGEOT E-408.

Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne łączą w sobie dynamiczną elegancję fastbacka, zachowanie na drodze godne najlepszych sedanów oraz nieco podwyższoną pozycję za kierownicą, która zwiększa codzienną przyjemność z jazdy, bezpieczeństwo i komfort.

Wyjątkowe wrażenia: przyjemność jazdy wyznacznikiem postępu

Duża moc, natychmiastowy moment obrotowy… w 100% elektryczny napęd modelu PEUGEOT E-408 zapewnia niezrównaną przyjemność prowadzenia. Całość dodatkowo wzmacnia PEUGEOT i-Cockpit oraz zachowanie na drodze, zgodnie z prawdziwą tradycją PEUGEOT.

PEUGEOT i-Cockpit oferuje wyjątkową ergonomię. Kompaktowa kierownica zwiększa przyjemność prowadzenia, umożliwiając wyjątkową zwinność i precyzję ruchów. Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, cyfrowy zestaw wskaźników obejmuje w pełni konfigurowalny i możliwy do personalizacji 10-calowy cyfrowy panel 3D.

Przyjemność prowadzenia jest zakorzeniona w genach nowego PEUGEOT E-408 bardziej niż kiedykolwiek dotąd. Wzorcowe zachowanie na drodze, wysoki komfort jazdy i doskonała zwinność w mieście dzięki promieniowi skrętu od krawężnika do krawężnika wynoszącemu 11,18 m. Aby zmniejszyć wibracje i poprawić komfort jazdy, sztywność nadwozia została zoptymalizowana poprzez klejenie elementów konstrukcyjnych.

Doskonałe osiągi potęgujące przyjemność z jazdy

Nowy PEUGEOT E-408 jest wyposażony w synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 157 kW (210 KM) i dużym momencie obrotowym 345 Nm. Silnik jest produkowany we Francji, w zakładzie w Trémery, przez spółkę joint venture STELLANTIS-NIDEC. Reduktor, z którym jest powiązany, jest produkowany przez STELLANTIS w Valenciennes (Francja).

Przejrzysta i prosta gama

Nowy PEUGEOT E-408 jest dostępny w dwóch poziomach wyposażenia: Allure i GT

PEUGEOT E-408 w wersji Allure w standardzie wyposażony jest w: reflektory LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, PEUGEOT i-Cockpit® z konfigurowalnym 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników, nawigację online z funkcją Trip planner, asystenta głosowego OK PEUGEOT, bezprzewodowe klonowanie ekranu Apple CarPlay / Android Auto, 6-głośnikowy system audio, podgrzewany fotel kierowcy i kierownicę, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tylną kamerę parkowania i czujniki, pompę ciepła itp.

PEUGEOT E-408 210 ALLURE jest dostępny w cenie 208 700 zł.

PEUGEOT E-408 w wersji GT w standardzie, oprócz elementów z wersji Allure, wyposażony jest w: reflektory Matrix LED, przednie czujniki parkowania, aluminiowe wykończenia wnętrza z konfigurowalnym 8-kolorowym oświetleniem ambientowym, aluminiowe progi drzwi, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, pakiet Drive Assist Plus (półautonomiczna jazda poziomu 2), itp.

PEUGEOT E-408 210 GT jest dostępny w cenie 218 150 zł.

Zaprojektowany z myślą o płynnej transformacji energii

Szczególnie wiele uwagi poświęcono aerodynamice nowego PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66), w tym elementom, takim jak: zderzaki, przedni wlot powietrza, osłona podwozia i dolne tylne osłony przednich kół. W tym samym celu nowy PEUGEOT E-408 otrzymał również specjalne podwozie tworzące aerodynamiczną, płaską podłogę, czego rezultatem jest niskie zużycie energii elektrycznej wynoszące 15,2 kWh / 100 km i zasięg do 453 km w cyklu mieszanym według cyklu WLTP.

PEUGEOT E-408 jest wyposażony w akumulator wysokiego napięcia o pojemności użytkowej 58,2 kWh. Dzięki technologii NMC 811 o składzie 80% niklu, 10% manganu, 10% kobaltu – korzysta ze zwiększonej gęstości energii dzięki 18 modułom pokładowym. Nowy PEUGEOT E-408 oferuje zasięg 453 km w cyklu mieszanym WLTP, spełniając potrzeby większości klientów segmentu C, których typowy dzienny przebieg nie przekracza 45 km (Dane branżowe, Pełen rok 2023 – 1 połowa 2024).

Nowy PEUGEOT E-408 jest standardowo wyposażony w pompę ciepła, a także podgrzewaną kierownicę i fotele, które zapewniają komfortową temperaturę dla użytkowników, jednocześnie oszczędzając energię z akumulatora. Proste i szybkie ładowanie. Do ładowania prądem zmiennym nowy PEUGEOT E-408 jest standardowo wyposażony w trójfazową ładowarkę o mocy 11 kW. W przypadku ładowania prądem stałym za pośrednictwem szybkich ładowarek typu supercharger, PEUGEOT E-408 umożliwia korzystanie ze źródeł o mocy do 120 kW. Pozwala to na odzyskanie 100 km zasięgu w 10 minut i naładowanie akumulatora od 20% do 80% w 30 minut (w warunkach nominalnej temperatury akumulatora). Aby zoptymalizować ładowanie, kierowca może zaprogramować dolny i górny próg na centralnym ekranie PEUGEOT E-408. Na przykład od 20% minimalnego naładowania do 80% maksymalnego naładowania.

Najwyższa jakość

Nowy PEUGEOT E-408 plasuje się na szczycie segmentu C, oferując ergonomię, jakość, wykończenie i wyposażenie godne samochodów wyższej klasy.

Podobnie jak w przypadku wszystkich swoich w 100% elektrycznych modeli, PEUGEOT będzie oferował dla nowego PEUGEOT E-408 program PEUGEOT Allure Care, który obejmuje silnik elektryczny, ładowarkę, skrzynię biegów oraz główne komponenty elektryczne i mechaniczne przez okres do 8 lat lub do osiągnięcia 160 000 kilometrów przebiegu. PEUGEOT Allure Care stanowi uzupełnienie gwarancji PEUGEOT na akumulatory wysokiego napięcia, której długość wynosi również 8 lat / 160 000 km, zapewniając pełną gwarancję na pojazd. Gwarancja PEUGEOT Allure Care jest automatycznie aktywowana na 2 lata lub 25 000 km po każdym przeglądzie wykonanym w autoryzowanym serwisie PEUGEOT.

Właściciele PEUGEOT E-408 będą mogli korzystać z mniej restrykcyjnych ograniczeń w zakresie serwisowania, dzięki przeglądom co 2 lata lub co 25 000 kilometrów.