Peugeot Polska prezentuje gamę modelu 308 proponowaną na polskim rynku oraz przedstawia ceny poszczególnych wersji. Nowa generacja samochodu wyróżnia się zaawansowanymi technologiami.
Zmieniła się także stylistyka nadwozia, a wybór jednostek napędowych połączonych z automatyczną skrzynią biegów jest znacznie większy niż był do tej pory.
Zobacz także:
Oto zasadnicze cechy nowego modelu Peugeot 308:
Design:
– nowy przód samochodu: nowy zderzak, logo lwa na pionowym grillu, nowe halogenowe światła ze zintegrowanymi LED-ami do jazdy dziennej;
– grafitowe wypełnienie kloszy tylnych świateł, które są włączone nawet w trybie auto lub ze światłami mijania, dzięki czemu samochód jest rozpoznawalny z daleka, a podróż jest bezpieczniejsza;
– nowe wzory felg aluminiowych ( 16” Zyrcon – standard dla wersji Allure, 16” Jade, 18” Black Saphir – opcja dla wersji Allure);
– nowe kolory nadwozia: Złoty Pyrite, Niebieski Magnetic dla całej gamy oraz nowy kolor malowania Coupe Franche dla wersji GTi: połączenie Niebieskiego Magnetic z czarnym Perla Nera;
– zmodyfikowane wzory tapicerek: Meco Mistral, Oxford Mistral, Galdo Guerande.
Silniki:
– większy wybór jednostek napędowych połączonych z automatyczną skrzynią biegów EAT6 (PureTech 130 KM– wyróżniony po raz trzeci z rzędu tytułem Silnika Roku oraz BlueHDi 120 KM);
– wprowadzenie do gamy silnika 2,0 BlueHDi 180 KM, połączonego z nową automatyczną skrzynią biegów EAT8 (dostępny pod koniec 2017 roku);
– wprowadzenie do gamy silnika 1,5 BlueHDi 130 KM, połączonego ze skrzynią manualną bądź automatyczną EAT8, który zastąpi jednostkę BlueHDi 120 KM (dostępny pod koniec 2017 roku).
Nowe technologie
1. Systemy wspomagania prowadzenia przejęte z modeli 3008 i 5008:
– system Active Safety Brake i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert);
– system aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning);
– system wykrywania zmęczenia kierowcy;
– system automatycznego przełączania świateł Smartbeam;
– system monitorowania ograniczeń prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych;
– adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów) lub funkcją 30 km/h w wersji z manualną skrzynią biegów (ten ostatni dostępny z silnikami Euro 6.2 pod koniec 2017 roku);
– system aktywnego monitorowania martwego pola;
– system Park Assist – automatyczne parkowanie samochodu;
– VisioPark 1 (nowa, skrętna kamera cofania: widoczność w zakresie 180°).
2. Nowy, pojemnościowy ekran dotykowy z nawigacją Peugeot Connect NAV (przygotowaną we współpracy z firmą TomTom®), łącznością on-line i 3-letnią subskrypcją usług: TomTom® Traffic, prognoza pogody, parkingi, ceny paliw, Strefy Niebezpieczne (opcjonalnie) oraz funkcją rozpoznawania głosu.
Gama:
– nowa propozycja: wersja Business Line dedykowana klientom flotowym oparta na silnikach PureTech 110 KM, BlueHDi 100 i 120 K.
Ceny:
– GTi by Peugeot Sport (hatchback 5d), 1,6 e-THP 270 KM M6 S&S: 139 900 zł;
– GT (hatchback 5d), 1,6 e-THP 205 KM M6 S&S: 105 600 zł;
– GT (SW), 1,6 e-THP 205 KM M6 S&S: 111 600 zł;
Cenniki modeli 308 i 308 SW przedstawiamy poniżej w galerii.