PEUGEOT: POLSKA PREMIERA NOWEGO ELEKTRYCZNEGO E-RIFTERA

Marka Peugeot kontynuuje ofensywę elektryfikacji swojej gamy samochodów osobowych. Peugeot Rifter z napędem w 100% elektrycznym debiut.

Nowy Peugeot e-Rifter zachowuje wszystkie atuty wersji spalinowych, nie traci nic ze swych zalet użytkowych i umożliwia bezemisyjną jazdę w strefach ograniczonego ruchu w centrach miast. Oferuje przestronne wnętrze, wyposażone w nowy cyfrowy Peugeot i-Cockpit.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Marka Peugeot konsekwentnie i w szybkim tempie realizuje projekt elektryfikacji swojej gamy proponując kolejne modele w 100% elektryczne. Po e-208 i e-2008 (elektrycznych wersjach europejskich bestsellerów), e-Travellerze oraz elektrycznych wersjach modeli dostawczych: e- Expercie i e-Boxerze, na polski rynek trafia kolejna świetna propozycja dla klientów, którzy przy wyborze odpowiadającego im modelu chcą mieć szeroki wybór układów napędowych bez konieczności pójścia na kompromis jeśli chodzi o funkcjonalność i styl. – powiedział Paweł GAWRYLUK, dyrektor marki Peugeot w Polsce

W 100% elektryczny napęd – Ready for full Electric action

Nowy Peugeot e-Rifter, zaprojektowany na modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.

Elektryczny zespół napędowy (silnik elektryczny i falownik oraz ładowarka z przetwornicą prądu stałego na prąd zmienny) jest podobna do zamontowanej w modelu Peugeot e-TRAVELLERZE. Podobnie jak w przypadku tego modelu, została zmodyfikowana przekładnia redukcyjna, aby spełnić potrzeby użytkowników pojazdów użytkowych w zakresie ładowności.

Osiągi w trybie POWER są następujące (dane w trakcie homologacji):
– prędkość maksymalna: 130 km/h,
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11,2 s,
– przyspieszenie od 80 do 120 km/h: 8,9 s.

Obie wersje (standardowa i przedłużona) są wyposażone w akumulator litowo-jonowy z 18 ogniwami o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 280 km (w trakcie homologacji), zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Zasięg może się różnić m.in.w zależności od wersji i stylu jazdy.

System regulacji temperatury akumulatora, połączony z układem chłodzenia kabiny, pozwala na szybkie ładowanie akumulatora, wydłuża jego żywotność i zapewnia optymalny zasięg.

Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka pokładowa jednofazowa 7,4 kW, a w opcji – ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW.

Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazda, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box, a nawet ze stacji szybkiego ładowania.

Tryby ładowania akumulatora 50 kWh są zróżnicowane i dostosowane do różnych sytuacji w codziennym użytkowaniu samochodu. Możliwe jest ładowanie na wiele sposobów: w domu, w miejscu pracy lub ze stacji publicznych:

– z gniazda standardowego (8A):pełne naładowanie akumulatora w ciągu 31 h,
– ze wzmocnionego gniazda (16A): pełne naładowanie akumulatora w 15 h,
– ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7,5 h prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
– z urządzenia Wallbox o mocy 11 kW: pełne naładowanie w 5 h za pomocą trójfazowej ładowarki pokładowej (11 kW),
– ze stacji szybkiego ładowania – układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie do 80% pojemności w ciągu 30 minut.

Nowy Peugeot e-Rifter zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu termicznego dzięki:
– zastosowaniu elementów grzejnych dużej mocy (2 x 5 kW),
– podgrzewanym siedzeniom (w zależności od wersji),
– funkcji wstępnego chłodzenia lub nagrzewania samochodu, programowanej za pomocą ekranu dotykowego (w zależności od wersji) lub zdalnie poprzez aplikację MyPeugeot na smartfona (w zależności od wersji). Oprócz komfortu, po podłączeniu samochodu do gniazda, funkcja ta pozwala zoptymalizować zasięg samochodu poprzez szybsze uzyskanie optymalnej temperatury pracy akumulatora.

e-Wolucja Peugeot i-Cockpitu:

Z punktu widzenia kierowcy, konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby pomieścić:

– nowy przełącznik sterujący skrzynią biegów typu „e-toggle” – zapewnia dostęp do funkcji Park/Reverse/Neutral/Drive oraz Brake,
– przełącznik wyboru trybu jazdy (3 tryby),
– schowek z ładowarką indukcyjną do smartfona.

Nowy Peugeot e-Rifter oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:
Eco (60 kW, 180 Nm) – by zwiększyć zasięg i zapewnić płynną jazdę,
Normal (80 kW, 210 Nm) – optymalny tryb w codziennej eksploatacji,
Power (100 kW, 260 Nm) – zapewnia optymalne osiągi przy przewozie ciężkich ładunków.

Dostępne są również dwa tryby hamowania, sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora:
umiarkowany – zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
wzmocniony – dostępny po wybraniu trybu B („Brake”) za pomocą sterownika skrzyni biegów, zapewnia mocniejsze hamowanie silnikiem przy puszczeniu pedału gazu, co zwiększa zasięg samochodu.

Wszystkie wersje nowego Peugeot e-Rifter są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy. Zautomatyzowana obsługa hamulca nie tylko zwiększa ilość miejsca na podłodze, ale także zapewnia komfort i spokój podczas codziennej jazdy.

Technologicznie udoskonalony Peugeot i-Cockpit zyskuje dwa nowe panele zegarów i wskaźników, które zapewniają kierowcy wszystkie informacje niezbędne do sprawnej obsługi w 100% elektrycznego samochodu.

W opcji dostępny jest w 100% cyfrowy panel zegarów i wskaźników. To nowość w segmencie kombivanów. Jest on wyposażony we wbudowany cyfrowy ekran 10” o wysokiej rozdzielczości. Informacje są wyświetlane na nowym interfejsie zgodnym z nową identyfikacją wizualną marki. Można zmieniać ich ustawienia i personalizować.

Kilka dostępnych trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwia kierowcy dobranie odpowiadających mu ustawień Peugeot i-Cockpitu. Może to być na przykład, w zależności od potrzeb, wyświetlanie informacji o nawigacji, przepływach energii lub danych z systemów wspomagania prowadzenia.

Dostępny w standardzie zestaw analogowych zegarów przekazuje wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej obsługi pojazdu elektrycznego:

– miernik zużycia energii wykorzystywanej do napędu samochodu (ECO – optymalizacja energii lub POWER – moc maksymalna) lub stopień odzyskiwania energii (CHARGE),
– zużycie energii przez urządzenia zapewniające komfort cieplny (ogrzewanie, klimatyzacja),
– poziom naładowania akumulatora,
– widoczne na kolorowym wyświetlaczu informacje o przepływie energii, ładowaniu (bieżącym lub zaprogramowanym na później), pozostałym zasięgu oraz dane z komputera pokładowego.

Przyjemność prowadzenia – Intelligence for greater ease

Nowy Peugeot e-Rifter łączy kompaktową bryłę z maksymalnymi możliwościami załadunku. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą i nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej. Takie usytuowanie akumulatorów zwiększa również sztywność nadwozia, zapewniając – dzięki optymalnemu rozkładowi masy – tak samo przyjemną jazdę jak w wersji spalinowej.

Komfort zawieszenia jest identyczny jak w wersjach z silnikami spalinowymi, aby zagwarantować jak najlepsze osiągi. Specjalnie skalibrowany układ wspomagania kierownicy ułatwia jazdę przy zachowaniu średnicy zawracania między krawężnikami 10,8 m (dla wersji Standard), a wysokość ograniczona do 1,90 m gwarantuje dostęp do większości parkingów podziemnych.

Nowy Peugeot e-Rifter oferuje możliwość łatwego dostosowania przestrzeni kabiny do potrzeb, tak samo jak wersja spalinowa. Jest dostępny w dwóch wersjach 5- i 7-osobowej dla obu długości nadwozia, standardowej (4,40 m) i przedłużonej (4,75 m). Ta ostatnia wersja ma nie tylko większy rozstaw osi, ale i wydłużony zwis, co zapewnia doskonałą przestronność.

Na każdym z trzech indywidualnych foteli z drugiego rzędu można zainstalować fotelik dla dziecka. Siedzenia można z łatwością złożyć do postaci płaskiej podłogi od strony bagażnika dzięki funkcji „Magic Flat”. W wersji przedłużonej w trzecim rzędzie są 2 niezależne, przesuwne fotele, które można również wyjąć (podobnie jak w wersji standardowej), aby dostosować się do zróżnicowanych potrzeb. Można zwiększyć pojemność bagażnika bądź miejsce na nogi dla pasażerów.Możliwość złożenia i schowania w podłodze siedzenia pasażera z przodu ułatwia załadunek długich przedmiotów.

Bagażnik Peugeot e-Rifter ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki), w wersji 5-miejscowej o standardowej długości, do 4 000 litrów w przypadku wersji przedłużonej ze złożonymi siedzeniami. Tylną półkę można umieścić w dwóch położeniach i zmienić w ten sposób konfigurację bagażnika. Można ją również złożyć za oparciami siedzeń drugiego rzędu.

Wnętrze wyposażono w liczne, obszerne i łatwo dostępne schowki o łącznej pojemności wynoszącej nawet 186 litrów, w zależności od wersji. Są one rozmieszczone w całej kabinie: na środkowej konsoli, na półce nad przednią szybą, w płatach drzwi, w pierwszym i drugim rzędzie oraz w bagażniku.

Panoramiczny dach Zénith zmieniał się wraz z kolejnymi generacjami modeli zyskując na atrakcyjności. Obecnie składa się z jednego szklanego panelu dachowego, wyposażonego w elektryczną żaluzję. Pod dachem znajduje się półprzezroczysta konsola z wbudowanymi schowkami. Sprawia wrażenie unoszącej się w powietrzu. Dzięki temu do wnętrza kabiny trafia więcej światła.

Szeroka tylna klapa jest wyposażona w otwieraną szybę. To jedyna taka oferta w tej kategorii samochodów. Niezwykle praktyczna, umożliwia dostęp do bagażnika bez otwierania tylnej klapy. Jest to przydatne, zwłaszcza gdy chcemy sięgnąć po rzecz leżącą na tylnej półce lub gdy samochód jest zaparkowany blisko przeszkody.

Dopuszczalna masa przyczepy nie uległa zmianie i wciąż wynosi 750 kg. Holowanie przyczepy umożliwia hak holowniczy dostępny już w momencie debiutu rynkowego modelu.

Dla użytkowników wersji z napędem w 100% elektrycznym dostępne są następujące technologie i systemy wspomagające prowadzenie gwarantujące bezpieczeństwo i komfort:

– bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu,
– bezprzewodowa ładowarka do smartfonów,
– Advanced Grip Control z pięcioma trybami jazdy,
– system wspomagania ruszania na wzniesieniu,
– Visiopark 180˚ (kamera cofania),
– tempomat z ogranicznikiem prędkości,
– alarm niezamierzonego przekroczenia linii,
– system ostrzegania przed kolizją,
– system Active Safety Brake (automatyczne hamowanie awaryjne),
– system wykrywania zmęczenia kierowcy,
– automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania,
– system monitorowania ograniczeń prędkości,
– rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych (znak stopu i zakazu wjazdu),
– system monitorowania martwego pola,
– system stabilizacji toru jazdy przyczepy.

Smarftony są nieodłącznym elementem codziennego życia. Również w kabinie nowego Peugeot e-Rifter. Dzięki funkcji Mirrorscreen wykorzystującej protokoły Apple CarPlay i Android Auto informacje ze smartfona są wyświetlane na centralnym ekranie.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszych, słychać sygnał dźwiękowy wskazujący obecność samochodu przy jeździe po mieście z prędkością do 30 km/h. Sygnał działa podczas jazdy do przodu i do tyłu.

Nowy Peugeot e-Rifter jest dostępny w 4 poziomach wyposażenia:

ACTIVE PACK → elektryczny hamulec postojowy / przesuwne drzwi boczne z prawej strony / ręczna klimatyzacja / pakiet Safety / radio Bluetooth z monochromatycznym ekranem dotykowym 5” / składana tylna kanapa dzielona w układzie 2/3-1/3.

ALLURE → ACTIVE PACK + wspomaganie parkowania tyłem / zderzaki w kolorze nadwozia i chromowany grill / składany fotel pasażera z przodu / pakiet Safety Plus / przesuwne drzwi boczne z lewej strony / relingi dachowe lakierowane w kolorze czarnym / światła dzienne LED i reflektory przeciwmgłowe.

ALLURE PACK → ALLURE + / cyfrowy PEUGEOT i-Cockpit® / aluminiowe felgi 16” / ekran dotykowy 8” z technologią Mirror Screen / kierownica pokryta skórą / kamera cofania VisioPark 1 / dodatkowo przyciemniane szyby, sterowane elektrycznie również w 2 rzędzie / otwierana tylna szyba w pokrywie bagażnika.

GT → ALLURE + aluminiowe felgi 17” / elementy stylistyczne GT / automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja / pojedyncze tylne siedzenia / bezdotykowy dostęp i uruchamianie samochodu / czujniki parkowania przód / system monitorowania martwego pola i strefy bocznej samochodu (Flankguard).

TCO (całkowity koszt posiadania)

Celem jest osiągnięcie takiego samego całkowitego kosztu posiadania (TCO) dla samochodu z silnikiem spalinowym jak i z silnikiem elektrycznym, z uwzględnieniem wszystkich kosztów, a nie tylko raty kredytu lub leasingu.

Koszt zakupu samochodu elektrycznego jest wyższy, ale należy uwzględnić wszystkie czynniki:

– wyższą wartość rezydualną przy odsprzedaży samochodu używanego,
– projekty programów rządowych dofinansowania zakupu elektrycznych samochodów,
– niższe koszty eksploatacji (mniejsze o około 50% w okresie 48 miesięcy),
– niższe koszty energii (nawet o 70% w porównaniu z silnikiem spalinowym).

Polscy klienci mogą skorzystać z atrakcyjnej oferty finansowania przy zakupie Peugeot e-Rifter, między innymi ze skierowanej do przedsiębiorców oferty leasingowej FREE2MOVE LEASE, z ratą od 1 499 zł netto.