Peugeot Expert został opracowany na zupełnie nowej płycie podłogowej, stąd posiada wszystkie zalety modułowej platformy EMP2: kompaktowe wymiary, niską masę, wydajne silniki i wysoką jakość.
Po raz pierwszy w tym segmencie w ofercie pojawiają się nowe elementy wyposażenia, takie jak: bezdotykowo otwierane przesuwne drzwi boczne, pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, Active Safety Brake, pakiet VisioPark 1 z kamerą cofania z funkcją Top Rear Vision, czy nawigacja 3D z modułem łączności sieciowej.
Zobacz także:
Nowy Expert ma maksymalną ładowność 1400 kg i jest dostępny w trzech długościach – od 4,6 m do 5,3 m, w tym po raz pierwszy w wersji Compact. Furgon, którego wysokość nie przekracza 1,9 m sprawdzi się w miejskich warunkach. Nowy model uzyskał najwyższą ocenę: pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.
Model powstał z myślą o potrzebach klientów biznesowych. Jest dostępny z dwoma lub trzema fotelami w pierwszym rzędzie. Jego pojemność użytkowa wynosi do 6,6 m3 przy ładowności 1400 kg i długości użytkowej 4 m. Trzon oferty stanowią wersje Standard i Long – o długości 4,95 i 5,3 m. Unikalna w tym segmencie wersja Compact o długości 4,6 m umożliwia przewóz ładunków o objętości do 5,1 m3 i masie do 1400 kg, przy długości użytkowej 3,32 m.
Dzięki zmniejszonym wymiarom i krótszym zwisom nowy Peugeot jest niezwykle zwrotny. Wysokość nadwozia obniżono i dzięki temu auto może bez problemu wjechać na każdy parking.
W gamie nowego Experta dostępne są nowoczesne i wydajne silniki BlueHDi, spełniające normę Euro 6, o mocy od 95 KM (210 Nm) do 180 KM (400 Nm). Większość z nich jest wyposażona w technologię Stop & Start. Wszystkie jednostki zapewniają wysoki komfort jazdy, rekordowo niską w tym segmencie emisję CO2 i niewielkie zużycie paliwa.
Dzięki kompaktowym wymiarom nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6, dostępnej z silnikiem BlueHDi 180, i zautomatyzowanej skrzyni biegów ETG6, oferowanej z silnikiem BlueHDi 95, pasażer siedzący na środkowym miejscu z przodu zyskał więcej miejsca na nogi. Najbardziej wydajna jednostka napędowa zapewnia niskie zużycie paliwa i emisję CO2 – 5,1 l/100 km i 133 g/km CO2.
Równie niskie spalanie i poziom emisji zapewniają pozostałe modele z gamy – ze średnim wynikiem 5,4 l/100 km i 140 g/km CO2.
Aby zapewnić użytkownikom biznesowym wysoką wydajność, komfort i bezpieczeństwo, nowy Peugeot został wyposażony w szereg rozwiązań najnowszej generacji:
– drzwi boczne sterowane elektrycznie, z funkcją bezdotykowego otwierania to jedyna tego rodzaju oferta na rynku;
– pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, wyświetlacz przezierny HUD, system odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości;
– system Active Safety Brake i automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz mijania to kolejne technologie stanowiące rzadkość w tym segmencie.
– w sterowany głosowo system nawigacji 3D nowej generacji z modułem łączności sieciowej, z informacją o ruchu drogowym aktualizowaną w czasie rzeczywistym, kamerę cofania VisioPark 1 zapewniającą widoczność pod kątem 180° z funkcją zoomu oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert).
Expert jest dostępny w następujących wersjach nadwoziowych:
– wersja standardowa Furgon;
– z przedłużoną kabiną z pięcioma lub sześcioma składanymi lub nieskładanymi fotelami;
– platforma z kabiną do dalszej zabudowy;
– bus – wersja osobowa wyposażona w maksymalnie dziewięć foteli.
CENY
Ceny wersji furgon zaczynają się od 79 000 złotych, wersji platforma – od 75 000 zł, a wersji kombi – od 102 500 zł.
W opcji dostępne są m.in.: pakiety Safety (2 640 zł), Safety Plus (5 580 zł), VisioPark 1 (6 500 zł), Look, Widoczność i Elektryczny, wyświetlacz Head-Up Display, czujniki parkowania (z i bez kamery cofania), monitor martwego pola w lusterkach, składane elektrycznie lusterka boczne, przyciemniane szyby, podgrzewane fotele, różne systemy audio czy wzmocniona instalacje elektryczna. Dopłata za lakier metaliczny wynosi 2 040 zł.
Cennik, dane techniczne oraz wymiary zamieszczamy poniżej.