Nowy silnik elektryczny z modelu PEUGEOT e-308 teraz w nowym PEUGEOT e-208.
Po pierwszej optymalizacji dokonanej pod koniec 2021 r., która zwiększyła zasięg samochodu o 6,5% (+22 km), w 2023 r. w PEUGEOT e-208 zostaną wprowadzone kolejne istotne zmiany technologiczne – będzie wyposażony w silnik z nowego PEUGEOT e-308. W rezultacie maksymalna moc ulegnie zwiększeniu o 15%, ze 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM, a dzięki wysiłkom włożonym w poprawę efektywności energetycznej średnie zużycie energii spadnie do 12 kWh na 100 km, co przełoży się na wzrost zasięgu o 10,5%, czyli 38 km, co w sumie da nawet do 400 km. To bardzo istotne udoskonalenia z punktu widzenia przyjemności jazdy, kosztów użytkowania i codziennego życia użytkowników.
Zobacz także:
TOYOTA: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA NOWEGO YARIS CROSS GR SPORT (CENY)
PEUGEOT e-208 – w 100% elektryczna wersja modelu 208 – pociąga swoim wyglądem, wyposażeniem i przyjemnością z jazdy, którą daje elektryczny napęd oraz PEUGEOT i-Cockpit z kompaktową kierownicą, zapewniającą precyzyjne wyczucie drogi i niezrównaną zwrotność. Dzięki licznym zaletom samochód odniósł ogromny sukces wśród klientów – od dnia premiery w 2019 r. wyprodukowano prawie 110 000 egzemplarzy tego modelu. Ale co najistotniejsze – PEUGEOT e-208 od początku 2022 r. jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie i najlepiej sprzedającym się samochodem wśród wszystkich modeli elektrycznych we Francji.
Do 400 km zasięgu dzięki nowym, jeszcze bardziej zaawansowanym technologiom
W 2023 r. PEUGEOT e-208 otrzyma nowy zespół napędowy pochodzący z modelu PEUGEOT e-308. Dzięki temu zasięg samochodu wzrośnie nawet o 38 km (+10,5%), co pozwoli na pokonanie na jednym ładowaniu nawet do 400 km w cyklu WLTP (w trakcie homologacji).
Nowa wersja w 100% elektrycznego PEUGEOT e-208 będzie wyposażona w:
– nowy silnik o mocy 115 kW/156 KM (dodatkowe 15 kW/20 KM) i momencie obrotowym 260 Nm dostępnym już od 0 km/h, zapewniającym natychmiastową, dynamiczną reakcję. Przekłada się to na jeszcze większą przyjemność jazdy, bez drgań, bez hałasu, bez zmiany biegów, bez zapachu spalin i bez emisji CO2.
– nowy, wysokonapięciowy (400 V), bardziej efektywny energetycznie akumulator trakcyjny o całkowitej pojemności 51 kWh (48,1 kWh pojemności użytecznej).
Efektywność energetyczna była jednym z kluczowych założeń w pracach nad nowym zespołem napędowym PEUGEOT e-208. Dzięki wysiłkom zespołu inżynierów średnie zużycie energii udało się zmniejszyć do rekordowo niskiego poziomu około 12 kWh na 100 km.
Wszystkie zalety pierwszej optymalizacji z 2021 r. zostały zachowane
Już pod koniec 2021 r. PEUGEOT e-208 był poddany pierwszym technologicznym udoskonaleniom mającym na celu zwiększenie efektywności energetycznej. Pozwoliły one zwiększyć zasięg samochodu do 362 km w cyklu WLTP, czyli o 22 km w porównaniu z pierwszą wersją wprowadzoną na rynek pod koniec 2019 r. Od jego premiery, w rezultacie wprowadzonych udoskonaleń, zasięg PEUGEOT e-208 wzrósł łącznie o 17,65%, a zużycie energii uległo obniżeniu o 15%. Pierwsza faza udoskonaleń polegała na wprowadzeniu wielu nowych rozwiązań wymienionych poniżej, które zostały w całości zachowane w nowym PEUGEOT e-208:
– Pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą i pozwalająca na zwiększenie efektywności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji. Informacje przesyłane przez czujnik umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie funkcją recyrkulacji powietrza w kabinie, a w konsekwencji – zaoszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorze w fazach podnoszenia i utrzymywania temperatury we wnętrzu samochodu.
– Opony klasy energetycznej „A+” o zmniejszonych oporach toczenia.
– Zmienione przełożenie przekładni redukcyjnej, które zwiększa zasięg samochodu w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.
Skuteczność tych pierwszych modyfikacji daje się odczuć w szczególności przy niskich temperaturach zewnętrznych. Poza istotnym zwiększeniem zasięgu w cyklu WLTP należy zwrócić uwagę na znaczny wzrost zasięgu w użytkowaniu rzeczywistym, który wynosi około 40 km w warunkach ruchu miejskiego przy temperaturach otoczenia w granicach 0° C.
Ułatwienia przy zakupie i w codziennym użytkowaniu
W PEUGEOT e-208 dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania: ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW w standardzie bądź ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW w opcji. PEUGEOT e-208 jest też kompatybilny z terminalami szybkiego ładowania. Naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności z terminala publicznego o mocy 100 kW zajmuje mniej niż 25 minut.
Za pomocą przycisku umieszczonego na środkowej konsoli kierowca może wybrać jeden z trzech dostępnych trybów jazdy pozwalających zwiększyć zasięg lub osiągi samochodu (ECO, NORMAL i SPORT).
Tryb „BRAKE”, aktywowany przyciskiem umieszczonym na panelu sterowania skrzyni biegów, zwiększa intensywność odzyskiwania energii z jednoczesnym wzmocnieniem siły hamowania po zdjęciu nogi z pedału gazu.
W zależności od kraju sprzedaży klient ma możliwość zakupu nowego PEUGEOT e-208 na stronie sprzedaży online marki. Można przeprowadzić na niej w pełni bezpieczną, cyfrową transakcję zakupu („Selling On Line”). Za pomocą smartfona, tabletu lub komputera klient może kupić nowy samochód, oddać stary samochód w rozliczeniu i uzyskać finansowanie zakupu nowego samochodu. Każdy klient będzie miał możliwość wyboru bezpłatnej dostawy samochodu do domu.
Marka proponuje klientom gamę usług ułatwiających codzienne użytkowanie samochodu:
– Aplikacja MyPeugeot na smartfona, umożliwia komunikowanie się z samochodem i zdalne programowanie ładowania akumulatora trakcyjnego lub zdalne uruchamianie wstępnego ogrzewania / schładzania kabiny.
– W zależności od kraju sprzedaży aplikacja Free2Move eSolutions daje możliwość programowania tras podróży, w szczególności programowania punktów postoju na doładowanie akumulatora, dzięki wizualizacji dostępnych na trasie terminali ładowania.
Nowy PEUGEOT e-208 trafi do sprzedaży w 2023 r.