Na polskim rynku furgonetek debiutuje nowy Peugeot e-Expert. Samochód ma napęd elektryczny i oferuje dwa poziomy zasięgu – do 330 km w cyklu WLTP.
Można wybrać pojazd posiadający trzy długości nadwozia oraz możliwość holowania przyczepy o masie do 1000 kg.
Zobacz także:
Ładowność nowego auta wynosi do 1275 kg, a przestrzeń ładunkowa jest identyczna jak w wersjach z silnikiem spalinowym.
– Peugeot e-Expert jest doskonałym przykładem strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego – bez kompromisu jeśli chodzi o funkcjonalność i styl. Model ten zachowuje wszystkie cechy wersji z klasycznym napędem, a więc komfort podróżowania, zaawansowaną technologię, wyrazisty styl, różnego rodzaju udogodnienia pomagające w codziennej pracy oraz dużą przestrzeń ładunkową, oferując dodatkowo zerową emisję. To nowa jakość w segmencie furgonetek potwierdzona prestiżowym tytułem International Van of The Year 2021 – Międzynarodowy Samochód Dostawczy Roku 2021, który został przyznany Peugeot e-Expertowi. Cieszę się, że oferta marki, w bardzo konkurencyjnym na rynku polskim segmencie samochodów dostawczych, wzbogaciła się o ten wyjątkowy model – mówi Paweł Gawryluk, dyrektor marki Peugeot w Polsce.
Segment kompaktowych samochodów dostawczych w Europie to ponad 750 000 pojazdów rocznie. Niedawno zmodernizowany do standardów Euro 6D, z gamą dostosowaną do specyficznych zastosowań profesjonalnych, Expert jest obecnie dostępny również w wersji w elektrycznej.
Biorąc pod uwagę fakt, że prawie 80 proc. kierowców pojazdów użytkowych przejeżdża średnio mniej niż 200 km dziennie, nowa wersja jest ofertą zapewniającą oszczędność i ekologię.
Nowy model nadaje się szczególnie na wąskie ulice i do zatłoczonych centrów miast. Jest w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby wszystkich typów odbiorców:
– rzemieślników (hydraulików, elektryków, kwiaciarzy, itp.);
– firm dbających o wizerunek marki odpowiedzialnej ekologicznie (dostawy);
– administracji (szpitali, gmin, itp.) poszukujących pojazdu o zerowej emisji do transportu towarów pomiędzy oddziałami.
Dla bardziej nietypowych zastosowań możliwa jest zabudowa przez specjalistyczne firmy adaptacyjne, w szczególności w oparciu o wersję Platforma (np.: komora chłodnicza, podnośnik koszowy, itp.).