PEUGEOT: NOWY 508 – SIŁA CHARAKTERU (PREMIERA LATEM)

Pe508_1

Peugeot zaprezentował w Londynie odmienioną wersję swojego flagowego modelu z segmentu D. Nowy 508 wpisuje się w strategię repozycjonowania gamy modelowej.

Model zyskał zupełnie nową stylistykę przodu i grilla, która stanie się wyróżnikiem wszystkich przyszłych modeli producenta oraz innowacyjnymi elementami wyposażenia, takimi jak ekran dotykowy, kamera cofania czy czujniki monitorujące tzw. martwą strefę.


Zobacz także:
PREMIERY


Ponadto pojazd może być wyposażony w oszczędne i wydajne silniki, spełniające wymogi normy Euro 6, np. jednostkę 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM, sprzężoną z 6-stopniową przekładnią manualną. Nowy model zostanie zaprezentowany szerszej publiczności w sierpniu, podczas salonów samochodowych w Moskwie i Chengdu. A późniejsza premiera na targach motoryzacyjnych w Paryżu poprzedzi debiut rynkowy, który w Europie zaplanowano na wrzesień 2014 roku.

pe508_9

508 pojawił się w salonach sprzedaży na początku 2011 roku o początkowo dostępny był w klasycznych wersjach sedan oraz kombi. Jednak już rok później oferta wzbogaciła się o wyjątkowo innowacyjną odmianę z napędem Hybrid4, która dostępna była również z nadwoziem typu sedan. 508 RXH, bo o nim właśnie mowa, to pojazd wyróżniający się pod względem stylistyki, właściwości jezdnych, funkcjonalności oraz przyjaznych środowisku osiągów.

Od chwili premiery na całym świecie, nabywców znalazło 370 tys. egzemplarzy modelu, który produkowany jest we Francji i Chinach. Nowy Peugeot 508 posiada te same cechy, które przyczyniły się do sukcesu poprzednich wersji modelu…

Pe508_3

Stylistyka nadwozia

Nnowa atrapa chłodnicy stanowi niezwykle istotny element stylistyczny modelu. Poprowadzony bardziej pionowo nowy grill, z centralnie od tej pory umieszczonym logotypem Lwa, stanowi ukłon w stronę słynnych poprzedników z serii „5” i pozwala na wprowadzenie jednolitej stylistyki przodu nadwozia, która jeszcze dobitniej oddawać ma solidny charakter i ekskluzywny status modelu.

Na styl wpływ ma również wygląd lamp. Światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe, kierunkowskazy oraz lampy przeciwmgłowe wykonano w 100 proc. w technologii LED. Światła do jazdy dziennej tworzą diodową sygnaturę świetlną w kształcie przecinka (sedan i kombi) lub śladów pazurów (RXH). Zmieniono również pokrywę silnika. Poprowadzona bardziej horyzontalnie, manifestuje aspiracje wszystkich trzech wersji nadwoziowych do segmentu premium.

Pe508_6

W wersji sedan zmieniono stylistykę tylnej części karoserii. Zmodyfikowano kształt zderzaka, który obecnie mocniej wyróżnia się na tle płaszczyzn bagażnika i lepiej spełnia swoją funkcję.
Przeprojektowano również tylne lampy, dzięki czemu wkomponowują się one bardziej poziomo w bryłę pojazdu.

Innowacyjne technologie

Zmianom uległo również wnętrze pojazdu. Na desce rozdzielczej znalazło się miejsce dla 7-calowego ekranu dotykowego, który umożliwia intuicyjną obsługę większości systemów pokładowych. Dzięki temu panel środkowy nie jest nadmiernie przeładowany przyciskami, a w konsoli środkowej udało się wygospodarować przestrzeń na nowy, zamykany schowek. Kierowca widzi przed sobą nowoczesny, funkcjonalny panel instrumentów. Dodatkowo kierujący ma również do dyspozycji wysuwany, kolorowy wyświetlacz HUD.

Pe508_4

W świecie klasy premium ekskluzywny charakter i nowoczesne technologie niosą ze sobą wprowadzenie licznych elementów poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy, takich jak system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, automatyczny, elektryczny hamulec postojowy, reflektory przednie z systemem automatycznego poziomowania, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, zestaw audio sygnowany logo JBL. Do listy wyposażenia można teraz dopisać dwa nowe systemy: Monitor martwego pola oraz kamerę cofania, z której obraz wyświetlany jest w kolorze na ekranie dotykowym.

508 może się pochwalić rozbudowanym systemem komunikacji opartym na technologii łączności sieci komórkowej.

Większa dynamika i wydajność

Pe508_5

Zawieszenie zostało znakomicie zestrojone i zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa jazdy. Dzięki zastosowaniu podwójnych wahaczy poprzecznych ze zwrotnicą oddzieloną od kolumny resorująco- sprężynującej z przodu (w mocniejszych wersjach z silnikami wysokoprężnymi) lub niezależnej konstrukcji typu pseudo-MacPherson w pozostałych wersjach silnikowych, oraz układowi wielowahaczowemu z tyłu uzyskano kompromis między komfortem jazdy a przyczepnością.

Wraz z nową wersją zadebiutuje nowy silnik benzynowy 1.6 THP 165 KM S&S, który spełnia wymogi normy Euro 6. Jednostka ta może współpracować z sześciostopniową przekładnią manualną lub nową sześciostopniową skrzynią automatyczną EAT6. 165-konny silnik zastępuje motor 1.6 THP (156 KM, Euro 5).

Pe508_7

Wśród silników wysokoprężnych królować będą jednostki z rodziny BlueHDi, czyli motor 2.0 BlueHDi (150 KM, 6-stopnowa przekładnia manualna), oraz nowa jednostka 2.0 BlueHDi (180 KM, przekładnia automatyczna EAT6), która wyróżnia się niewielkim zużyciem paliwa.

Wersja RXH oraz wersje sedan mogą być również wyposażone w technologię napędową Hybrid4. Układ składa się ze 163-konnego, dwulitrowego silnika wysokoprężnego HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego przy tylnej osi. Obie jednostki napędowe mogą pracować równolegle lub wymiennie. Dostępne są cztery tryby jazdy – bezemisyjny, elektryczny tryb (ZEV), tryb napędu na wszystkie koła (4WD), oraz tryb dynamiczny (Sport) i automatyczny (Auto).

Nowy Peugeot 508 przeznaczony na rynek europejski produkowany jest w Rennes, a na rynek chiński w Wuhan. Na Starym Kontynencie pierwsze dostawy zaplanowano na 10 września. Według prognoz 2014 ma być dla marki rokiem przełomowym ze względu na odzyskanie dynamicznej tendencji wzrostowej…

pe508_8