Peugeot prezentuje nowy model 308. Na jego masce po raz pierwszy pojawia się nowe logo marki. Jest wyposażony w wiele systemów wspomagania.
Pojawia się nowa wersja i-Cockpit z wbudowanym intuicyjnym i nowoczesną technologią multimedialną i-Connect Advanced z dostępem do internetu.
Zobacz także:
Optymalizacja konstrukcji pozwoliła powiększyć wnętrze, a jednocześnie okazała się korzystna dla dynamiki. Zgodnie z filozofią Power of Choice samochód jest dostępny z napędem hybrydowym plug- in oraz silnikami spalinowymi, zarówno benzynowymi jak i wysokoprężnymi.
Wydłużony o 55 mm rozstaw osi pozwolił na wydłużenie sylwetki samochodu i uzyskanie większej ilości miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu, a obniżenie nadwozia o 20 mm w połączeniu z większym zwisem przednim wydłużyło optycznie maskę. Na grillu króluje nowe logo marki, dodatkowo wyeksponowane zbiegającymi się w jego stronę elementami stylistycznymi. Miejsce na tablicę rejestracyjną przesunięto w dół. Przednie reflektory są wykonane w technologii LED już w podstawowej wersji modelu.
W wersjach GT i GT Pack reflektory Full LED są jeszcze cieńsze. Zastosowano w nich Matrix LED Technology. Tylne światła wykonano też w technologii Full LED, w kształcie potrójnego śladu pazurów. Auto będzie dostępne w siedmiu kolorach lakieru: Szary Olivine, Niebieski Vertigo, Czerwony Elixir, Biały Nacré, Biały Banquise, Szary Artense i Czarny Perla Nera.
Usytuowany na linii wzroku kierowcy zestaw zegarów, od wersji Active Pack jest wyposażony w 10-calowy, cyfrowy wyświetlacz, a w wersji GT – w wyświetlacz trójwymiarowy. Konstrukcja deski rozdzielczej wykorzystuje układ „high- vent”, z nawiewami umieszczonymi na wprost głów kierowcy i pasażera. Od wersji Allure zamiast panelu sterowania klimatyzacją pojawia się nowość – wirtualne przyciski i-toggles.
Dzięki temu na łuku konsoli od strony kierowcy umieszczono wszystkie przełączniki związane z prowadzeniem samochodu: nową kompaktową dźwignię pozwalającą na impulsowy wybór trybu jazdy (Reverse, Neutral, Drive) oraz 2 przyciski (Parking i Manual) automatycznej skrzyni biegów z 8 przełożeniami, przełącznik trybu jazdy (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport) w zależności od rodzaju napędu.
Pakiet Drive Assist 2.0 to kolejny krok w stronę jazdy półautonomicznej. Będzie dostępny pod koniec roku. Obejmuje aktywny tempomat z funkcją Stop & Go (w wersji z automatyczną skrzynią biegów EAT8) oraz system aktywnego utrzymywania samochodu na pasie ruchu.
Obecnie jest wyposażony w trzy nowe funkcje działające na drogach dwujezdniowych:
• zmiana pasa ruchu w trybie półautomatycznym: proponuje kierowcy wyprzedzenie samochodu jadącego z przodu, a następnie powrót na poprzedni pas. Działa przy prędkości od 70 km/h do 180 km/h;
• podpowiadanie prędkości jazdy z wyprzedzeniem: system proponuje kierowcy dostosowanie prędkości (zwolnienie, przyspieszenie) w zależności od znaków ograniczenia prędkości;
• dostosowanie prędkości na zakręcie: pozwala na optymalizację prędkości w zależności od kąta zakrętu, działa do prędkości 180 km/h.
W standardzie lub w opcji dostępne są:
• system dalekosiężnego monitorowania martwego pola widzenia (do 75 m);
• ostrzeganie o samochodach znajdujących się z tyłu;
• nowa kamera cofania 180° z wbudowanym spryskiwaczem;
• wspomaganie parkowania 360° z 4 kamerami (przednią, tylną i bocznymi);
• system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu;
• Podgrzewana szyba przednia z funkcją pełnego usuwania szronu oraz podgrzewana kierownica;
• automatyczne połączenie alarmowe E-call+;
• zmiana ustawienia lusterek wstecznych po włączeniu wstecznego biegu;
• adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go;
• podgrzewana przednia szyba;
• system automatycznego hamowania awaryjnego;
• system aktywnego monitorowania pasa ruchu koryguje tor jazdy;
• system wykrywania zmęczenia kierowcy;
• system automatycznego przełączania świateł;
• system rozszerzonego monitorowania znaków drogowych;
• otwierany dach z przesłoną.
Bagażnik ma pojemności 412 litrów, w tym 28 litrów w komorach pod podłogą. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń pojemność bagażnika zwiększa się do 1323 litrów.
Oferowane są są dwa napędy hybrydowe plug- in:
• HYBRID 225 e-EAT8, łączy silnik PureTech 180 KM (132 kW) z elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 26 g/km i zasięgiem do 59 km w trybie elektrycznym (WLTP);
• HYBRID 180 e-EAT8, łączy silnik PureTech 150 KM (110 kW) z elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 25 g/km i zasięgiem do 60 km w trybie elektrycznym (WLTP).
Akumulator litowo -jonowy ma pojemność 12,4 kWh i moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka o mocy 3,7 kW, a w opcji – 7,4 kW.
Silniki benzynowe – trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l: PureTech 110 S&S, PureTech 130 S&S (oba z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach) oraz BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.
.
Silniki wysokoprężne – czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l: BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach oraz BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT8.
Sprzedaż nowego 308 w Europie rozpocznie się w drugim półroczu. Nowy model będzie produkowany we Francji, w fabryce w Miluzie.