Nowy Peugeot 308 rozpoczyna drugi rozdział historii modelu, który został dotychczas wyprodukowany w ponad 760 000 sztukach, ciesząc się dużą popularnością na światowych rynkach.
Nowa generacja charakteryzuje się bardziej zaawansowanymi technologiami i wyrafinowaną stylistyką. Samochód został wzbogacony o łączność ze światem dzięki funkcji Mirror Screen.
Zobacz także:
Pokładowe systemy telematyczne zyskują nowy pojemnościowy ekran i system nawigacji 3D z dostępem do internetu. Dostępne są oczywiście systemy wspomagania prowadzenia, zaprezentowane ostatnio w nowych SUV-ach marki: 3008 i 5008.
Nowe auto oferuje szeroką ofertę zespołów napędowych. Jest dostępne m.in. z automatyczną, 8-stopniowa skrzynią biegów. Nowością jest wysokoprężna jednostka BlueHDi 130 S&S. Ten energetycznie efektywny silnik pozwala marce przygotować się z wyprzedzeniem do przyszłej normy Euro 6.c, która będzie wymagała zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.
Bardziej dynamiczna sylwetka
Nowy Peugeot 308 wyróżnia się rasową, płynną sylwetką. Pełen ekspresji styl jest taki sam dla wszystkich pięciu poziomów wyposażenia: Access, Active, Allure, GT i GTi by Peugeot Sport. Sylwetka wyróżnia się zrównoważonymi proporcjami zarówno w wersji hatchback, jak i SW (wersja kombi). Dzięki skróconemu przedniemu i tylnemu zwisowi, nowy 308 zachował swą zwrotność. Czysta linia nadwozia nadaje mu atletyczny i dynamiczny wygląd.
Z przodu, bardziej poziomo umieszczona maska styka się z niemal pionową osłoną chłodnicy. We wszystkich wersjach gamy, w górnej części osłony chłodnicy pojawia się nazwa marki, którą zwieńcza umieszczone w samym środku logo lwa. Niezależnie od poziomu wyposażenia, ten sam wbudowany w reflektory charakterystyczny układ świateł dodaje ostrości „spojrzeniu”. Nowe halogenowe reflektory o eliptycznym odbłyśniku są dostępne dla trzech pierwszych poziomów wyposażenia. Wyższe poziomy – GT i GTi by Peugeot Sport – wyposażono w oświetlenie typu Full LED.
Wyróżniające się szczególnie dynamicznym, agresywnym rysunkiem dwie wersje zderzaków podkreślają charakter pojazdu. Pierwsza jest przeznaczona dla poziomów wyposażenia Access, Active i Allure, natomiast druga jest zarezerwowana dla poziomów GT i GTi. Umieszczone w ich dolnej części trzy duże wloty powietrza zapewniają skuteczne chłodzenie silnika. W bocznych wlotach umieszczone zostały reflektory przeciwmgielne.
Dla poziomu wyposażenia Allure, nowy PEUGEOT 308 zyskuje trzy nowe modele felg aluminiowych:
– w standardzie: 16-calowe felgi „Zyrcon”, które mają wyjątkowo niski współczynnik Cx, co przyczynia się to do zwiększenia efektywności energetycznej samochodu, a w konsekwencji do obniżenia zużycia paliwa;
– w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 16-calowe felgi „Jade”;
– również w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 18-calowe felgi „Saphir Black”.
Wprowadzenie do oferty nowych silników Euro 6.c wymusiło modyfikację pokrywy wlewu paliwa w nowym 308. Dotychczasową okrągłą pokrywę zastąpiła pokrywa prostokątna, aby móc pomieścić otwór wlewowy płynu AdBlue.
Tył samochodu zdobi włączony obecnie na stałe charakterystyczny układ świateł z motywem trzech pazurów. W wersji hatchback wnętrza reflektorów są przyciemnione dla wzmocnienia efektu dynamicznego wyglądu samochodu.
W dniu wprowadzenia nowego Peugeot 308 do sprzedaży dostępnych będzie dziesięć kolorów nadwozia, w tym nowy kolor Złoty Pyrite, wchodzący na miejsce Szarego Aluminium. Kultowa wersja GTi będzie dostępna w unikatowej, nowej dwubarwnej edycji Coupe Franche, łączącej Niebieski Magnetic z Czarnym Perla Nera.