Peugeot 2008, nowoczesny crossover z segmentu B, powstał na bazie doświadczeń marki zdobytych dzięki sukcesowi rynkowemu modelu 3008. Samochód pojawi się w sprzedaży wiosną 2013 roku.
Jest to kontynuacja ofensywy produktowej w klasie małych aut, zainicjowanej przez cieszący się dużą popularnością wśród klientów model 208.
Nowy crossover to pierwszy model Peugeot, który opracowywano i projektowano równocześnie na kilku niezależnych geograficznie rynkach. Przez swoje globalne aspiracje 2008 nadaje rozwojowi marki nową dynamikę i jednocześnie wzbogaca jej ofertę w segmencie crossoverów, co pozwoli przyciągnąć nowych klientów.
Innowacyjna koncepcja
W świecie ulegającym nieustannym przemianom, w którym coraz większego znaczenia nabierają duże aglomeracje miejskie, pojawia się nowa grupa nabywców. To ludzie żyjący w ciągłym ruchu. Choć zamieszkują wszystkie kontynenty i są bardzo różni, łączy ich jedno – poszukują produktów, które odpowiadać mają ich osobowości.
Wyciągając odpowiednie wnioski z tych obserwacji, Peugeot stworzył projekt samochodu, który ma zapewniać wrażenia z jazdy, wyróżniać się stylowym designem oraz wysokim poziomem funkcjonalności. Największym jednak wyzwaniem było dostosowanie go do potrzeb szerokiego grona odbiorców z różnych regionów świata.
Nowy, dynamiczny crossover wzbogaca segment B o ciekawą ofertę. Wyjątkowość modelu 2008 polega między innymi na tym, że przy zaledwie 4 160 mm długości zapewnia właściwości jezdne i charakterystykę prowadzenia hatchbacka, a wytrzymałość i moc pojazdu klasy SUV. Wnętrze zostało zaprojektowane funkcjonalnie i komfortowo. Nowy model sprawdza się równie dobrze w miejskiej dżungli, jak i na trasie, gdzie sprawdzają się właściwości jezdne i liczne, poprawiające komfort udogodnienia.
Peugeot 2008 jest autem wszechstronnym i stanowi kompleksową ofertę. Produkowany będzie blisko rynków zbytu: we Francji (Mulhouse), Chinach (Wuhan) oraz Brazylii (Porto Real).
Unikalny styl
W 2008 wyrazista stylistyka miesza się tu z funkcjonalnością pojemnego wnętrza. Wyższa pozycja za kierownicą, opony typu M+S, 17-calowe matowe felgi Diamond oraz wydatne nadkola to charakterystyczne elementy modelu, które – wraz z czarnymi zderzakami i ochronnymi listwami bocznymi oraz przednimi i tylnymi osłonami ze stali nierdzewnej – nadają mu atrakcyjny i solidny wygląd.
Przednia część nadwozia powstała w myśl zasad najnowszego języka stylistycznego marki Peugeot. Elegancko wyprofilowana pokrywa silnika znamionuje lekkość, siłę i bezpieczeństwo, a opływowy przedni grill stanowi mocny stylistyczny akcent i jednocześnie pozwala poprawić właściwości aerodynamiczne i wydajność paliwową. Nowoczesne reflektory zaprojektowano przede wszystkim z myślą o funkcjonalności. Ich ostry, wyrazisty kształt współgra z resztą nadwozia, wywołując efekt kocich oczu. Stylistycznie tworzą one harmonijną całość z przednią częścią pojazdu i jednocześnie podkreślają jego wyjątkowy, innowacyjnych charakter. Wrażenie to potęgują wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej.
Nowy miejski crossover wyróżnia się również wydatnym profilem nadkoli i wyrazistą linią boczną, które czynią jego sylwetkę bardziej masywną. Duże powierzchnie przeszklone i panoramiczny dach „zdradzają” wyjątkowo przestronne wnętrze, które pozostaje otwarte na świat.
Tylna część nadwozia również stanowi połączenie siły i dynamiki. Pojemny bagażnik z wygodnym niskim progiem załadunku otacza od góry mocno wyprofilowana linia dachu, wyraźnie nawiązująca do stylistyki modelu RCZ. Granice szerokiego otworu ładunkowego wytyczają masywne klosze lamp, mieszczące po trzy świetliste pazury, które od spodu podświetlono diodami, sprawiającymi wrażenie unoszących się w przestrzeni.
Do napędu modelu 2008 posłuży gama lekkich, nowoczesnych silników, zapewnią dynamikę, ale też niskie zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu technologii e-HDi oraz nowych trzycylindrowych jednostek benzynowych, wzorcowym poziomem emisji CO2 (od 99 g/km).
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.