Do 25 km i 8% dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone od początku 2022 roku w nowych PEUGEOT 208 oraz 2008 z napędem w 100% elektrycznym.
Wprowadzone jednocześnie do sprzedaży w końcu 2019 roku, PEUGEOT e-208 i PEUGEOT e-2008 z 100% elektrycznym napędem, odniosły ogromny sukces rynkowy, a ich produkcja przekroczyła 90 000 samochodów. Potwierdza to słuszność strategii elektryfikacji gamy marki PEUGEOT.
Zobacz relacje:
W obu pojazdach zbudowanych na platformie eCMP (Common Modular Platform), wyposażonych w akumulator 50 kWh i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) osiągający moment 260 Nm, wprowadzane są zmiany technologiczne mające na celu zapewnienie użytkownikom większego zasięgu.
Optymalizacja doboru opon i przejście na klasę „A+” to pierwsza ze zmian, dzięki której zmniejszają się opory toczenia. Dotyczą kół 16-calowych w PEUGEOT e-208 i kół 17-calowych w PEUGEOT e-2008.
Oprócz tego wprowadzono zmiany w podzespołach mechanicznych – zastosowano nowe przełożenie przekładni redukcyjnej, które optymalizuje zasięg w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.
Kolejną innowacją jest nowa pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą, która pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji.
Informacje przesyłane przez czujnik umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie funkcją recyrkulacji powietrza w kabinie, a w konsekwencji zaoszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorze w fazach podnoszenia i utrzymywania temperatury we wnętrzu samochodu. Skuteczność tej modyfikacji daje się odczuć zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych.
Podsumowując, wszystkie zmiany umożliwią zwiększenie zasięgu pojazdu liczonego według cyklu homologacyjnego WLTP (Worldwide harmonized Light vehicules Test Procedures):
– Nowy PEUGEOT e-208 będzie teraz oferował zasięg do 362 km* WLTP, czyli o 22 km więcej.
– Nowy PEUGEOT e-2008 będzie teraz oferował zasięg do 345 km* WLTP, czyli o 25 km więcej.
Poza istotnym zwiększeniem zasięgu w cyklu WLTP należy zwrócić uwagę na znaczny wzrost zasięgu w użytkowaniu rzeczywistym, który wyniesie około 40 km w warunkach ruchu miejskiego przy temperaturze zewnętrznej zbliżonej do 0° C.