W halach Centrum wystawienniczego Expo XXI w Warszawie Peugeot przedstawił wprowadzony niedawno do oferty model 301 wyposażony w fabryczną instalację LPG.
Na zaaranżowanym wspólnie z firmą Czakram – wyłącznym dystrybutorem instalazji BRC w Polsce i Salonem Firmowym Peugeot Polska stoisku na targach Gaz Show 2014, pokazany został 301 w wersji Allure.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Instalacja gazowa, w którą wyposażony jest Peugeot 301 została opracowana wspólnie ze specjalistami z Grupy PSA z wykorzystaniem architektury modelu. Mocowania, otwory wykorzystane do montażu adaptacji są fabryczne.
Peugeot 301 dysponuje instalacją LPG IV generacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu, którą wyróżniają braki spadku mocy przy użyciu zasilania gazem, eliminacja ewentualnego zapachu gazu wewnątrz kabiny dzięki wtryskowi umieszonemu w okolicy zaworów i zamknięciu wtryskiwaczy w momencie wyłączenia silnika oraz dłuższa żywotność świec zapłonowych. Firma ma bogate doświadczenia we współpracy przy tworzeniu dedykowanych instalacji LPG. Od 2011 roku Grupa PSA wyprodukowała w Trnavie na Słowacji m.in. 5100 samochodów Peugeot 207 z instalacją LPG.
W aktualnej ofercie modelu 301 z instalacją gazową znalazła się sprawdzona i optymalna jednostka napędowa 1.6 VTi 115 KM. Średnie koszty eksploatacji w okresie 5 lat użytkowania modelu w stosunku do benzyny są niższe o 23 proc., a średni okres zwrotu kosztu instalacji LPG wynosi zaledwie 13 miesięcy. Uwzględniając niską masę własną mierzącego 4,42 cm sedana i jego praktyczne aspekty użytkowania (jak obszerna kabina z dużą ilością miejsca wewnątrz, duży bagażnik o pojemności 506 litrów, solidność sprawdzonej w kilku strefach klimatycznej konstrukcji), jest to atrakcyjna alternatywa dla wersji wysokoprężnej.
Przed wprowadzeniem na polski rynek firma Czakram dodatkowo przetestowała solidność montażu instalacji w Peugeot 301 na dystansie 250 000 km. Instalacja opracowana przez BRC zapewnia automatycznie i ręczne przejście zasilania z LPG na benzynę po wyczerpaniu gazu. Z koli rozruch dobywa się przy użyciu benzyny, by następnie w sposób automatyczny przejść na zasilanie LPG. Samochód wyposażony jest we wskaźnik poziomu gazu i sygnalizację dźwiękową, a sam proces tankowania jest za sprawą umiejscowienia zaworu LPG obok wlewu paliwa tak prosty jak w wersji benzynowej.