Wobec nasilonej konkurencji między producentami samochodów wnętrze pojazdu ma coraz większe znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupu pojazdu.
Peugeot i-Cockpit można obecnie spotkać w niemal całej gamie marki. producent poświęca również wiele uwagi fotelom.
Zobacz także:
Stają się one coraz bardziej złożoną i zaawansowaną technologicznie konstrukcją. Fotele są codziennie poddawane zróżnicowanym i dużym obciążeniom. Muszą też spełniać liczne oczekiwania: wyróżniać się stylem i możliwością personalizacji, dawać poczucie bezpieczeństwa i komfortu, które są inne w zależności od regionu świata.
Nieco historii
Na przestrzeni sześćdziesięciu lat fotele przeszły kilka ważnych etapów technologicznych. W 1955 roku w samochodach wielkoseryjnych pojawiła się możliwość regulacji foteli (kąta pochylenia oparcia, wysokości siedziska itd.). Peugeot reklamował wówczas siedzenia- kuszetki swojego ówczesnego flagowego modelu, 403.
W samochodach dostawczych możliwość dostępu do tylnych siedzeń pojawiła się w 1957 roku. Kolejne innowacje są już nam bliższe w czasie. Dzielona tylna kanapa w układzie 1/3- 2/3 została wprowadzona na przykład w 306, a składany trzeci rząd foteli w 5008.
W 2007 roku producent wykorzystał nową platformę EMP2 i rozpoczął pracę nad modułowym szkieletem przednich foteli przeznaczonym do różnych modeli w gamie. Tę modułową konstrukcję odnajdziemy w kolejnej generacji 308 wprowadzonej w 2013 roku.
Nowa konstrukcja umożliwiła obniżenie masy samochodu, a jednocześnie poprawiła bezpieczeństwo i komfort. Fotele stały się lżejsze, bardziej zaawansowane technologicznie i tańsze.
Modułowe szkielety foteli zostały również wykorzystane w samochodach zbudowanych na platformie CMP i wprowadzone do produkcji w Europie, Chinach i Ameryce Łacińskiej.