Peugeot i-Cockpit został wprowadzony do produkcji przy okazji pierwszej generacji modelu 208 na początku 2012 roku, ale jego premiera miała miejsce już w 2010 roku.
Premiera miała miejsce w samochodzie koncepcyjnym SR1, który uznany został za innowacyjny.
Zobacz relacje:
Od tego czasu i-Cockpit odniósł spektakularny sukces – ponad 6 milionów użytkowników na całym świecie wybrało tę koncepcję stanowiska kierowcy, która stała się jednym z filarów DNA marki. Architektura kokpitu pozwala na umieszczenie informacji niezbędnych do prowadzenia samochodu bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, który nie musi odrywać wzroku od drogi
Nowy pomysł został po raz pierwszy zaprezentowany w 2010 roku w samochodzie koncepcyjnym SR1. To studium stylizacyjne było punktem zwrotnym zapowiadającym nowy kierunek Dyrekcji Stylu marki (wraz z nominacją Gilles’a Vidala) i zapoczątkowało nową erę w projektowaniu samochodów Peugeot.
Od tamtej pory wszystkie samochody koncepcyjne marki Peugeot były wyposażane w i-Cockpit. EXALT był inspiracją dla deski rozdzielczej nowego 508. W nowym 208 architektura kokpitu jest zainspirowana samochodem koncepcyjnym FRACTAL. Wersja i-Cockpit 3D pochodzi z kolei z QUARTZ-a.