PEUGEOT HYBRID4 500 KW POJEDZIE W MISTRZOSTWACH ŚWIATA

Już ćwierć wieku trwa współpraca Peugeota i Totalu. Firmy przedstawiły właśnie dane techniczne układu napędowego, w który wyposażony jest ich Hypercar LMH.

Nowy pojazd będzie startował w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA- WEC.


Zobacz także:

SPORT

ECO


 

Zespół Peugeot Sport i inżynierowie firmy Total wykorzystali swoje doświadczenie i know- how w dziedzinie napędów hybrydowych i sportów samochodowych na najwyższym poziomie i opracowali hybrydowy układ napędowy HYBRID4 500 KW, który spełnia warunki nowego regulaminu rozgrywek.

Charakteryzują go:
— technologia hybrydowa, która łączy silnik V6 2,6 l bi-turbo o mocy 500 kW (680 KM) montowany z tyłu i silnik elektryczny 200 kW umieszczony z przodu, który pełni rolę generatora prądu;
— akumulator o wysokiej gęstości energii, opracowany wspólnie przez Peugeot Sport i Total;
— napęd na cztery koła i sekwencyjna skrzynia biegów z 7 przełożeniami;
— inteligentny system zarządzania układem napędowym i przepływami energii, który ma kluczowe znaczenie dla osiągów; jego opracowanie powierzono Françoisowi Coudrainowi, dyrektorowi ds. układów napędowych programu WEC w Peugeot Sport.

Dział sportu producenta wykorzystał swoje doświadczenie w sportach wytrzymałościowych (silniki V12 i V8 modelu 908) oraz doświadczenie PSA Motorsport w WRC (silniki 4-cylindrowe) i opracował nową jednostkę V6 90° o pojemności 2,6 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Umieszczony za kierowcą silnik o masie 165 kg napędza tylne koła i rozwija maksymalną moc do 500 kW (680 KM).

– Architektura układu napędowego Peugeot HYBRID4 500 KW została wyznaczona przez ściśle określone przepisy nowego regulaminu mistrzostw. Początkowo planowaliśmy opracować silnik z pojedynczym turbo, ale nie pozwoliło to nam osiągnąć celu, jakim było obniżenie środka ciężkości silnika. V6 z podwójnym turbodoładowaniem to najlepszy kompromis między technologią, masą, konstrukcją, niezawodnością i wydajnością ‒ powiedział François Coudrain.

Siedmiobiegowa (plus bieg wsteczny), zautomatyzowana, sekwencyjna skrzynia biegów będzie sterowana elektrycznie za pomocą łopatek na kierownicy. Układ hamulcowy typu brake by Wire1 – opracowany przez Peugeot Sport – będzie sterowany elektronicznie. Kierowca będzie mógł regulować poziom hamowania silnikiem elektrycznym oraz siłę zacisku klocków hamulcowych na tarczach – tak, aby osiągnąć optymalny rozdział pomiędzy hamowaniem hydraulicznym a odzyskującym energię.

Zarządzanie energią, zarówno podczas przyspieszania, jak i podczas odzyskiwania energii podczas hamowania (ograniczone przepisami do 200 kW), będzie zatem kluczowym punktem decydującym o osiągach i sprawności samochodu.