2 kwietnia w Paryżu, w Carreau du Temple, Peugeot zaprezentował po raz pierwszy swoją wersję food trucka, innowacyjną syntezę nowych doświadczeń w dziedzinie mobilnych usług gastronomicznych wysokiej jakości.
Foodtruck Peugeot, znany jako Le Bistrot du Lion (Bistro Lwa), zaprojektowany przez Peugeot Design Lab, studio global brand designu marki, zagościł 14 kwietnia na Milan Design Week 2015.
Zobacz także:
Następnie zaprezentował się w pawilonie francuskim na wystawie światowej w Mediolanie, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Wyżywienie planety, energia dla życia”.
Historia Peugeot rozpoczęła się ponad dwa wieki temu we Francji, ojczyźnie wyśmienitej kuchni i motoryzacji. Już w 1810 r. młyn należący do rodziny Peugeotów zamienił się w wytwórnię brzeszczotów do pił. Działalność produkcyjna szybko nabierała tempa i w 1840 r. pojawił się pierwszy młynek do kawy Peugeot, a później, w 1874 r. pierwszy młynek do pieprzu Peugeot, którego mechanizm był objęty bezterminową gwarancją.
W 1882 r. powstał pierwszy pojazd Peugeot, bicykl, a wkrótce potem kolejny wizjonerski produkt – pierwszy automobil. Od tamtej pory na całym świecie na drogi wyjechało ponad 65 milionów pojazdów marki. Obecnie, jako jedyny producent na świecie nadal zajmuje się zarówno wytwarzaniem ekskluzywnych akcesoriów kuchennych, jak i designem oraz produkcją pojazdów: samochodów, rowerów, skuterów – produkowanych w milionach sztuk.
Foodtruck Peugeot jest pokłosiem tych tradycji: to ruchomy przedmiot, samochód, który – gdy nieruchomieje – staje się wędrowną przestrzenią restauracyjną w niespotykanym dla food trucka kształcie.
Najlepsze składniki – świetny efekt
– W przypadku Foodtrucka mieliśmy na względzie zarówno tych, którzy gotują, jak i konsumentów. Zaciera się granica między wnętrzem i stroną zewnętrzną pojazdu, każdy może zobaczyć, co gotuje szef kuchni i jak przygotowywane są potrawy. A szef jest blisko gości. Poprzez formę chcieliśmy także zaznaczyć przekształcanie się “przed” w “po” – wyjaśnia Cathal Loughnane, kierujący Peugeot Design Lab.
“Przed” – bo gdy Foodtruck się przemieszcza, jest to kompaktowy van charakteryzujący się stylistyką marki;
“Po” – bo gdy się zatrzymuje, zmienia się w restaurację Bistro Lwa, niespotykane dotychczas połączenie przestrzeni i funkcjonalności.
Dzięki swoim liniom dopasowanym maksymalnie do wymagań technicznych Foodtruck Peugeot jest pojazdem przystosowanym do użytku miejskiego. Krótkie zwisy zapewniają mu zwrotność, a duży rozstaw osi daje znaczącą przestrzeń użytkową. Bistro Lwa składa się z części służących do przygotowania posiłków, z części restauracyjnej, kawiarnianej, a ich przedłużeniem jest przestrzeń do słuchania mixów muzycznych w powiązaniu z uruchomioną niedawno przez markę platformą cyfrową Peugeot Music (http://peugeot.music.com).
Foodtruck oferuje wszystko, co niezbędne, by ponad 30 osób mogło wygodnie zjeść posiłek na zewnątrz: wysokie stoliki i parasole Umbrosa. Dzięki 46-calowemu ekranowi oraz zestawowi 8 głośników nisko- średniotonowych (Medium) i 32 głośników wysokotonowych (Tweeter) marki FOCAL rozmieszczonych w vanie i przyczepie smakosze nie uronią żadnego gestu szefa kuchni. Głośniki FOCAL oddają niesłychanie wiernie każdy odgłos smażenia potraw na płytach kuchennych…
Aby zagwarantować, że pojazd jest w pełni funkcjonalny i spełnia wszystkie normy homologacji i higieny, Peugeot Design Lab odwołał się do doświadczeń Euromag, firmy wyspecjalizowanej w zakresie food trucków. Samochód wyposażono w całkowicie profesjonalne, wielofunkcyjne przybory i sprzęt kuchenny, tak aby wyjść naprzeciw inspiracjom i talentom wszystkich szefów kuchni i każdego rodzaju kuchni: od wykwintnej, poprzez fusion aż po kuchnię molekularną.
Dysponują oni czterema grzewczymi płytami indukcyjnymi i frytkownicą. System wyciągu kuchennego zapewnia wysoką jakość powietrza, a stół chłodniczy o pojemności 400 litrów gwarantuje świeżość produktów. Szafa chłodnicza o pojemności 350 litrów utrzymuje napoje w niskiej temperaturze, a profesjonalny ekspres firmy Rocket Espresso zapewnia aromatyczną kawę.
Szef kuchni Sven Chartier
Jako pierwszy w kuchni Bistra Lwa gotował utalentowany francuski szef kuchni Sven Chartier (restauracje Saturne i Le Clown Bar w Paryżu). Do jego rąk trafił również zaprojektowany specjalnie z myślą o Foodtrucku Peugeot i jego podróżach kulinarnych nowy, niespotykany młynek do pieprzu połączony z solniczką pod nazwą Milan. Podwójny młynek, będzie najpierw sprzedawany wyłącznie w pawilonie francuskim przez cały czas trwania wystawy światowej, a potem trafi do punktów sprzedaży PSP Peugeot (Poivrières Salières Production).
Jest z drewna bukowego pochodzącego z lokalnych lasów we Franche-Comté i wykorzystuje wyjątkowy system U-Select pozwalający precyzyjnie dopasować wielkość – a więc i smak – ziarenek, dzięki sześciostopniowej skali mielenia. Młynki Peugeot eksportowane są na cały świat, ich produkcja sięga rocznie 2,5 mln sztuk.