Dwa samochody Peugeot 308 Racing Cup przekazano do dyspozycji zespołu Sébastien Loeb Racing. Wezmą one udział w trzech wyścigach: TCR w Spa oraz VLN3 i ETCC na Nürburgringu.
Wprowadzenie modelu do sprzedaży planowane jest na 9 lipca br. Od czasu prezentacji w październiku ub.r. zespół gromadzi testowe kilometry i doświadczenia.
Zobacz także:
Od krótkich startów, przez kilka występów w wyczerpujących wyścigach długodystansowych, po próby na stanowiskach testowych silnika i zawieszenia, samochód przechodzi ciągłą ewolucję. Pod koniec 2015 r. 308 Racing Cup wziął udział w wyścigu długodystansowym w Hiszpanii, gdzie zaliczał bardzo konkurencyjne czasy.
Program na maj obejmuje trzy wyścigi w barwach zespołu Sébastien Loeb Racing. Starty te umożliwią inżynierom Peugeot Sport uzyskanie przez zespół bilansu eksploatacji samochodu w warunkach wyczynowych.
Kalendarz startów:
* 5–7 maja: TCR – tor Spa Francorchamps (Belgia);
* 13–14 maja: VLN3 – tor Nürburgring – Północna Pętla (Niemcy);
* 26–28 maja: ETCC (runda Wyścigowych Mistrzostw Europy Samochodów Turystycznych) – tor Nürburgring – Północna Pętla (Niemcy).
Od RCZ Racing Cup do 308 Racing Cup
RCZ Racing Cup, rozgrywany we Francji wyścigowy puchar marki, zostanie przekształcony w 308 Racing Cup. Po rundzie tej serii wyścigowej, która odbędzie się w weekend 14–15 maja w Pau, jej lider wystartuje w wyścigu ETCC za kierownicą jednego z samochodów przekazanych zespołowi Sébastien Loeb Racing. Peugeot308 Racing Cup, zostanie oficjalnie wprowadzony do sprzedaży 9 lipca.
Wyróżnikami samochodu będą m.in.:
– niska masa własna, nieprzekraczająca 1100 kg (1145 kg wg homologacji TCR);
– moc 308 KM;
– wyczynowe systemy elektroniczne;
– sekwencyjna skrzynia sześciobiegowa obsługiwana łopatkami przy kierownicy;
– przednie tarcze hamulcowe o średnicy 378 mm i grubości 32 mm, zaciski sześciotłoczkowe, tarcze tylne lite, średnica 290 mm, grubość 12 mm, zaciski jednotłoczkowe.