Nowy Peugeot e-208 debiutuje na polskim rynku, uzupełniając gamę dostępną już w wersjach z silnikiem spalinowym: benzynowym i wysokoprężnym.
Cena katalogowa brutto wersji Active z napędem elektrycznym zaczyna się od 124 900 złotych.
Zobacz relacje:
Nowe auto spełnia kryteria dofinansowania samochodów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.
Oferta zróżnicowanych układów napędowych w ramach jednego modelu wynika ze strategii marki Power of choice. Założeniem tej strategii jest, aby każdy mógł wybrać nowego 208 z najbardziej odpowiadającym jego potrzebom układem napędowym, nie rezygnując w żadnym z przypadków z walorów stylistycznych ani z wyposażenia.
Wpisuje się to w wizję marki #UNBORINGTHEFUTURE, w której wejście w erę transformacji energetycznej nie oznacza rezygnacji z przyjemności użytkowania samochodu.
Wersja Active Peugeot e-208, spełnia kryteria rządowego dofinansowania samochodów elektrycznych w kwocie nawet do 37 500 zł. Podobnie jak wersje z tradycyjnym napędem, oferuje nowatorską stylistykę, ale również rozwiązanie stanowiska kierowcy i-Cockpit (składa się na nie: kompaktowa kierownica, zegary na linii wzroku kierowcy ukazujące informacje dotyczące jazdy oraz multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 7cali).
Nowe, elektryczne auto zachowuje najwyższe standardy jakości, precyzję, atrakcyjny wygląd i emocje. Atletyczny wygląd samochodu przywołuje sportowe skojarzenia i zapowiada wysokie osiągi.
Nowego PEUGEOT e-208 można nieomylnie rozpoznać po zewnętrznych oznakach:
– osłonie chłodnicy w kolorze nadwozia;
– połyskującym logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia;
– monogramie e-208 z tyłu i literach „e” na tylnych słupkach.
Samochód powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupe PSA, określanej skrótem CMP (Common Modular Platform). Przeznaczona dla segmentów B i C, nowa płyta podłogowa uzupełnia dotychczasową ofertę platformy EMP2 (Efficient Modular Platform).
Jak wskazuje nazwa, platforma CMP jest modularna pod względem wymiarów i dostosowania do różnych jednostek napędowych. Tym samym jest przystosowana do różnych rodzajów napędu: benzynowego, wysokoprężnego oraz elektrycznego.