Linię montażową w zakładzie w Trémery we Francji opuścił w ostatnich dniach milionowy egzemplarz silnika wysokoprężnego BlueHDi zgodnego z normą Euro6.
Produkowane w zakładzie w Trémery motory są dostępne w dwóch wersjach pojemności skokowej: 1,6 l (100 KM i 120 KM) i 2,0 l (150 KM i 180 KM).
Zobacz także:
Technologia BlueHDi, stopniowo wprowadzana w kolejnych modelach samochodów Grupy PSA od września 2013 roku, jeszcze przed wejściem w życie normy Euro6 (wrzesień 2014 r.) Obecnie jest stosowana we wszystkich modelach z silnikami wysokoprężnymi marek Peugeot, Citroën i DS.
BlueHDi umożliwia usuwanie w sposób ciągły zanieczyszczeń ze spalin silników wysokoprężnych. Układ wydechowy jest wyposażony w trzy systemy oczyszczania spalin: katalizator utleniania, filtr cząstek stałych (FAP) z dodatkiem katalitycznym zmniejszający liczbę i masę cząstek zawartych w spalinach oraz umieszczony przed nim system SCR (Selective Catalytic Reduction – Selektywnej Redukcji Katalitycznej), eliminujący ze spalin tlenki azotu (NOx).
Technologia BlueHDi jest przedmiotem ponad stu patentów zgłoszonych przez Grupę PSA. Zakład produkuje obecnie 7 tys. silników dziennie, w tym 5 tys. silników o pojemności 1,6 l (815 tys. sztuk wyprodukowanych od dnia inauguracji tego silnika w 2014 roku) i 2 tys. silników 2,0 l (185 tys. sztuk wyprodukowanych od września 2013 r.).
– Grupa PSA była prekursorem w stosowaniu filtra cząstek stałych, wprowadzonego po raz pierwszy w 2000 roku, a następnie była pierwszym producentem samochodów, który na taką skalę zastosował technologię SCR. Milion wyprodukowanych silników wysokoprężnych „BlueHDi” wyposażonych w najskuteczniejszą technologię redukcji zanieczyszczeń w spalinach stanowi kolejne potwierdzenie tego, że Grupa PSA pragnie oferować swoim klientom w pełni ekologiczne samochody – oświadczył Christian Chapelle, Dyrektor ds. Zespołów Napędowych i Podwozi Grupy PSA.