W ramach prezentacji Innovation Day Grupa PSA przedstawiła swoją nową strategię w dziedzinie napędów elektrycznych. W latach 2018-21 do sprzedaży będzie stopniowo wprowadzanych siedem samochodów hybrydowych plug-in.
Aby spełnić wszystkie potrzeby w zakresie transportu oraz uwzględnić różne sposoby użytkowania samochodów przez klientów, Grupa PSA będzie rozwijała nowe modele samochodów z wykorzystaniem dwóch modularnych platform przeznaczonych na wszystkie rynki świata.
Zobacz także:
Pozwolą one na zaoferowanie klientom już w 2019 roku szerokiej gamy modeli spalinowych, elektrycznych i hybrydowych plug-in z silnikiem benzynowym. Obie płyty podłogowe są dostosowane do rozwiązań produkcyjnych wdrożonych w ramach programu „Fabryka przyszłości” związanego się z przechodzeniem na energię odnawialną.
Platforma modułowa CMP („Common Modular Platform”), opracowana we współpracy z DFM (Dongfeng Motors), jest przeznaczona do małych samochodów miejskich, aut typu hatchback stanowiących podstawę oferty firmy oraz do kompaktowych SUV-ów.
Jej elektryczna wersja – platforma e-CMP – współfinansowana przez obie strony, pozwoli na zaoferowanie klientom wielofunkcyjnych samochodów elektrycznych nowej generacji, o dużej ilości miejsca w kabinie, posiadających zasięg do 450 km i dysponujących urządzeniami do bardzo szybkiego ładowania (zwiększenie zasięgu o 12 km/minutę ładowania). Cztery wersje pojazdów elektrycznych wejdą do sprzedaży do 2021 roku. Pierwsza z nich pojawi się na rynku już w 2019 roku.
Platforma modułowa EMP2 („Efficient Modular Platform”), przeznaczona do samochodów kompaktowych i klasy premium, została wprowadzona do produkcji w 2013 roku wraz z nowymi modelami Citroën C4 Picasso i Peugeot 308, a następnie w Chinach w 2014 roku. Dzięki dużemu potencjałowi konstrukcyjnemu umożliwi wdrożenie od 2019 roku pierwszych modeli samochodów hybrydowych plug-in, z silnikiem benzynowym, posiadających najlepsze parametry hybrydowe:
– modele SUV i CUV z napędem elektrycznym 4×4;
– zasięg 60 km w trybie napędu elektrycznego;
– obszerne wnętrze, pomimo zastosowania napędu elektrycznego (zarówno jeśli chodzi o ilość miejsca w kabinie, jak i pojemność bagażnika);
– znacząco obniżone zużycie paliwa w ruchu miejskim (o 40 proc. mniejsze niż w odpowiednim modelu z silnikiem spalinowym).
Dla ułatwienia użytkowania samochodu, wersje hybrydowe plug-in będą dostępne z urządzeniem zapewniającym naładowanie akumulatora w ciągu 4 godzin oraz z opcją szybkiego ładowania w czasie krótszym niż 2 godziny.
Siedem samochodów hybrydowych plug-in będzie stopniowo wprowadzanych do sprzedaży w latach 2018-21.