Mniej ascetyczne, z lepszymi osiągami, ale też bardziej atrakcyjne – dzisiejsze wersje kombi nie odbiegają w niczym od innych samochodów osobowych. Zachowują natomiast cechy, które od zawsze stanowiły specyfikę tego segmentu: wydłużone nadwozie i przede wszystkim dużą przestrzeń bagażową.
Narodziny pierwszego PEUGEOT kombi przypadają na rok 1949, kiedy to zaprezentowano model PEUGEOT 203 kombi. W owym czasie segment kombi był jeszcze w powijakach i nikt nie wiedział, czy istnieje grupa klientów zainteresowanych takim typem pojazdu. Jednakże marka była pewna swego do tego stopnia, że zaproponowała dwie wersje modelu PEUGEOT 403 kombi: jedną rodzinną (Familiale) i drugą uboższą jeśli chodzi o wyposażenie, przystosowaną do przewozu większego ładunku (Commerciale).
Zobacz relacje:
 
Dobre przyjęcie, z jakim spotkały się oba modele samochodów, zachęciło markę PEUGEOT do rozszerzenia oferty. Wprowadzony w 1956 roku model PEUGEOT 403 kombi został zastąpiony w 1962 roku modelem PEUGEOT 404 kombi. PEUGEOT 203 kombi również doczekał się swego następcy– był nim PEUGEOT 204, którego premiera miała miejsce w roku 1965
Historia kombi rozkręciła się więc na dobre, by wraz z upływem czasu dopisywać coraz to nowe rozdziały: PEUGEOT 304 i 504 kombi w latach 70., PEUGEOT 305, 405 i 505 kombi w latach 80., PEUGEOT 306 i 406 kombi w latach 90. Na początku lat 2000 PEUGEOT zaproponował nową koncepcję kombi, gdy wprowadził na rynek dwa oryginalne modele: PEUGEOT 206 SW, który miał znacznie mniejsze wymiary w porównaniu z segmentem, oraz PEUGEOT 307 SW, który przejął niektóre sprawdzone rozwiązania od minivanów.
Lista modelowa wydłużyła się o kolejne wersje SW pierwszego PEUGEOT 308 i PEUGEOT 407, jak również PEUGEOT 508 pierwszej i drugiej generacji. Przy tak szerokiej gamie modeli można śmiało stwierdzić, że wszyscy ‒ lub prawie wszyscy ‒ mogą dziś odnaleźć w swych wspomnieniach ślady PEUGEOT kombi.
PEUGEOT 308 SW: historii ciąg dalszy
W 2021 roku na scenę wkracza nowy PEUGEOT kombi: nowy PEUGEOT 308 SW. Podobnie jak wersja hatchback, z której się wywodzi, model ten jest z pewnością jedną z atrakcyjniejszych ofert w tym segmencie.
608 litrów przestrzeni bagażowej, a po całkowitym złożeniu tylnej kanapy nawet 1634 litry: w bagażniku PEUGEOT 308 SW jest dużo, wręcz bardzo dużo miejsca! Nowy PEUGEOT 308 SW jest nie tylko przestronny, ale też praktyczny. 3-częściowa dzielona tylna kanapa może być złożona bezpośrednio od strony bagażnika przy pomocy uchwytów umieszczonych na bocznych ścianach.
Rozstaw osi nowego PEUGEOT 308 SW został powiększony o 55 mm w porównaniu do wersji hatchback. Zmiana z jednej strony powiększa przestrzeń dla pasażerów w tylnej części kabiny, z drugiej zaś wizualnie obniża sylwetkę nadwozia.
Niezależnie od wersji nadwozia hatchback czy SW, nowy PEUGEOT 308 posiada cyfrowy, 10-calowy wyświetlacz 3D oraz centralny ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10 cali w nowym systemie PEUGEOT i-Connect Advanced. Klawisze i-toggles z pełnym zakresem konfiguracji zastąpiły tradycyjne przyciski. Niewielka kierownica – kolejny, nieodłączny element innowacyjnego rozwiązania kabiny PEUGEOT i-Cockpit, pozwala kierowcy na pełne zespolenie z samochodem.
Pierwsze egzemplarze nowego PEUGEOT 308 SW wyjadą na drogi na początku przyszłego roku. Od początku sprzedaży, PEUGEOT oferować będzie zróżnicowane wersje silnikowe, w tym dwie hybrydy Plug-in o mocy 180 i 225 KM.