Japońska edycja konkursu COTY zakończyła się sukcesem modeli Peugeot 208 i e-208. Nagrodzone one zostały tytułem Importowanego Samochodu Roku.
Samochody z Francji uzyskały najwyższe wynikami ze wszystkich pojazdów importowanych nominowanych w 2020 roku.
Zobacz także:
“Nagroda została przyznana Peugeot 208 i e-208 ze względu na komfortową jazdę na najwyższym poziomie dzięki połączeniu nadwozia o dużej sztywności z miękkim zawieszeniem.
Co więcej samochód doskonale się prowadzi, umożliwiając kierowcy sprawne pokonywanie zakrętów. Bogato wyposażone wnętrze oraz precyzyjne i dopracowane wykonanie to kolejne zalety tego modelu, docenionego ze względu na dostępność również w wersji elektrycznej, e-208, która nie ustępuje wersji benzynowej pod względem wysokiego momentu obrotowego pozwalającego na płynny start jazdy” – komentuje nagrodę Jury konkursu COTY w Japonii.
Modele 208 i e-208 to kompaktowe hatchbacki, odznaczające się stylowym designem nadwozia oraz wyposażone w koncepcję stanowiska kierowcy – i-Cockpit 3D. Nowa generacja platformy CMP (Common Modular Platform) Groupe PSA leży u podstaw strategii Power of Choice daje możliwość oferowania samochodów zarówno w wersji z silnikiem spalinowym, jak i z napędem w pełni elektrycznym.
– To dla nas wielki zaszczyt, że otrzymaliśmy tak prestiżową nagrodę – najlepszy Importowany Samochód w ramach konkursu Japan Car Of The Year. W tym roku wszystkie nominowane samochody w ramach nagrody COTY zasługiwały na uznanie. Z tego względu ostateczny wynik nowego PEUGEOT 208 i e-208 jest dla nas szczególnie satysfakcjonujący. Oba samochody zachwyciły wszystkich dziennikarzy, z czego jesteśmy naprawdę dumni. Ponadto wprowadzenie na rynek japoński nowego e-208 z pewnością znacząco wzmocniło naszą pozycję jako importera samochodów w Japonii, oferującego „samochód elektryczny w przystępnej cenie” dla wielu klientów. Chcemy, by tytuł „Importowanego Samochodu Roku” przyznany w konkursie COTY Japan sprawił, że wielu klientów doceni „Power of choice” – strategię naszej marki, która kładzie nacisk na swobodny wybór samochodu albo z silnikiem spalinowym, albo z silnikiem elektrycznym, w zależności od stylu życia – powiedział Thomas Vilcot, przedstawiciel i dyrektor generalny Groupe PSA Japan Co.