PEUGEOT: 208 1.6 BlueHDi 100 POBIŁ REKORD NISKIEGO SPALANIA

peu 208_1724

Nowy Peugeot 208 w wersji z silnikiem 1.6 BlueHDi 100 S&S pobił nowy rekord niskiego zużycia paliwa na długodystansowej trasie, zatwierdzony przez instytucję wydającą homologacje UTAC.

Model pokonał 2 152 km, spalając 43 litry oleju napędowego, co daje średnie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 2,0 l /100 km.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Rekord ten stanowi potwierdzenie poziomu technicznego, jaki reprezentują silniki wysokoprężne Euro 6 BlueHDi, oraz ich znaczenia dla obniżenia emisji CO2.

Wynik ten został uzyskany na torze próbnym Peugeot w miejscowości Belchamp we Francji pod nadzorem UTAC – francuskiej instytucji wydającej homologacje dla pojazdów mechanicznych (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Wyprodukowany seryjnie model 208, wyposażony w silnik 1.6 BlueHDi 100 S&S i manualną skrzynię biegów o 5 przełożeniach, przejechał w ciągu 38 godzin 2 152 km, zużywając jedynie 43 litry paliwa. W pobiciu rekordu wzięło udział kilku kierowców, którzy zmieniali się za kierownicą co 3 – 4 godziny.

Testowany Peugeot to dostępna w sprzedaży wersja o bardzo niskim zużyciu paliwa. Z homologowanym zużyciem paliwa na poziomie 3,0 l / 100 km w cyklu mieszanym i z niską emisją CO2 wynoszącą 79 g / km, model ten wyznacza najwyższy światowy standard wśród produkowanych masowo samochodów napędzanych silnikami spalinowymi. Wersja ta jest wyposażona w aerodynamiczny tylny spojler i opony Michelin Energy Saver o ultraniskich oporach toczenia.

Technologia BlueHDi, która łączy SCR (Selective Catalytic Reduction) i filtr cząstek stałych pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, po raz kolejny okazała się najbardziej skutecznym systemem oczyszczania spalin silników wysokoprężnych.

Nowy Peugeot 208, który pojawi się w sprzedaży na europejskich rynkach w czerwcu, dysponuje szeroką ofertą oszczędnych i wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych, spełniających wymagania normy Euro 6.

Szybkie wdrożenie 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech oraz wysokoprężnych BlueHDi, jak również nowych silników benzynowych 1.6 THP oraz skrzyń biegów EAT6 pozwoliło uplasować już 20 samochodów marki na pozycji najlepszego modelu w danej kategorii mocy pod względem emisji CO2.

Dzięki uzyskiwanym ekologicznym wynikom marka zapewniła grupie PSA Peugeot Citroen w 2014 roku tytuł europejskiego lidera dzięki średniej emisji CO2 na poziomie 110,3 g/km. Średnia wartość dla rynku europejskiego wynosi 123,7 g.