PEKIN 2024: PREMIERA PROTOTYPU ID. CODE I PLAN ROZWOJU MARKI W CHINACH

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”.

Celem strategii jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do specyficznych wymagań klientów na największym na świecie rynku motoryzacyjnym i zapewnienie im dopasowanej oferty produktowej we wszystkich istotnych segmentach.


Zobacz także:

PEKIN 2024: MINI ZAPREZENTUJE GAMĘ SWOICH NOWYCH MODELI
 

AUTOSALONY


 

Prototyp ID. CODE, który świętuje swoją światową premierę w tym tygodniu na targach Auto China 24 w Pekinie (od 25 kwietnia do 4 maja 2024 r.), jest efektem dopasowania się do życzeń chińskich klientów. Wygląd konceptu jest zupełnie nowy i jest zapowiedzią dużego elektrycznego SUV-a. ID. CODE jest przeznaczony do w pełni autonomicznej jazdy na poziomie 4. Nowa, progresywna submarka ID.UX odegra kluczową dla Volkswagena rolę na rynku chińskim. Dzięki w pełni elektrycznym, zorientowanym na styl życia modelom, ta submarka ma przekonać przede wszystkim młodszych klientów.

Marka Volkswagen odnosi sukcesy na chińskim rynku od 40 lat. Teraz, w erze nowej mobilności, kontynuujemy nasze działania – powiedział Thomas Schäfer, dyrektor generalny marki Volkswagen. Nowa strategia w Chinach opiera się na trzech filarach: kompleksowym portfolio produktów z coraz większym udziałem modeli elektrycznych, języku projektowania opracowanym specjalnie na rynek chiński oraz lokalnym rozwoju technicznym z silnymi partnerami w Chinach w celu przyspieszenia tempa innowacji. ID. CODE to zapowiedź przyszłości Volkswagena w Chinach: z nowym designem i nowym standardem technologicznym. To model zorientowany na potrzeby i życzenia chińskich klientów. Wraz z naszymi partnerami rozpoczynamy nową erę mobilności w Chinach – dodał Thomas Schäfer.

ID. CODE zadebiutuje na targach Auto China 2024

Wraz ze światową premierą prototypu ID. CODE na Auto China 2024 Volkswagen zaprezentuje nowy język projektowania przyszłych modeli i jednocześnie rozpoczyna nową erę technologii. Koncept został opracowany specjalnie dla klientów w Chinach i przypomina samochody Gran Turismo. Nadwozie jest także powierzchnią projekcyjną dla nowej generacji systemów oświetlenia i wyświetlania informacji wspomaganych sztuczną inteligencją. Wszystko to świetnie komponuje się z nowo zaprojektowaną przestrzenią pasażerską ID. CODE, w której świat rzeczywisty i wirtualny spotykają się, tworząc nowe doświadczenie mobilności. Prototyp z napędem elektrycznym może być prowadzony konwencjonalnie lub w trybie jazdy autonomicznej na poziomie 4.

Szerokie portfolio produktów dla chińskich klientów do 2030 roku

Do 2030 roku rodzina ID.UX będzie liczyć łącznie 16 modeli. W tej liczbie znajdzie się pięć pojazdów elektrycznych nowej submarki, które pojawią się na rynku do 2027 roku. Volkswagen stopniowo wprowadza również elektryczne wersje swoich aut z napędem spalinowym i rozszerza swoje portfolio w Chinach o nowe, wysoce wydajne hybrydy plug-in o zasięgu elektrycznym przekraczającym 100 kilometrów. Do 2030 roku zadebiutuje dwanaście nowych modeli z napędem spalinowym i sześć hybryd. Ponadto marka z Wolfsburga uzupełni gamę sprawdzonych platform MQB i MEB, dodając nowe, lokalne rozwiązania dla Chin – m.in. dzięki partnerstwom, takim jak współpraca z XPENG. Co więcej, Volkswagen China Technology Company (VCTC) z siedzibą w Hefei opracowuje pierwszą platformę elektryczną Grupy specjalnie dla Chin. Od 2026 roku na China Main Plattform (CMP) mają powstać co najmniej cztery dodatkowe wolumenowe modele elektryczne. Duża liczba platform umożliwia Volkswagenowi zaoferowanie klientom produktów we wszystkich istotnych segmentach i zaspokajanie wszystkich potrzeb.

Nowa, w pełni elektryczna submarka ID.UX poszerza gamę produktów

Volkswagen rozszerza swoją ofertę pojazdów elektrycznych dla nowych grup klientów w Chinach o submarkę ID.UX. Łączy ona typowe cechy Volkswagena z nowym DNA designu, zorientowanym na styl życia. Cechy charakterystyczne dla nowej submarki to progresywna stylistyka nadwozia oraz zorientowane na kierowcę wnętrze z nowym wyświetlaczem i koncepcją obsługi (HMI), co powinno spodobać się szczególnie młodym klientom. Pierwszym modelem ID.UX będzie ID.UNYX, który zadebiutuje na rynku w 2024 roku.

Zintensyfikowany rozwój lokalny dla większej innowacyjności

Volkswagen wzmacnia swój ekosystem produkcji, rozwoju, zaopatrzenia i fabryk akumulatorów w Chinach. Do końca roku liczba pracowników w samym ośrodku badawczo-rozwojowym w Anhui wzrośnie do 3000. Marka pracuje również nad tym, by skrócić cykl opracowywania nowych modeli. Chińscy partnerzy, tacy jak XPENG, Horizon Robotics i Thundersoft, zostaną włączeni do procesu rozwoju na wczesnym etapie. We współpracy z XPENG planowane są dwa nowe pojazdy klasy średniej od 2026 roku. Pracownicy spółki joint venture CARIZON z Horizon Robotics oraz spółki joint venture CARThunder z Thundersoft zajmują się opracowywaniem innowacyjnych systemów autonomicznej jazdy, infotainment i łączności.