Hyundai Motor demonstruje swoje zaangażowanie w Chinach, wprowadzając niektóre ze swoich najważniejszych modeli na jeden z największych rynków motoryzacyjnych świata
Hyundai Motor Company wzmacnia konkurencyjność swojej marki na rynku chińskim, wprowadzając na targi Beijing International 2024 sportowy samochód elektryczny IONIQ 5 N, zupełnie nowe SANTA FE i odświeżonego SUV-a – model TUCSON.
Zobacz także:
PEKIN 2024: PREMIERA PROTOTYPU ID. CODE I PLAN ROZWOJU MARKI W CHINACH
Firma demonstruje swoje zaangażowanie na rynku chińskim, wprowadzając niektóre ze swoich najważniejszych i najbardziej poszukiwanych modeli. Sportowy IONIQ 5 N będzie głównym wyróżnikiem Hyundai Motor na największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych. Warto zauważyć, że jego debiut w Pekinie przypada na pierwszą rocznicę wejścia Hyundaia N do Chin podczas salonu samochodowego w Szanghaju w 2023 roku.
IONIQ 5 N otwiera nowe horyzonty dla sportowych pojazdów elektrycznych w Chinach
Od swojego światowego debiutu na Festiwalu Prędkości w Goodwood w lipcu ubiegłego roku, IONIQ 5 N wywołał wiele szumu i zdobył liczne wyróżnienia.
Jako pierwszy sportowy pojazd elektryczny Hyundaia N, IONIQ 5 N wykorzystuje zaawansowaną technologię elektryfikacji Hyundai Motor, aby zmaksymalizować osiągi. Służy on jako symboliczny model prezentujący Hyundai Motor Way, podstawową strategię elektryfikacji, która promuje elastyczną elektryfikację i opiera się na dziedzictwie marki.
IONIQ 5 N ucieleśnia trzy kluczowe elementy Hyundaia N: łobuz w zakrętach, zdolny do jazdy na torze i codzienny samochód sportowy. Ten model otwiera nowe horyzonty dla wyczynowych pojazdów elektrycznych, oferując emocje z jazdy, które pozostają niezmienione nawet w erze elektryfikacji – powiedział Till Wartenberg Wiceprezes i szef marki N i sportów motorowych w Hyundai Motor Company
Hyundai N promuje premierę IONIQ 5 N w Chinach podczas Track Day i nie tylko
Hyundai Motor planuje wprowadzić na rynek chiński model IONIQ 5 N w drugiej połowie roku, przy wsparciu kampanii marketingowych, które pozwolą większej liczbie klientów doświadczyć przyjemności z jazdy i zaawansowanych technologii, jakie oferuje Hyundai N.
Hyundai Motor zorganizuje serię wydarzeń „Track Day”, podczas których lokalni klienci będą mieli możliwość przejażdżki po torze wyczynowymi pojazdami marki N. Ponadto codzienne i comiesięczne jazdy testowe będą odbywać się w „N Lounge” w Szanghaju, pierwszym poza Koreą centrum obsługi wyłącznie modeli N.
Hyundai Motor rozszerzy swój kanał offline „N Space+” poświęcony sprzedaży modeli N, a także „N Garage” – sklep tuningowy specjalizujący się w samochodach N. Ponadto firma planuje otworzyć przestrzeń doświadczeń Hyundai N o nazwie „N City Shanghai”, zwiększając liczby punktów kontaktu marki z lokalnymi klientami.
Aby promować kulturę sportów motorowych wśród klientów marki N w Chinach, Hyundai Motor zainicjuje serię wyścigów monomarkowych, w których uczestnicy będą mogli rywalizować za kierownicą samochodu wyścigowego opartego na wyczynowym ELANTRA N. Hyundai N będzie także nadal uczestniczyć w Mistrzostwach TCR w Chinach, chcąc osiągnąć taki sam sukces jak rok temu, zdobywając mistrzostwo kierowców i producentów.
Ponadto Hyundai N będzie gospodarzem globalnej serii Hyundai N eSport w Chinach, czyli wirtualnych wyścigów. Finał odbędzie się w Pekinie w drugiej połowie roku; w zeszłym roku wydarzenie miało miejsce w Szanghaju.
Nowe SANTA FE i TUCSON wzmacniają ofertę SUV-ów Hyundai Motor w Chinach
Na salonie samochodowym w Pekinie Hyundai Motor zaprezentował również nowe modele SANTA FE i TUCSON, w celu wzmocnienia oferty SUV-ów firmy, dołączając do strategicznego chińskiego modelu MUFASA, który pojawił się na rynku rok temu.
Zupełnie nowe SANTA FE pojawia się pięć lat po premierze modelu czwartej generacji na rynku chińskim, w kwietniu 2019 roku; firma planuje wprowadzić go na rynek w drugiej połowie 2024 r.
SANTA FE charakteryzuje się wyrazistym wyglądem, dużym rozstawem osi i sylwetką wyróżniającą się szeroką pokrywą bagażnika. Samochód otrzymał kultową stylizację świateł i przedni zderzak w kształcie litery H oraz odważną linię dachu, która podkreśla jego wyjątkową prezencję.
Co więcej, SUV oferuje przestronną i przyjemną przestrzeń życiową we wnętrzu, która pozwala pasażerom cieszyć się życiem na świeżym powietrzu w dowolnym momencie. Duża przestrzeń bagażowa z szeroką pokrywą, zaprojektowana w koncepcji tarasu, może zostać wykorzystana na różne sposoby, aby dostosować się do stylu życia pasażerów.
Ponadto Hyundai Motor prezentuje model TUCSON, którego wprowadzenie na rynek planowane jest w pierwszej połowie roku. Warto zauważyć, że nowy Tucson został dostosowany do preferencji chińskich klientów wybierających większe pojazdy. Charakteryzuje się zwiększoną długością o 30 mm – osiągając 4670 mm i rozstaw osi wynoszący 2755 mm – co pozwoliło na uzyskanie przestronnego wnętrza i zwiększa atrakcyjność rynkową modelu.
Dzięki modelom SANTA FE, TUCSON i MUFASA – strategicznemu kompaktowemu SUV-owi wprowadzonemu na rynek w Chinach w czerwcu ubiegłego roku – Hyundai Motor pragnie zaspokoić różnorodne wymagania chińskich konsumentów poprzez szeroką gamę SUV-ów.
Nowe modele, sportowe N i zaawansowana technologia wodorowa
Podczas salonu samochodowego w Pekinie, Hyundai Motor prezentuje swoją konkurencyjną gamę modeli na stoisku o powierzchni 1208 metrów kwadratowych, na której znajdują się strefa nowych modeli, Hyundai N oraz pokaz możliwości firmy w zakresie technologii wodorowych.
Strefa nowych modeli skupia uwagę na IONIQ 5 N, IONIQ 5 N Drift Spec, całkowicie nowym modelu SANTA FE i prototypowym SANTA FE XRT. Na wystawie prezentowane są także modele produkowane masowo, w tym SONATA wprowadzona na rynek w Chinach w marcu, SONATA N-Line, SUV PALISADE i nowy TUCSON.
W strefie Hyundai N zaprezentowana zostanie gama modeli N, w tym pojazdy takie jak ELANTRA N1 Cup, ELANTRA N i N Vision 74 oraz oferta specjalistycznych części N Performance.
W strefie znajduje się także symulator N Racing, który pozwala odwiedzającym doświadczyć dynamiki jazdy i technologii wyczynowych pojazdów N.
W strefie technologii wodorowej, Hyundai Motor prezentuje rozwiązanie „HTWO Grid”, które łączy możliwości spółek stowarzyszonych w Grupie Hyundai Motor w celu zapewnienia wszystkich etapów łańcucha wartości wodoru, produkcji/magazynowania oraz transportu/utylizacji. Jako dostosowane do indywidualnych potrzeb kompleksowe rozwiązanie w zakresie energii wodorowej, można je dostosować do potrzeb różnych użytkowników. W strefie prezentowana jest także diorama W2H (Waste-to-Hydrogen) oraz model z wodorowymi ogniwami paliwowymi dostępny na chińskim rynku – NEXO, prezentujący konwersję systemów wodorowych ogniw paliwowych i odpadów organicznych w wodór, podkreślając zaangażowanie firmy w mobilność przyjazną dla środowiska.
Ponadto, podczas salonu samochodowego w Pekinie firma Beijing Hyundai podpisała protokół ustaleń (MOU) z firmą Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL), aby zaspokoić potrzeby chińskiego rynku pojazdów nowej energii (NEV) i zwiększyć konkurencyjność Hyundai Motor w zakresie elektryfikacji w Chinach.