Nowe Audi TT RS, pojawi się na rynku ze znakiem Audi Sport. Cztery pierścienie prezentują Coupé i Roadstera na trwającym właśnie salonie samochodowym Beijing Motor Show 2016.
Sprzedaż w Europie rozpocznie się jesienią tego roku. Brzmienie: typowe dla silnika pięciocylindrowego. Moc: olbrzymia – 294 kW (400 KM). Trakcja: niezawodna – dzięki napędowi na cztery koła quattro.
Zobacz także:
Sześć razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „engine of the year“. Teraz Audi ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę – stosując zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i maksymalizując generowanie siły.
Wynik: turbodoładowany silnik, z niezmienionej pojemności 2480 cm3, czerpie o dobre 17 procent więcej mocy i jest teraz mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej (294 kW – 400 KM)). Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min.
Zapewnia on doskonałe osiągi, którym towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Audi TT RS Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. To osiągi porównywalne z supersportowymi bolidami. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można aż do 280 km/h.
Lepsza trakcja: napęd quattro
Moc jednostki napędowej 2.5 TFSI przesyłana jest do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło swobodnie rozdziela moc między osiami. Zapewnia to dobrą przyczepność i radość z jazdy. Selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczniejszy.
Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy drive select, kierowca może wpływać na pracę napędu na cztery koła quattro oraz innych podzespołów, takich jak: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i układu wydechowego. Audi drive select ma cztery tryby: comfort, auto, dynamic i individual.
Sportowemu podwoziu, Audi TT RS zawdzięcza nie tylko swoja niską wagę, ale również doskonałe prowadzenie. Bezpośrednio działający układ kierowniczy zapewnia dobre trzymanie się drogi i pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. Za 19-calowymi felgami (na życzenie 20-calowymi), lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe.
Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy zawieszenia. Regulacja jest integralnym elementem systemu wyboru dynamiki jazdy drive select.
Światła tylne Matrix OLED
Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED (OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Dają one wyjątkowo homogeniczne i kontrastowe światło. Można je bezstopniowo regulować, nie rzuca cienia i nie wymaga stosowania reflektorów. Dlatego właśnie diody organiczne w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie.
Każde światło tylne to cztery wyjątkowo wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Diodowe światła tylne i diodowe reflektory przednie, to w TT RS standard. Alternatywnie, reflektory przednie zamówić można również jako inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix.
Stylistyka
Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i emblematem quattro, umocowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster to ucieleśnienie potężnej mocy. Dynamiczną stylistykę podkreślają po bokach aerodynamicznie uformowane progi. Oba modele mają wymiary: długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.
Koncepcja obsługi i wskaźników koncentruje się na potrzebach kierowcy. Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności.
Dodatkowo, virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy drive select. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.
Infotainment i Audi connect
W ofercie dla modelu TT RS znajduje się również szereg najnowszych rozwiązań technicznych z dziedziny infotainment. Opcjonalnie zamówić można nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania naturalnym językiem oraz moduł online connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi Hotspot.
Audi phone box umożliwia indukcyjne ładowanie telefonu komórkowego i sprzężenie go z anteną samochodową, co z kolei zapewnia zwiększony zasięg. Smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji komórkowych bezpośrednio na ekranie virtual cockpit. Ukoronowaniem gamy systemów infotainment jest oferowany z myślą o najbardziej wybrednych miłośnikach muzyki sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System.
Targi motoryzacyjne Beijing Motor Show – Auto China w Pekinie potrwają do 4 maja.