20 kwietnia dniem prasowym rozpocznie się Salon Samochodowy Beijing International Auto China 2014. Targi w Pekinie mają kluczowe znaczenie dla Citroena, który zacieśnia swoją współpracę z lokalnym partnerem Dongfeng.
Zdopingowana sukcesem swojej gamy, który przełożył się na rekordowy wynik 280 000 sprzedanych samochodów, marka kontynuuje ofensywę w tym kraju. Na swoim stoisku Dongfeng Citroen zaprezentuje jako światową premierę prototyp stanowiący zapowiedź modelu, który na rynek trafi pod koniec tego roku.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
PEKIN 2014
Ten nowy, produkowany lokalnie samochód wzbogaci ofertę gamy w segmencie C, do którego należą już C4 L, C-Quatre i nowy C-Elysée dostępny w sprzedaży od września 2013 roku. C- Elysée w wersji WTCC jest ponadto dla marki skutecznym narzędziem w działaniach wizerunkowych. Nową myśl stylistyczną promuje eksponowany na stoisku koncepcyjny Cactus, który w Chinach prezentowany będzie po raz pierwszy.
Otwarcie nowego rozdziału w historii i zacieśnienie partnerstwa z koncernem Dongfeng przez obecnego w Chinach już od ponad 20 lat Citroen zbiega się z pięćdziesięcioleciem nawiązania francusko- chińskich stosunków dyplomatycznych.
W 2013 roku Dongfeng Citroen z wynikiem 280 000 sprzedanych modeli odnotował sprzedaż większą o 25 proc. w stosunku do roku ubiegłego, tj. dużo wyższą niż rynek (+19,1 proc.). To historyczny rekord, dzięki któremu Chiny stają się aktualnie pierwszym pod względem wolumenów sprzedaży rynkiem Citroena na świecie, tuż przed Francją. Marka kontynuuje ofensywę w Państwie Środka, gdzie dysponuje siecią liczącą już 435 punktów sprzedaży, których wysoka jakość obsługi w zakresie sprzedaży i usług posprzedażnych potwierdzona została zajęciem 3. miejsca w klasyfikacji JD Power 2013.
Siłę napędową ofensywy stanowi przede wszystkim oferta produktowa spółki w ramach najważniejszego w tym kraju segmentu C (ponad jeden na dwa sprzedane samochody). W ubiegłym roku w styczniu Dongfeng Citroen wprowadził na tamtejszy rynek należącego do klasy samochodów kompaktowych Citroena C4 L (76 000 sprzedanych aut do końca marca 2014 br.), a we wrześniu do sprzedaży trafił C-Elysée (38 000 sprzedanych samochodów do końca marca 2014 br.). Te dwa nowe, produkowane lokalnie, trójbryłowe sedany o uzupełniającym się pozycjonowaniu wzbogaciły dotychczasową ofertę Marki w segmencie C (obok C-Quatre), umożliwiając spółce zdobywanie coraz to większej rzeszy klientów.
W Pekinie Dongfeng Citroen kontynuuje obraną strategię. Na swoim stoisku spółka zaprezentuje jako światową premierę prototyp będący zapowiedzią nowego samochodu marki, który na rynek chiński trafi pod koniec tego roku. Produkowany lokalnie model stanowił będzie dodatkowy argument w ofensywie w segmencie C.
Kolejnym mocnym atutem marki w Pekinie jest WTCC. Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych FIA, w które Citroen zaangażował się w tym roku są skutecznym działaniem wizerunkowym, które zwiększy zainteresowanie jego produktów w Chinach, głównie za sprawą:
– 2 rund wyścigów rozgrywanych w Chinach: w Szanghaju (11 – 12 października) i w Makau (14 -16 listopada);
– C-Elysée WTCC: samochodu wyścigowego skonstruowanego na bazie C-Elysée;
– kierowcy z Chin: Ma Qing Hua – pochodzący z Szanghaju 26-latek, najmłodszy z czterech kierowców, pojedzie w rundach w Szanghaju i Makau.
Ponadto, nową myśl stylistyczną marki promuje na International Automotive Exhibition w Pekinie prototypowy Cactus, pokazany premierowo na salonie we Frankfurcie we wrześniu ubiegłego roku, który chińskiej publiczności zaprezentowany zostanie po raz pierwszy.