Wraz ze światową premierą modelu Talisman, Renault rozszerza ofertę samochodów określanych jako „casual luxury”, która staje się coraz bardziej popularna wśród chińskich klientów.
Talisman – ekskluzywny sedan Renault przeznaczony na chiński rynek należy do klasy, którą chińscy klienci coraz bardziej doceniają ze względu na dobry stosunek jakości do ceny oraz możliwość obcowania z luksusem na co dzień. Elegancki wygląd auta i jego wnętrze „best-in-class” mają przyciągnąć młodych biznesmenów poszukujących samochodu, który mogliby wykorzystać do celów prywatnych i służbowych.
Talisman jest produkowany w Korei w zakładach Renault Samsung Motors. Jego eksport do Chin rozpocznie się w połowie czerwca 2012 r., a podstawowa cena będzie wynosiła 318 800 juanów (38 652 euro).
Od 2009 r. sprzedaż Renault w Chinach wzrosła czterokrotnie głównie za sprawą sukcesu modelu Koleos – zdobywcy ośmiu chińskich nagród. W 2011 r. koncern Renault sprzedał w Chinach 24 100 samochodów, co oznacza 60-procentowy wzrost w stosunku do 2010 r. Państwo Środka jest największym rynkiem zbytu dla crossovera Koleos. W 2011 r. do sprzedaży wprowadzono również modele: Scénic, Laguna, Latitude, Fluence oraz Mégane CC.
Mimo dotychczasowej skromnej obecności na chińskim rynku, w najbliższych latach Renault planuje zwiększyć sprzedaż poprzez rozbudowę sieci dystrybucji i przygotowanie długoterminowego planu rozwoju.
Wprowadzenie modelu Talisman przyczyni się do ekspansji marki Renault w Chinach, gdzie liczba salonów autoryzowanych partnerów wzrośnie z 80 w 2011 r. do 170 w 2014 r. Chiny to największy rynek motoryzacyjny na świecie i jeśli firmy zagraniczne chcą odgrywać na nim ważną rolę, muszą rozpocząć produkcję lokalną. Renault planuje więc jej uruchomienie w ramach drugiej odsłony planu „Drive the Change”, tj. między 2014 a 2016 r.
– Wprowadzenie modelu Talisman, kluczowego dla Renault w Chinach, pokazuje, jak istotny jest dla nas chiński rynek i jak bardzo wierzymy w nasz rozwój w tym kraju – powiedział Carlos Ghosn, Prezes Renault.
Koncern Renault jest obecny na chińskim rynku od listopada 1993 r., kiedy to podpisał umowę
o współpracy z China Sanjiang Space Group i w ramach spółki joint venture Sanjiang Renault Automotive Company (SRAC) produkował i montował samochody dostawcze Trafic w mieście Xiaogan (prowincja Hubei, 80 km od miasta Wuhan) aż do 2003 r. W 1999 r. koncern rozpoczął import samochodów osobowych i zaczął tworzyć sieć dystrybucji. W 2009 r. wprowadził program „Total Ownership Experience” obejmujący 3-letnią gwarancję, dzięki któremu wskaźnik zadowolenia klientów wzrósł do 95 proc.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.