Koncern General Motors zaprezentował podczas salonu samochodowego Auto China 2012 wizję koncepcyjnego Chevroleta EN-V 2.0. Jest to kolejna wersja pojazdu elektrycznego, który zadebiutował podczas targów Expo 2010 w Szanghaju.
– Nasi projektanci i inżynierowie rozważają wiele możliwości urzeczywistnienia koncepcji pojazdu EN-V. Koncept EN-V 2.0 będzie wykorzystywał mobilny Internet, systemy elektryczne oraz zaawansowaną telematykę, dzięki czemu przyczyni się do wprowadzenia zmian w branży motoryzacyjnej i zapewni stabilną przyszłość w tym sektorze. Wizualizacje modelu EN-V 2.0, które dziś prezentujemy zwiedzającym, odzwierciedlają naszą wizję przyszłości – powiedział Kevin Wale, prezes i dyrektor zarządzający GM China Group.
Oryginalny EN-V (ang. Electric Networked-Vehicle – pojazd elektryczny podłączany do sieci) był prezentowany w pawilonie SAIC-GM podczas World Expo 2010 w Szanghaju i zasłynął jako jeden z najciekawszych konceptów GM w historii. Ten dwumiejscowy pojazd elektryczny na nowo zdefiniował pojęcie samochodu dzięki konwergencji elektryfikacji i zdolności przyłączeniowej. Koncept został zaprojektowany w celu rozwiązania problemów związanych z korkami, możliwościami parkowania, jakością powietrza i oszczędnością kosztów w miastach.
– Koncepcyjny EN-V 2.0 zachował najważniejsze cechy poprzednika i ewoluował w stronę bardziej praktycznego projektu, doskonale sprawdzającego się w eksploatacji miejskiej. Połączenie technologii detekcji, komunikacji bezprzewodowej i nawigacji opartej na GPS stanowi podstawę technologiczną, której wybrane elementy mogłyby w przyszłości posłużyć do stworzenia zaawansowanych systemów w pojazdach przyszłości – powiedział Wale.
W modelu EN-V 2.0 zastosowano dodatkowo elementy pożądane przez klientów, takie jak klimatyzacja czy praktyczne schowki. Samochód zyskał również możliwość poruszania się we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych w mieście.
– Chevrolet EN-V 2.0 ma modułową architekturę, dzięki czemu nasi inżynierowie będą w przyszłości mogli stworzyć prosty pojazd z ręcznym sterowaniem lub bardziej zaawansowany, w pełni zautomatyzowany i połączony z siecią – dodał Wale.
System bezprzewodowej komunikacji zastosowany w koncepcie umożliwia stworzenie „sieci społecznościowej” dla kierowców i pasażerów, którą będzie można wykorzystać podczas jazdy do komunikacji z przyjaciółmi lub partnerami biznesowymi. Obecnie GM planuje rozpocząć w Chinach pilotażowe badania prototypowych modeli EN-V 2.0.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.