Stellantis ogłosił że weźmie udział w 90. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu – Paris Motor Show 2024.
Prezentowane będą trzy europejskie marki – Citroen, Peugeot i Alfa Romeo – oraz debiutującą na targach chińska marka Leapmotor.
Zobacz relacje:
HANOWER 2024: FORD ZAPREZENTOWAŁ RENGERA W HYBRYDOWEJ WERSJI PLUG-IN
Odwiedzający centrum wystawowe Paris Porte de Versailles (hala 4) będą mieli okazję podziwiać z bliska szeroką gamę nowych, wiodących w swoim segmencie zelektryfikowanych modeli czterech marek. Łącznie na paryskich targach zostanie zaprezentowanych 26 modeli, w tym pięć światowych premier, które bez wątpienia zachwycą publiczność.
Do najważniejszych modeli prezentowanych przez Stellantis należą:
Peugeot zaprezentuje swoją w 100% elektryczną gamę, najbardziej wszechstronną i najszerszą wśród wiodących europejskich producentów samochodów, potwierdzając swoje zaangażowanie w innowacje technologiczne zapewniające jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Światową premierę będzie świętował nowy Peugeot E-408, który uzupełni gamę dwunastu w 100% elektrycznych modeli marki (obejmującą dziewięć samochodów osobowych i trzy lekkie pojazdy użytkowe) należących do najbardziej wydajnych na rynku. Na targach w Paryżu pojawi się również wersja Long Range SUV-ów typu fastback E-3008 i E-5008, oferująca odpowiednio 700 KM i 668 KM zasięgu, największy zasięg w segmencie SUV-ów. Na swoim stoisku marka zaprezentuje dwie ważne innowacje technologiczne: samochód koncepcyjny INCEPTION i rewolucyjną kierownicę HYPERSQUARE, którym towarzyszyć będzie wyjątkowy symulator. Ponadto, przez cały czas trwania targów, na stoisku Peugeot na zwiedzających będą czekały liczne atrakcje, które pozwolą im odkryć cały niezwykły świat marki. Peugeot będzie również obecny na La Seine Musicale w Boulogne-Billancourt, gdzie zostanie otwarte centrum jazd testowym dla klientów, umożliwiając przetestowanie całej gamy modelowej.
Citroen przedstawi całkowicie odświeżoną gamę, zapraszając na premierę trzech nowych modeli należących do kluczowego segmentu w Europie. Marka dążąca do zapewnienia wszystkim klientom przystępnej cenowo mobilności elektrycznej zaprezentuje po raz pierwszy szerokiej publiczności modele C3 i C3 Aircross. Ami, pionier mikromobilności, uświetni stoisko marki Citroen wieżą Ami Tower przygotowaną, aby uczcić cztery lata sukcesów modelu we Francji i na wielu rynkach europejskich. Citroen Studio, we współpracy z YouTube, będzie gościć odwiedzających stoisko, będąc idealną scenarią dla wywiadów i podcastów z ekspertami, influencerami i dziennikarzami.
Alfa Romeo powróci na Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu z pełną ofertą, obejmującą francuską premierę nowej Alfy Junior VELOCE 280KM, najbardziej sportowej wersji w gamie, oraz światową premierę wersji IBRIDA. Odwiedzający będą mogli również zobaczyć prezentowaną po raz pierwszy, światową zapowiedź modelu Tonale roku modelowego 2025, a także kultową 33 Stradale Fuoriserie, wyprodukowaną w zaledwie 33 egzemplarzach. Na stoisku zaprezentowana zostanie również Giulia Quadrifoglio SuperSport, limitowana edycja, która celebruje sportową historię Alfy Romeo, z odważną interpretacją logo Quadrifoglio, które teraz, po raz pierwszy w ponad 100-letniej historii, występuje w czarnym kolorze.
Leapmotor zaprezentuje swoje rozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej, które oparte są na innowacyjnej technologii i są przystępne cenowo. Założyciel, prezes i dyrektor generalny Leapmotor, Zhu Jiangming, razem z dyrektorem generalnym Stellantis, Carlosem Tavaresem, zaprezentują całkowicie nowy model B10, SUV segmentu C, rozszerzając swoją ofertę produktów w tym wiodącym europejskim segmencie dzięki temu wyjątkowemu w świecie motoryzacji partnerstwu. Ten niezwykle wyczekiwany model jest pierwszym globalnym modelem opartym na nowej platformie B firmy Leapmotor i stanowi ważny krok naprzód w rozwoju marki w Europie, oferując zaawansowaną technologię jeszcze szerszemu gronu odbiorców. Leapmotor zaprezentuje również C10, w pełni wyposażony, stworzony z myślą o rodzinach elektryczny SUV segmentu D, oraz Leapmotor T03, kompaktowy miejski pojazd elektryczny segmentu A, oferujący przestrzeń wewnętrzną typową dla segmentu B. Zbudowany w oparciu o architekturę technologiczną LEAP3.0, Leapmotor C10 oferuje centralnie zintegrowaną architekturę elektroniczną i elektryczną, technologię cell-to-chassis (CTC) oraz najnowocześniejszy inteligentny kokpit.
Leapmotor International, spółka joint venture kierowana przez Stellantis, rozpoczyna działalność w Europie, wprowadzając modele T03 i C10 i do końca roku otworzy 350 swoich punktów sprzedaży. Celem firmy jest przedefiniowanie krajobrazu pojazdów elektrycznych poprzez wykorzystanie najnowocześniejszych technologii i innowacji.
15 października, podczas Paris Automotive Summit, wystąpi dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares.
Zróżnicowane portfolio Stellantis, które obejmuje 14 marek motoryzacyjnych oraz nową chińską markę, oferuje odpowiedni samochód dla każdego klienta – od czterokołowców, takich jak Citroen Ami dla osób dojeżdżających do pracy w mieście, poprzez Maserati dla miłośników luksusu, aż po Jeepa i Ram dla miłośników przygód. Stellantis wdraża strategię opartą na wielu źródłach energii poprzez swoje produkty, platformy, zakłady produkcyjne i łańcuch dostaw, co pozwala firmie dostosować się do szerokiej gamy scenariuszy elektryfikacji dzięki bogatej ofercie pojazdów elektrycznych, hybrydowych typu plug-in, hybrydowych, spalinowych i wodorowych ogniw paliwowych.
Dare Forward 2030
Realizując plan strategiczny Dare Forward 2030, Stellantis wyznacza kierunek, w którym podąża świat, dostarczając innowacyjne, czyste, bezpieczne i przystępne cenowo rozwiązania w zakresie mobilności. W ciągu najbliższych 10 lat Stellantis zainwestuje w elektryfikację ponad 50 miliardów euro, co pozwoli zrealizować cele przewidziane w planie strategicznym Dare Forward 2030, którego celem jest osiągnięcie 100% udziału samochodów osobowych z napędem elektrycznym (BEV) w sprzedaży samochodów osobowych w Europie oraz 50% udziału w sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych z napędem elektrycznym (BEV) w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Aby osiągnąć te cele handlowe, Spółka zapewnia sobie około 400 GWh pojemności akumulatorów, korzystając ze wsparcia zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.